wtorek, 26 maja 2015

Kiedy kwitną akacje, czas ogłosić candy!

Lubię ten czas.
Czas kwitnących akacji...To zapowiedź nadchodzących wakacji!
Czas zdobywania dobrych ocen, " naprawiania" tego, co niezbyt dobrze wyszło i oczekiwania na końcowy efekt kolejnego roku szkolnego. Akacje od lat przyciągają mój wzrok, wdycham ich woń i wspominam. Bo od ukończenia siódmego roku życia, każdego roku mam wakacje, krótsze lub dłuższe z racji pełnionej funkcji, ale zawsze wyczekiwane i dające chwile wytchnienia.
Nim jednak nadejdą, należy wypełnić szereg obowiązków.
W przerwie pomiędzy nimi, udało mi się przy dużej pomocy p. Jarka, który wiersze przepisał, ułożył i pogrupował, wydać poezje zebrane.
365 wierszy, tyle, ile dni w roku pisanych sercem przez wiele lat.
"Między słowem a ciszą"mieści się to, co nosi serce...
Takie też jest przesłanie moich słów, by trafiły do serc szukających swego miejsca na ziemi, szukających sensu życia, piękna, wiary i zwyczajnych radości.

Niech te słowa budzą nadzieję,
kierują wzrok ku niebu,
a w ciszy serca pozwalają odnaleźć
najzwyklejsze okruchy szczęścia...

 Wiele z nich powstało dla moich Bliskich, dla Przyjaciół, ale każdy z Czytających może je zabrać dla siebie, jeśli odnajdzie w nich, to za czym tęskni i co kocha.
Na okładce zachód słońca na bieszczadzkich połoninach, bo tam nieustannie szybują moje myśli.
Tę fotografię wykonałam w piękny wieczór, gdy w gronie bliskich mi osób mogłam dziękować za piękno i dar życia w królestwie ciszy- Bieszczadach.

 Dziś Dzień Matki. 
Otrzymałam  od życia wspaniały dar macierzyństwa i nieustannie za niego dziękuję.
Ogłaszam dziś candy. Do wygrania tomik całkiem pokaźnych rozmiarów. Jedynym warunkiem przystąpienia do candy jest zamiłowanie do poezji i napisanie komentarza wyrażającego chęć przygarnięcia wierszy do 25 czerwca. Innych warunków nie ma!
Losowanie odbędzie się w dniu zakończenia roku szkolnego, czyli 26 czerwca, a losowania dokona p. Jarek, któremu za ogrom pracy w przygotowanie tomu do wydania, serdecznie dziękuję.
Wszystkim Matkom życzę szczęścia płynącego z faktu bycia matką... dla Was kilka kwiatów, które w maju cieszą nasze oczy.

85 komentarzy:

  1. pomimo iż nie jestem Twoim dzieckiem, to jednak w dniu Matki wszystkiego najplepszego,
    na caandy się zapisuję, moja córa byłaby zauroczona takim tomikiem, a jeszcze z autografem autorki..... marzenie

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Edytko, pierwsza na liście!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie rownież nie musoa jakoś specjalnie namawiać na udział ;)
    Lubie Cie czytać , tak po prostu :):)


    I zgadzam sie - byc matka to najpiękniejszy dar :) choć my obchodzimy dzień matki w czerwcu ;)
    Do swojej już dzwoniłam :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu, serdecznie gratuluję tak pięknego tomu!
    Oczywiście, ustawiam się grzecznie, bo kocham Twoją poezję!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. gratuluje sukcesu wydania zbioru Twojej twórczości. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. U Ciebie Basiu nawet kwiaty wcześniej zakwitają. U nas akacja i róża w fazie pączków. Serdecznie gratuluję pięknego tomiku. Ustawiam się w kolejce po niego. Ja i moja siostra (polonistka) kochamy poezję. Jakie byłoby szczęście, gdyby tak los się do mnie uśmiechnął. Dzięki za kwiaty i życzenia. Tobie również wszystkiego najlepszego z okazji Święta Mam. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu najdroższa, gratuluję Tobie wydania tego zbioru, który chwyta mnie za serce... Każdy z tych wierszy to ta owa cisza, której tak pragnę na co dzień. Dziękuję, Kochana, raz jeszcze za to wyróżnienie, bo tak właśnie się czuję :))) Dziękuję za te wzruszające, wczorajsze chwile, a Bogu za to, że jesteś... Pozdrawiam cieplutko i buziam

