poniedziałek, 22 lutego 2021

Zadanie dla Anioła na przedwiośniu.

Anioł z ptakiem ma przywołać wiosnę.
Takie otrzymał zadanie, ale aktualnie czeka na nabywcę, który chciałby wspomóc leczenie 14- letniej Gabrysi z pobliskiej szkoły.
Tymczasem czekamy na przedwiośnie, bo przecież luty dobiega do końca, a marzec daje nadzieję na prawdziwe zmiany w przyrodzie.
To "moja" piąta pora roku, więc nie sposób pominąć oczekiwania.
Przypomniał mi się mój stary wiersz o przedwiośniu, pozwólcie, że i Wam go przypomnę.
Zimno jeszcze
a ja otwieram okno wspomnień
pierwszy promyk słońca
kusi obietnicą życia
wyruszam w świat
na poszukiwanie wiosny
zakwitają bazie
zaczarowane gałęzie mojego dzieciństwa
pachnie ziemia
mój świat ograniczony
do maleńkiej wioski
budzi wspomnienia
rozgarniam liście
ufna że odnajdę pierwsze pąki kwiatów
w ich nieśmiałości
ukrywam własne lęki
choć to kolejne przedwiośnie
wiem
że nic nie będzie takie samo
nie ma dwóch
identycznych kwiatów …

Próbuję więc odnaleźć owe zwiastuny ukryte jeszcze pod śniegiem.

Szukam wytrwale...
I zachwycam się takimi cudeńkami.
Tymczasem w moim domu zakwitła pierwsza amarylka. Czekam na kolejne, bo przypominają mi dwie bliskie Osoby, które za życia kochały amarylki.
Przez całą zimę kwitnie niestrudzenie azalia.
Jej siostra otrzymuje ode mnie dokładnie to samo, nie kwitnie, jest słabowita, z kwiatami...jak z ludźmi.
Radość z urodzinowych prezentów " dzięki poczcie" rozciągnęła się na kolejny tydzień.
Za przepiękny szal dziękuję Janeczce http://janeczkowo.blogspot.com/, która obdarowała mnie już wiele razy i zawsze wie, jak ucieszyć moją osobę. Do kompletu jest śliczna kartka, ze szczerymi życzeniami i przesłaniem, które starałam się realizować przez ostatnich 60 lat:-))))
A szal już jest w użyciu, jest delikatny i elegancki i bardzo się nim cieszę.
Długo myślałam na tym wzorem- podziwiam.
Miłą niespodziankę sprawił mi Maks https://kochamswojswiat.blogspot.com/, nasz wyjątkowy, blogowy Mężczyzna, pamiętając o moich różnorodnych upodobaniach.
Bardzo Ci dziękuję Maks za pamięć, prezent i życzliwość.
I za Twoją piękną obecność.
Dotarła również do mnie niespodzianka od Karolinki https://na-sciezkach-codziennosci.blogspot.com/, której długim milczeniem wszyscy się martwiliśmy.
Najważniejsze, że Karolinka znów jest aktywna, a za jej pamięć i dobroć serdecznie dziękuję.
Genialna pamięć Karolinki, do prezentu, w dużej mierze własnoręcznie wykonanego, dorzuciła życzenia dla Męża- czekają do 4 marca- i cały zapas ulubionej chałwy dla mnie.
Skrzyneczka, będzie mieścić moje skarby, zapewniam Cię Karolinko.
Pewna niezawodna Osoba pamięta zawsze o każdej nadarzającej się okazji, by obdarować mnie kwiatami. Jestem zawsze wzruszona, bo jej pamięć jest bezinteresowna i trwała.
Tym razem zostałam obdarowana oryginalną kompozycją w szklanym słoju.
Pozostając nadal w nastroju wdzięczności, serdecznie pozdrawiam wszystkich miłych Czytelników.

26 komentarzy:

  1. U mnie w domu kwiatów brak, ale jedna z bylinek na skalniaku, wzmocniona przez jakże upragnione słońce, puściła mnóstwo fioletowych pączków, jutro powinny pęknąć...
    Piękne prezenty otrzymałaś Basiu, cieszę się, że sprawiłem Ci radość tą urodzinową niespodzianką.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrego tygodnia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawiłeś mi ogromną radość. Bardzo sobie cenię takie szczere dary i Ciebie bardzo szanuję i podziwiam.

