poniedziałek, 15 lutego 2021

Dziękuję za...i za...i za...


To już kolejny obraz, który ma za zadanie przywołać wiosnę. Obraz został zakupiony na licytacji i zasilił konto Szymka.
Serdecznie dziękuję p. Edycie za wsparcie tej ważnej akcji.

Dzisiejszy post ma być utrzymany w sferze podziękowań, bo powodów jest wiele.
Blog o pięciu porach roku i różnych innych sprawach ma już 8 lat i ponad 760 postów, a to dzięki Wam Drodzy Czytelnicy, bo swoją obecnością i komentarzami motywujecie mnie do pisania i wielu innych działań towarzyszących prowadzeniu bloga.
Dziś mija 60 lat od owej pamiętnej środy popielcowej, gdy moja Mama wydała na świat tak czarnooką i czarnowłosą dziewczynkę, że położne żartowały z Mamy, że podmieniono jej dziecko. Dopiero, gdy zobaczyły Tatę, zamilkły:-)
Sześćdziesiąt lat minęło szybko, a przez ten czas nigdy nie próżnowałam, nie znam pojęcia nudy i bezczynności. Z perspektywy minionych lat, dziękuję za każdy dzień i za wszystko, co dane mi było przeżyć, nawet jeśli to coś, było bardzo trudne...Jak w każdym życiu, radość mieszała się ze smutkiem, a napisana " litania podziękowań" po małych korektach mogłaby być zapewne litanią każdego z nas.

 Litania podziękowań

Za moje życie całe
                                      dziękuję Ci Panie
za szczęśliwe ocalenie przed kapliczką Matki Bożej Odporyszowskiej
za mamę, która urodziła mnie w lutowy poranek
za ojca, którego największym pragnieniem była córeczka
za uratowanie z ciężkiej choroby w dziesiątym miesiącu życia
za szczęśliwe dzieciństwo w wiosce bez elektryczności
za wiarę, która nie stawia zbędnych pytań
za przodków, którzy ofiarowali mi całą gamę genów
za pola i łąki, rzekę i las
za wiejski ogródek wokół naszego domu
za srogie zimy, które mnie wiodły do szkoły
za wiosny pachnące radością
za lata upalne wyzłocone zbożem
za jesienie płonące jak serce kolorami
za ptaki i zwierzęta, które widziałam i słyszałam
za dobrych nauczycieli i za tych, co być nimi nie powinni
za szkolne sukcesy i zdane egzaminy
za młodzieńcze przyjaźnie i za miłość
za dzień ślubu w naszym wiejskim kościele
za dar życia syna Konrada
za dar życia syna Kamila
za wszystkie matczyne troski i radości
za kolejne szczęścia moich dzieci
za codzienność, z mężem w szczęśliwość składaną
za kolejne rozwikłane sprawy
za wszystkie choroby i uzdrowienia
za cierpienia, które po coś były
za lata spędzone z moimi uczniami
za sukcesy, osiągnięcia i porażki
za wszystkie wiersze sercem i piórem napisane
za obrazy sercem i pędzlem malowane
za dni ślubów moich synów i ich żon
za radość bycia babcią Konrada, Natalii, Jakuba i Tomasza
za wschody różane i czerwone zachody
za rosę pod bosymi stopami
za błękit nieba i białe obłoki
za niebo gwiaździste nade mną
za dobrych ludzi spotkanych po drodze
za dojrzałą przyjaźń w najpiękniejszych barwach
za nadzieję, która nigdy nie gaśnie
za tysiące innych spraw, których zliczyć nie zdołam
                                dziękuję Ci Panie..

Pozostając w atmosferze podziękowań, posyłam je w stronę:
Ismeny http://szimena.blogspot.com/ 
Nadajemy na podobnych falach i Ismena często sprawia mi niezwykle miłe niespodzianki.
Tym razem będę mieć zajęcia z Wnukami i krasnalami. Ale to dla mnie wielka radość.
Część tych krasnali spotkałam osobiście, resztę może kiedyś odwiedzę. Zatem dziękuję Ismeno.