    OdpowiedzUsuń
  8. jaki piękny mak na końcu :)) kochm maki ;)
    Basiu i Tobie samych przyjemnych chwil z okazji Dnia Matki

    z checią zatopiałbym się w lekturze Twych wierszy

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluje wydania tomiku:)A wszystkim mamom i sobie życze cudownych chwil :) nie tylko dzisiaj ale zawsze;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem szczęśliwą posiadaczką tego cudnego tomiku :D i jedynego w swoim rodzaju wpisu od autorki :D
    Basiu kochana dziękuję za taki wspaniały prezent,właśnie go dostałam.
    Dziewczyny ja z oczywistych względów nie zapisuję się na candy Basi,ale Wam radzę się zapisywać,bo to swoista perełka.
    Buziaki ślę Basieńko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam z tych emocji pogratulować Tobie Basiu, wydania kolejnego pięknego zbioru Twojej poezji---
      GRATULACJE !!!!
      Wszystkiego co najpiękniejsze w Dniu Matki życzę !

      Usuń
  11. Dziękuję Wam za życzenia, Gosi za rekomendację i też życzę wszelkich radości!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego najlepszego w Dniu Matki...Tobie Basiu, Wszystkim Mamom i sobie również życzę :)
    Gratulacje, poezja w Twoim wydaniu jest....natchniona dobry duchem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Akacje, akacje...Wszystkiego najlepszego wszystkim mamom:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Basiu! Twój blog polubiłam odkąd pierwszy raz "kliknęłam", teraz zaglądam za każdym razem kiedy na nim zamieszczasz każdy nowy post. . Uwielbiam poezję, Gratuluje wydania Tomiku. Twoje wiersze,Twoje malowane obrazy, zdjęcia. Byłoby mi bardzo miło mieć taki tomik z dedykacją. Może będę miała szczęście. W dniu Matki życzę radości i miłości najpiękniejszej.
    Co do akacji, to mówiono nam w szkole, że jak kwitną to już na naukę za późno. Trzy akacje stoją przed moim domem na ulicy i właśnie zaczynają rozkwitać. Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasy się zmieniły i uczniowie ( niektórzy) dość późno przypominają sobie o nauce!

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratuluję tego.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluję wydania tomiku, 365 wierszy...jestem pod wrażeniem ! Akacje są cudne. Wszystkiego dobrego W Dniu Matki:)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  18. witaj Matko Basiu !!!
    gratuluję Tobie cudnego tomiku a ponieważ jestem niecierpliwa i już chciałabym zachwycać się Twoimi wersami więc z największą przyjemnością chcę nawet dziś zakupić chwile piękna dla mojej duszy :))))

    OdpowiedzUsuń
  19. gratuluje ci Basienko tak wspaniałego tomu wiersz- ach - może się kiedyś do ciebie uśmięchnę - bo tej pozycji nie mamy - wszystkiego dobrego Mamciu droga nasza oraz swych synów - akacja - jaK JA UWIELBIAM TEN ZAPACH - ACH MARZENIE NASTĘPNE - W MIEŚCIE MAMY ALE RACZEJ NIE PACHNĄ TAK INTESYWNIE- Basiu kochana mam serdeczną prośbę do ciebie pisze tutaj bo gdzieś może to umknąć - jak nie sprawi ci to kłootu wpisz sobie mojego bloga do oserwowanych - artzakatekmarii.blogspot,com - wg informacji które dostałąm - on wogóle ponoć ci się nie yswietla - widzę ze na pasku bocznym masz ale tego noego na którym nic się nie dzieje natomiast na tym starym ciągle coś się dzieje - dziękuję z góry - Marii - buziaki ślemy ogromne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i przepraszam za błedy oraz pogubione literki - nie moja to wina lecz klawiatury - pa buziaki

      Usuń
    2. Rzeczywiście, zaraz poprawię, a obraz niebawem wyślę:-)

      Usuń
    3. dziękuję Basieńko za wszystko

      Usuń
  20. Basiu, nie posiadam się ze szczęścia: właśnie otrzymałam Twój tomik - nie znajduję słów, by Ci podziękować. Na gorąco przeczytałam kilka utworów i łzy same popłynęły ze wzruszenia i szczęścia.
    Mam nadzieję, że ten tomik, Twoja cudna poezja spełni swoją misję...
    Oczywiście gratuluję Ci wydania tego tomiku...
    Wieczorami planuję uczty duchowe... Dzięki Tobie...
    Jeszcze raz dziękuję najpiękniej jak potrafię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, że spełni...i tego Ci Basiu życzę!