      Usuń
  2. Basieńko, Twój piękny anioł na pewno przywoła wiosnę.
    Prezenty prosto od serca - bo kto Cię poznał, musi Cię nosić w sercu.
    Tulę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny anioł Basiu, na pewno znajdzie nowy dom 🙂 prezenty wspaniałe, takie darowane z serca ♥️
    Serdeczności ślę 😘

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś człowiekiem wielu talentów , podziwiam i obraz i wiersz. W marcu jak w garncu powiada stare przysłowie ciekawe co nam przyroda zgotuje? Miłego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak u Ciebie wiosennie! Z utęsknieniem czekam na cieplejsze dni... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrze na te wszystkie prezenty i myślę o tym, co czujesz, osobiście również czuję radość, cieszę się, że otrzymujesz tyle piękna, bo na nie zasługujesz, bo wielu kocha Cię Basiu za to, jaka jesteś, a jesteś wyjątkowa! 
    Obraz jest boski, zachwycający, pełny radości, pełen nadziei, jest fenomenalny. Wiersz śliczny, budzi nadzieję, budzi większą świadomość i mówi mi, bym ceniła każdą chwilę.
    Przytulam Cię Basiu bardzo mocno, mykam zjeść obiad, bo po pracy jeszcze nic nie jadłam i burczy mi w brzuchu. hihi  :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny wiersz.
    Moc serdeczności.
    U nas bardzo wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Obraz jak zawsze zachwyca, pozdrawiam serdecznie 🥰

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie zostałaś Basiu obdarowana, to bardzo miłe dowody blogowej przyjaźni.
    U nas śniegu już prawie nie ma a powietrze pachnie wiosną. Podobno zima jeszcze wróci ale i tak jest pięknie, przedsmak prawdziwej wiosny.
    Przesyłam uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne listki spoglądają przez otwór słoja. Też lubię kwiaty nie tylko na rabatach ale i w domu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przedwiośnie mamy, aż za ciepłe. Ale te 15 stopni dzisiaj to anomalie. Piękny wiersz i obraz Basiu.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekna amarylka, Pani Basiu. Czerwone to moje ulubione. Aniolek ma fascynujace spojrzenie. Zapada w serce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Basiu piękny anioł i wiersz. Chciałabym Cię spotkać kiedyś na swojej drodze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Też czekam Basiu na wiosnę, ale wydaje mi się, że jeszcze trochę poczekamy...

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziś to już była prawdziwa wiosna.

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziwiałam szal u Janeczki i bardzo się cieszę, że to jest Twój szal. Piękny anioł, taki delikatny uśmiech. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Basiu
    Twój piękny anioł spełnił swoje zadanie. U mnie wiosna dookoła.
    A dzisiaj zapraszam na pierwszą opowieść nowego cyklu. Wierzę, a nawet jestem przekonana, że go docenisz. Wszak trochę wzorowałam się na Twoim kwietnym alfabecie. Ale tylko troszkę:)))
    Pozdrawiam ciepło wiosenną końcówką lutego

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoje Anioły zawsze zachwycają. Też kocham kwiaty nie tylko w domu ale w ogrodzie i na blogu też zawsze musza być.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Też chodzę w poszukiwaniu wiosny, ale nie mam takich widoków jak Ty Basiu :-) Serdeczności Basiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wpis przywołujący uśmiech na twarz :)). Dobrej i miłej niedzieli Basiu życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem pewna że Anioł przywoła piękną słoneczną wiosnę :)
    Jak miło dostawać niespodzianki od wspaniałych przyjaciół :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cieszę się, że mój skromny podarunek do Ciebie dotarł. Mam nadzieję, że kartka chociaż trochę spodoba się panu Kazimierzowi. I że się za nią nie obrazi.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, i przepraszam za opóźnienie w przesyłce, ale nie wszystko mogłam zrobił w szpitalnej sali.

      Usuń