Iwonki, która nie bloguje, ale podróżuje i pisze tak wspaniałe notki z podróży, że dzięki niej zwiedziłam wiele miejsc i zdobyłam nową wiedzę.
Mam całą skrzyneczkę zapełnioną listami i pocztówkami od Iwonki, a na nich widnieją pieczątki z miejsc turystycznych, które odwiedza. Każdy list od Iwonki napawa mnie radością, bo dziś tylko nieliczni piszą takie tradycyjne listy, pełne ciekawostek i zachwytów nad światem.
A trójwymiarowa karteczka przeniosła mnie w świat dzieciństwa, gdy podobne cudeńka przylatywały z " Ameryki".
Izabelki http://kicikicitata.blogspot.com/

Anioły, kwiatowe zakładki, piękna karteczka z życzeniami wypisanymi niezwykle pięknym pismem, to wszystko, co tak bardzo jest mi bliskie, sprawiło mi ogromną radość.
Jestem tak zafascynowana urokiem Aniołów Izy, że poprosiłam ją o pozwolenie na zainspirowanie się w kolejnym moim obrazie przeznaczonym na licytację wspierającą leczenie chorego chłopca.
Izabelka wyraziła zgodę, za co jej dziękuję, a efekty pracy przedstawię po namalowaniu obrazu.
Jestem pełna podziwu dla pomysłowości i niezwykłej staranności w tworzeniu tych " Izabelkowych Aniołow" ( to niepowtarzalny styl).

Małgosi https://papierowy-jarmark.blogspot.com/
 
Małgosia zna mnie dobrze, wie, że kocham albumy, wie, że treści religijne są mi bardzo drogie, wie, że uwielbiam wyrazistą biżuterię i wie też...że kocham słodycze, a chałwę najbardziej:-) Dziękuję Ci Małgosiu za wszystkie podarunki, Ty wiesz, ile one dla mnie znaczą. Po wypełnieniu albumu, na pewno przyślę Ci zdjęcia, to będzie nasza wspólna radość.
Proszę, zobaczcie, jaki przemyślany i piękny jest ten album, na każdy dzień Wielkiego Tygodnia, którego piękno i głębia są mi tak bliskie.
Czas już na ogłoszenie wyników. Losowania dokonał najstarszy Wnuk, który toczy już ze mną poważne rozmowy i interesuje go wiele spraw, ma przecież 5,5 roku, to poważny wiek.
Jego rączka spośród 9 karteczek z chętnymi do przygarnięcia obrazu, wylosowała Agaję, do której jeszcze dziś pofrunie zimowy pejzaż.
Do wszelkich podziękowań dla Was wszystkich, dołączam nieustające zaproszenie do odwiedzania mojego bloga dopóki będę mogła go prowadzić...

45 komentarzy:

  1. Kochana Basiu! Wszystkiego najlepszego Ci życzę. Zdrowia, dobrego samopoczucia, spokoju ducha, wielu natchnień do pisania i malowania oraz spotykania na Twej drodze samych dobrych, szczerych ludzi.
    Gorące uściski Ci zasyłam!:-)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu, bardzo dziękuję za tak miłe słowa, które umieściłaś w dzisiejszym poście na temat "izabelkowych aniołów" :))) Niezwykle mi się spodobało to stwierdzenie. Gratuluję Agajce, obraz będzie miała piękny. Ten z tulipanami zachwycił mnie bardzo. Podziwiam kunszt, ale to wiesz:)
    Cudne podarunki otrzymałaś. Album od Małgosi niesamowity i piękny.
    Ściskam mocno i nucę 100 lat:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana Basiu, przepięknie dziękujesz za swoje życie. Ono nie rozpieszcza, daje nam jakąś lekcję po coś.. Ty umiesz to docenić. Dzisiaj to Twoje święto, więc życzę Ci tyle spokoju ile tylko potrzebujesz, miłości ponad wszystko, byś nigdy nie zaznała goryczy, nie czuła się samotna pośród ludzi, radości z bycia babcią, byś miała zawsze kochające serce przy sobie i jasne dni przed sobą. Dużo zdrowia i spełnienia najskrytszych marzeń. Bądź z nami , bo kto raz do Ciebie zajrzy jest wiernym obserwatorem. Posyłam uściski i pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz za co dziękować , lista jest bardzo długa. Obraz piękny i szczytny cel. Wszystkiego najlepszego , niech Ci się darzy. Pozdrawiam cieplutko ❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowite ;-) Nie wiedziałam,że za tyle rzeczy można dziękować ;-)Mistrzowska wdzięczność. Nie dziwię się, że tyle osób darzy Cie sympatią Basiu:-) ja też się cieszę, ze Cię spotkałam;-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego dobrego, Basiu! Niech lista Twoich wierszowanych podziękowań się wydłuża! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego najlepszego Basiu z okazji urodzin ♥️♥️♥️
    Piękny post ❤️