      Usuń
    2. Dziękuję...
      Basiu, czy byłaś w Manopello?

      Usuń
    3. Niestety, nie, nasza zorganizowana wycieczka w 2001 r tego nie przewidywała...

      Usuń
    4. To mam pewien pomysł... :)

      Usuń
    5. A ja mam miłe podejrzenia:-)

      Usuń
  21. Szczerze gratuluję wydania tomiku z wierszami.
    Przepiękne zdjęcia. Zachwyciła mnie odmiana twojego powojnika.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten powojnik dopiero" raczkuje" :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluję wydania tomiku z wierszami - własna książka to trochę jak dziecko... Jestem pelna podziwu dla osób, które potrafią doprowadzic TĘ sprawę do końca. Sama też chciałabym kiedyś "urodzić", ale jestem dopiero w drodze i mam nadzieję. Jestem tu chyba jedyną komentującą, która poezji po prostu nie czyta, więc do candy się nie zgłoszę, jednak Twoje obrazy to co innego :-) Ale z nimi pewnie candy nie robisz... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię Gaju. Obrazowe candy były dwukrotnie, zobacz na boczny pasek- wierzby i rajski ptak.
      I jeśli doczekam trzeciej rocznicy bloga, a będzie to na moje " dwupiątkowe" urodziny, to ogłoszę kolejne takie candy! A z tym dzieckiem- masz rację!

      Usuń
    2. Super! Będę czekała :-)

      Usuń
  24. Gratuluję wydania kolejnego tomiku. Również zgłaszam się do candy... po raz pierwszy... ale od pierwszego wejścia na Twój blog i przeczytania wiersza jestem w twojej poezji zakochana. Jeśli nie uda mi się wygrać bardzo proszę powiedź mi gdzie można go zakupić. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Basiu byłabym zaszczycona móc trzymać w ręku tomik Twoich wierszy!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Basiu Moja Kochana:))cóż mam napisać ,żeby zostać posiadaczką Twoich pięknych słów,prócz tego ,że pragnę kontynuacji:)))zbieram Twoje słowa jak najcenniejsze perły,chowam w moim sercu,żeby czasem na moim blogu podzielić się nimi z innymi:)))więc im jest ich więcej tym lepiej:)))zresztą sama wiesz:))))
    buziaczki przesyłam mojej poetce serca:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty jesteś Bożenko wiernym Czytelnikiem i bardzo sobie to cenię i dziękuję, że dzielisz się moimi wierszami!

      Usuń
  27. Nie wymagaj od matematyka , żeby ładnie pisał - Gratulacje wydać swój tomik to duża rzecz ! Pełen podziw !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście po tomik ustawiam się w kolejce !

      Usuń
    2. Miło mi, matematycy kochają poezję!

      Usuń
  28. Tomik z 365 wierszami? Cudownie, Basienko! Ależ jesteś płodną poetką. To niezwykłę i piekne! Gratuluję Ci kochana z całego serca i wszystkiego najlepszego Ci zyczę a szczególnie tego, by wena nigdy Cie nie opuszczała, by Twój głos wewnętrzny zawsze mógł współbrzmiec z rzeczywistoscią, tłumaczyc ją, rozjasniac, otwierać furtkę do głębokiego odczuwania!:-))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych wierszy było więcej, ale ze względów finansowych musiała część odrzucić! Rozumiem Olu, że mam Cię wpisać w kolejkę!

      Usuń
  29. Witaj Basiu,gratuluję wydania tomiku. Bardzo chętnie przygarnę do mego serduszka Twoje wiersze. Pozdrawiam Ciebie i pana Jarka.

    OdpowiedzUsuń
  30. Kusisz piękną nagrodą. Piękne są Twoje wiersze, budzą w człowieku najdelikatniejsze 'nitki' i zachęcają do refleksji. Super było by mieć Twoje wiersze na wyciągnięcie ręki. Staję w kolejce po szczęśliwy los. A Tobie gratuluję tomiku. : )

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie będzie łatwo w tak licznym gronie. Ale po twoje wiersze zawsze warto się ustawić.
    Dla mnie ostatnie dni to czas kwitnienia żarnowca i tawuły zwanej śnieguliczką - tyle żółtych pasów wzdłuż dróg, którymi pędziliśmy w niedzielę... a potem białe żywopłoty jak obsypane śniegiem...

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziękuję i zapisuję Was, a żarnowiec i śnieguliczka są cudne, zwłaszcza te przy drogach!

    OdpowiedzUsuń
  33. gratuluję,ja też ustawiam się w kolejce

    OdpowiedzUsuń
  34. Love the acacia! The rest of the blossoms are beautiful too.

    OdpowiedzUsuń
  35. Moje gratulacje z okazji wydania kolejnego tomiku wierszy ! Z wielką przyjemnością zapisuję się do Twojego Candy Basiu. Podziwiam Twoją twórczość poetycką i artystyczną. Byłabym bardzo zaszczycona gdyby udało mi się wygrać tomik twoich wierszy.
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  36. Dodam jeszcze, że 25.06 są urodziny mojego męża, więc może dopisze mi szczęście :))
    Pozdrawiam raz jeszcze !

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeśli wygrasz Aniu, będziesz musiała czytać Mężowi poezje na dobranoc!

    OdpowiedzUsuń
  38. Basiu serdecznie gratuluję !!! Nowy tomik wierszy tyle pięknych myśli zawartych w słowach,chciałabym móc wszystkie poznać.Z nadzieją zapisuję się.
    U mnie akacje jeszcze nie zakwitły,czekam na ten wspaniały zapach:)))
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  39. wow! brawo! Basiu Gratuluję bardzo bardzoo :-)

    dziś staje w kolejce po tą piękną nagrodę z nadzieją że wygram :-)
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  40. Gratuluję wydania wierszy. Książka to chyba coś najpiękniejszego, co po ludziach zostaje.
    Nie śmiem marzyć o wygranej.
    U nas akacje jeszcze nie kwitną. Ale już marzę o ich zapachu i smaku w naleśnikowym cieście.

    OdpowiedzUsuń
  41. Jestem!!!!!!!!!!!!! Nie może mnie tu zabraknać ale jestem tak zagoniona tylko gdzies w wolnych nie chwilach a sekundach zaglądam na fb bo tam nawigacja szybsza i kontakt prosty ale cos mi tu dzisiaj kazalo zajrzec! Basiu...przeoczylam wydanie tego tomiku! GRATULACJE!!!!!! Buziaki i pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...nie dzisiaj...wczoraj kazalo mi cos zajrzec ale tylko przemknełam bo jedno oko mi spalo a drugie na ostatniej rzęsie walczylo o jawe....ale jestem!

      Usuń
  42. Piszę, notuję skrupulatnie!

    OdpowiedzUsuń
  43. Basiu, mam juz tomik Twoich refleksyjnych wierszy, co nie znaczy,że nie chciałabym zatopić się w drugim, dlatego ustawiam sie w długiej kolejce i gratuluję serdecznie sukcesu:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Basiu, gratuluję nowego tomiku. Byłabym wielce rada móc go trzymać w ręce i przeczytać, z nadzieją staje w kolejce.
    Moja róża ma dopiero pączki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam poezję i czytanie ksiązek, dlatego chetnie przygarne twj tomik poezji. Pozdrawiam.
    joanna.beer@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  46. Basiu gratuluję wydania nowego tomiku wierszy. Twoje cudowne wiersze zasługują na to. Oczywiście zapisuję się w kolejce.
    Uwielbiam akacje i ich słodkawy zapach, również przypomina mi czas wakacji.
    Dziękuję za życzenia i Tobie również życzę wszystkiego najlepszego z okazji tego niezwykłego święta. (choć spóźnione)

    OdpowiedzUsuń
  47. Twoje wiersze znam i lubię. Staję więc w długiej kolejce i liczę na szczęście. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  48. Dziś głębiej zanurzyłam się w Twoje słowo pisane - po dłuższej przerwie. Być może to ten Twój konkretny wpis mnie tutaj przywołał, a może ten intensywnie słodki zapach akcji pomieszany z wonią kwitnących traw? Jest wszędzie i za oknem i pomiędzy pisanymi przez Ciebie słowami.
    Na pewno okładka Twojej książki zainspirowała mnie do szukania informacji "jak wydać własną książkę" z zamierzeniem "uwolnienia więźniów prywatnej szuflady". Szczerze gratuluję tego tomu i tak nieśmiało przycupnę na końcu kolejki z nadzieją, że może szczęście się do mnie uśmiechnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  49. Zapisuję Drogie Panie, a Tobie Kasiu szczerze życzę wydania tomiku. Rozeznałam ceny, więc mogę Ci służyć sugestią:-)
    Ale to pewnie po sezonie. Cieplutko pozdrawiam i życzę dobrych zleceń:-)