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego najlepszego Basiu z okazji urodzin. Tyle w Tobie wiary i miłości, że starczyłoby dla wielu zgorzkniałych niedowiarków. Obyś się nie zmieniła. Wielkie urodzinowe buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój Boże, jakie cudne rzeczy ludzie tworzą:-) wszystkiego najlepszego Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czuję się wzruszona całym tym postem. Cudowne prezenty dostałaś. Wspaniałe obrazy namalowałaś i pomyśleć, że mam dwa, które tak mnie codziennie radują. Kiedy mi ciężko, to biorę sobie od nich nieco siły i nadziei, że będzie dobrze...robie tak za każdym razem. To Basiu, że piszesz blog, taki blog, to, że jesteś, jaka jesteś, jest wielką moją radością. Życie ma wiele barw, Ty jesteś w moim życiu nie jedną, a wieloma barwami, tak pięknymi, że nasycam się ich radością. Dziękuję Twym rodzicom, bo dzięki nim teraz mamy Ciebie. Chciałabym Ci kiedyś uścisnąć dłoń. Basiu, każdego dnia życzę Ci, co najlepsze, każdego dnia dziękuję za Ciebie, mam swoje Anioły, dziennie mi przypominają, co w życiu najważniejsze, przypominają mi również, to czego się od Ciebie ciągle uczę, a to samo dobro, to siła, to wdzięczność. Wszystkiego najlepszego Basiu, jesteś mi bliska, jesteś w moim sercu, jesteś moim wielkim szczęściem, a ja zawsze marzyłam o takim człowieku w moim życiu! Przytulam do serca. <3 :))))))))

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaniemówiłam.

    Basiu, jesteś niezwykła osobą - ciekawa jestem czy tej położnej przeszło w ogóle przez myśl, że towarzyszy narodzinom kogoś, kto będzie tak bardzo ceniony i tyle dobra uczyni w świecie.
    Myślę, że Twój wiersz wdzięczności najlepiej charakteryzuje właśnie Ciebie. Osobę uważnie i mądrze patrząca na życie - i wiedzącą, ze wszystko jest łaską, naprawdę wszystko, choć może nie do końca to rozumiemy (ba, na pewno nie do końca to rozumiemy.)

    Bardzo dziękuję. To brzmi tak sucho wobec wszystkiego, co chciałabym wyrazić, nie tylko słowami ale i uśmiechem, spojrzeniem, gestem... Bardzo, bardzo dziękuję. Tobie, małej łapce, losowi...

    Życzę Ci wiele piękna w życiu. Myślę, że świętujecie rodzinnie w tym niełatwym czasie - bo umiecie to robić i wiecie, że to grono najbliższych jest bardzo ważne, Życzę Ci byś długo mogła cieszyć się każdym krokiem i dziełem Synów, Synowych i wnucząt. I życzę Ci prostej drogi do nieba.
    Uściski.

    Twój obraz będzie wisiał w mojej pracowni-gabinecie i mówił o Dobrym Człowieku wielkiego serca i wyobraźni. ;).


    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne, wzruszające podziękowania Basieńko. To cała Ty - ciepła i mądra kobieta. Pozwól, że i ja dołączę do życzeń urodzinowych. Potrafisz się cieszyć maleńkimi sprawami więc niech ich będzie wokół Ciebie jak najwięcej. Bądź szczęśliwa na swój własny sposób. No i zdrówka Ci życzę bo to wartość bezcenna. Mocno ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Te podziękowania świadczą, że doceniasz wszystko co przyniósł los nawet te trudne sprawy. One też czegoś uczą. Życzę, aby tych trudnych spraw było jak najmniej a jak najwięcej radości i wzruszeń. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluje,wspaniale podziekowania, doceniasz i dziekujesz za wszystko,pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  16. Basieńko kochana, a ja dziękuję, że mogłam Cię poznać.
    <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Basiu!
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin.Jesteś wyjątkową osobą, życzliwą, niezwykle otwartą, sympatyczną, zawsze służącą pomocą.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Basiu, ja też mogę podziękować za to, że miałem tę przyjemność spotkać na swojej drodze tak dobrego i mądrego człowieka, jakim niewątpliwie jesteś. Twój blog, poezja, malarstwo, zamiłowanie do świata oraz życia, to wszystko zachwyca zawsze, za każdym razem na nowo. Wszystkiego najlepszego jeszcze raz! Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Basiu!
    Twoja litania jest piękna i mądra, a poruszające to, że dziękujesz nawet za cierpienia, choroby, porażki, bo jednak są immanentną częścią naszej ludzkiej doli... Przyjmij proszę życzenia, by na Twej dalszej życiowej drodze było jak najwięcej spokoju, rodzinnego ciepła, radości i szczęścia w jak najlepszym zdrowiu. Kontynuuj swoją twórczość ku przyjemności i dla otuchy naszej - Twoich czytelników!
    Ślę moc czułych pozdrowień!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  20. Basiu przede wszystkim przyjmij spóźnione co prawda ale szczere życzenia. Przede wszystkim życzę Ci dożo zdrówka , niech wena twórcza Cię nigdy nie opuszcza. Bądź zawsze tak pogodna i radosna osobą i pisz nadal dla nas te cudowne posty. Gratuluję również wspaniałych upominków a zwłaszcza cudownego albumu od Małgosi.
    Gratuluje również zwyciężczyni Twojej rozdawajki.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, Pani Basiu! Wzruszajace podziekowania, tak pieknie dopelnione zimowym zdjeciem krokow... Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Basiu raz jeszcze życzę dużo zdrowia i wszelkiego dobra. Pięknie zostałaś obdarowana. Gratulacje dla zwyciężczyni. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Basiu, żadne moje słowa nie oddadzą wzruszenia, jakie mnie ogarneło przy czytaniu Twoich podziękowań. Mam przyjaciółkę, od której ciągle uczę się radości z małych zdarzeń i drobiazgów. Jesteś drogą osobą która w ten sam sposób dostrzega to co się dzieje w życiu. Cieszę się, że mogę Cię odwiedzać i że dzielisz się sobą, swoimi przemyśleniami. Bardzo, bardzo gorąco ściskam Cię i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ogromnie Wam Wszystkim dziękuję za tyle serdeczności, jakiej doświadczyłam teraz i zawsze od początku naszych blogowych znajomości. I chociaż nie spotykamy się bezpośrednio, to jednak ten kontakt daje nam wszystkim poczucie życzliwości, dobroci i bezinteresowności względem innych osób. Cieszę się z każdego Czytelnika, z każdego komentarza i za Was Wszystkich nieustannie dziękuję i o Was Wszystkich pamiętam w głębi serca.

    OdpowiedzUsuń
  25. Basiu wszystkiego dobrego, a obraz jest prześliczny:) Pozdrawiam cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne podziękowania. Cała Ty Basiu. Ciepła, kochająca. Wszystkiego najpiękniejszego. I gratulacje dla zwyciężczyni. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystkiego najlepszego :* I kolejnych pięknych lat, wypełnionych wdzięcznością... Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Basiu jeszcze raz wszystkiego najlepszego. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Zimowy obraz jest przepiękny, ten z kwiatami również. Życzę spełnienia marzeń w tym pięknym dniu.
    Lista Twoich podziękowań jest imponująca; pod wieloma i ja mogłabym się podpisać.
    Basiu, serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wspaniałe podziękowania, wzruszające :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudowne podziękowania Basiu. Gratuluję wspaniałych 8 lat na blogu, życzę kolejnych tak udanych. Wszystkiego dobrego.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wszystkiego najlepszego Basiu! Oby Twoje życie nadal płynęło pięknie i godnie. Życzę dużo zdrowia i sił. Radości z tworzenia i codziennych zdarzeń. Miłości rodziny i przyjaciół. Bożego błogosławieństwa na każdy następny dzień Twojego życia. ♥

    OdpowiedzUsuń
  33. Szczesliwy człowiek, który potrafi być wdzięczny. Wdzięczność dodaje skrzydeł.

    OdpowiedzUsuń
  34. Za wszystkie słowa, dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
  35. Troszkę spóźnione, ale nie mniej serdeczne życzenia urodzinowe ślę. Bardzo ładny obraz, ten z bukietem kwiatów i ten drugi, zimowy pejzaż. i jeszcze piękniejszy gest. Zawsze przed snem dziękuję Bogu za wszystko co mam, i bardzo mnie zauroczyła Twoja litania. Często marudzimy gdy coś się nam nieudaje, gdy czegoś nie mamy.......a tak rzadko dziękujemy za to co mamy........a można tego dużo "nazbierać". Pozdrawiam gorąco i życzę raz jeszcze wszystkiego co najlepsze i kolejnych lat blogowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostajemy tak dużo, że się przyzwyczajamy, że tak ma być...

      Usuń
  36. Basiu wszystkiego najlepszego z okazji urodzin !!!Wspaniałe podziękowanie

    OdpowiedzUsuń
  37. Basiu, przyjmij spóźnione, ale serdeczne życzenia urodzinowe. Twoja piękna litania dowodzi, że jesteś bardzo wdzięczna za wszystko, co dostałaś, dopisałabym jeszcze talent do malowania i wierszy i bycia bardzo dobrym człowiekiem.:))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudowne obrazy! Zachwyciła mnie Twoja litania :). Ale przyznam się, że ja podobną, choć może nie tak ładnie sformułowaną, odmawiam co wieczór. Nauczyłam się doceniać najdrobniejsze rzeczy i dostrzegać pozytywne strony trudnych chwil. Tobie Basiu życzę, żeby w Twoim życiu było jak najwięcej chwil radosnych, szczęśliwych :). Wszystkiego, co najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  39. Witaj słonecznie Basiu
    Wzruszyłam się tą litanią.
    Pisz i maluj jak najdłużej ❤️
    Pozdrawiam powiewem przedwiośnia

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję moim Drogim Czytelniczkom i Czytelnikom.

    OdpowiedzUsuń
  41. Basiu, przesyłam spóźnione ale bardzo serdeczne życzenia Urodzinowe !
    Piękne, wzruszające podziękowania ! To wielka zaleta umieć dziękować za to co przynosi los !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wzruszający wpis...
    Przyjmij proszę spóźnione, ale z serca płynące życzenia wszelkiej pomyślności oraz zdrowia z okazji urodzin. Niech Bóg ma Cię w swojej opiece.

    OdpowiedzUsuń
  43. Próbowałam odnaleźć datę postu, by ją utożsamić z dniem urodzin, ale nie dostrzegłam. Z okazji tak okrągłych Urodzin, składam życzenia zdrowia, radości, pomyślności i dostatku finansowego. Rozwijaj się malarsko i obdarowuj ludzi swoimi pracami i dobrocią, która od Ciebie emanuje. Uściski.

    OdpowiedzUsuń