    OdpowiedzUsuń
  50. Pięknie tu u Ciebie :) - poezja, malarstwo, zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  51. Basiu gratuluję wydania tomiku wierszy. Uwielbiam poezję, jeszcze taką swojską, życiową, Nie bardzo mam możliwość wyjścia do księgarni, by coś nowego kupić, tym bardziej do biblioteki, ale korzystam z domowych zasobów, kiedyś poczynionych i kiedy nie haftuję; mam doła, sięgam po tomik poezji np. ks. J. Twardowskiego.
    Gratuluję wytrwałości w prowadzeniu bloga, życzę kolejnych lat w byciu z nami w blogosferze.
    Widziałam Cię chyba w komentujących na moim blogu, dodałam się do Twoich obserwatorów i nieśmiało staję w długaśnej kolejce do Twojego Candy.
    Pozdrowienia z Bieszczad ,)

    OdpowiedzUsuń
  52. Danusiu, czy Ty na stałe mieszkasz w Bieszczadach? Kocham Bieszczady miłością wierną...
    Zapisuję Cię i obiecuję odwiedzić!

    OdpowiedzUsuń
  53. Basiu, najpierw odpowiem na pytanie. Jeśli Krosno zaliczyć do Bieszczad, to tak, mieszkam na stałe. Stąd w zakamarki uroczych tras wędrowniczych wszędzie dotrzesz, ja niestety uwięziona w czterech ścianach mieszkania / kilka chorób razem wziętych/, nigdzie się nie wyprawiam, ale kiedyś, to i owszem, sporo wędrowałam.
    Widzę, ze do moich obserwatorów dołączyłaś, zapraszam do komentowania, z odpowiedziami mam problem, bo nie dostaję powiadomień o zamieszczonych wpisach, i tak trochę " na czuja" wdeptuję, tu i tam, nabijając tym samym licznik odwiedzin na swoim blogu i u innych. Nie potrafię sama tego rozwiązać, co rusz, to coś się gmatwa, co mnie strasznie denerwuje, ale może kiedyś ten problem uda się naprawić.
    Pozdrawiam tak, jak gorący jest dzisiejszy dzień.)

    OdpowiedzUsuń
  54. Moja wrażliwa dusza każe mi się tutaj zatrzymać i poczekać na wynik:) To wielki zaszczyt móc stanąć w tej kolejce a co dopiero zostać wylosowaną. Podziwiam Twoją twórczość i gratuluję realizacji tak wielkiego projektu.
    Zapach akacji uwielbiam, zresztą jak można się nim nie zachwycić, chyba nie jest to możliwe:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Zapisuję Was z radością!

    OdpowiedzUsuń
  56. Zapisuję się na Candy, bo kocham poezję i sama piszę "do szuflady" na razie, gratuluję wydania tomiku, banerek zabieram na http://wiolinowo.blogspot.com/ u mnie tez Candy zapraszam i pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  57. Basiu z przyjemnością jeśli mogę wezmę udział w Twoim konkursie, Twoje wiersze to uśmiech dla moje serca! Jeśli się uda to będzie dla mnie niezwykła radość,czytając Twoje słowa czuję Twoją wrażliwość, cenie zamiłowanie do życia i wyobrażam sobie jak piękną masz duszę, rozsyłasz promyki szczęścia...Cierpliwie czekam na wyniki, życząc wszytskim powodzenia <3

    OdpowiedzUsuń
  58. Zapisuję wszystkich chętnych, a Tobie Moniko dziękuję w tym miejscu za wszystkie komentarze do ostatnich postów.

    OdpowiedzUsuń
  59. Basiu, jeśli jeszcze można to ja też. Zajrzyj na mój blog: azalia60.blog,onet,pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  60. Ależ żałuje Basiu.....bo ja w czerwcu byłam odseperowana od internetu i nie mogłam się zgłosić.....
    Ale może jeszcze powtórzysz candy z taką nagrodą.....

    OdpowiedzUsuń
  61. Nie mam nigdzie koło siebie akacji i szczerze nawet nie wiedziałam jak one kwitną. Ciekawie na pewno, zapach też pewnie unosi się daleko. Ja jeśli mowa o kwiatach to najbardziej lubię hiacynty, na https://florexpol.eu/366-hiacynty zamawiam zawsze do posadzenia i co roku mam ich sporo w ogrodzie. Szczególnie białych i różowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akacje kwitną upojnie, wokół mnie jest ich sporo i mają tę przewagę nad hiacyntami, że nie są pożerane przez nornice, których też mam sporo:-). Znam tę firmę wysyłkową, korzystałam kilka razy. Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń