wtorek, 2 października 2018

Mój malarski i poetycki hołd dla Aniołów.

2 października to święto Aniołów Stróżów.
Wierzę w ich nieustanną opiekę i wiem, że w odniesieniu do pewnej grupy ludzi, mają pełne ręce roboty. Sama doznałam cudu ocalenia z wypadku samochodowego, który miał miejsce tuż po uprzednim odmówieniu przeze mnie modlitwy do Świętych Aniołów.
Nic dziwnego, że ogromną część mojej twórczości poświęcam Aniołom, a w mojej kolekcji domowej znajduje się całe mnóstwo aniołków- pamiątek.
Ponieważ każdy album z darów Jadzi http://jadwiga-sercemtworzone.blogspot.com/
jest sumiennie wykorzystany, w tym, którego okładka zbudowana jest z puzzli przez Jadzię układanych, znalazły miejsce fotografie 330 namalowanych przeze mnie obrazów.
Obrazów namalowałam znacznie więcej, ale tyle zostało udokumentowanych fotograficznie.
Dziś prezentuję tę część albumu, która jest poświęcona Aniołom... to taki hołd dla niebiańskich Opiekunów w dniu ich święta.
Oto album- prezent od Jadzi , za który jeszcze raz jej serdecznie dziękuję.
A jako poetycki dodatek wybrałam wiersz " szkolny" wszak nadal pracuję w szkole:-)
Widziałam dziś Anioła
jak pędził o poranku
z kanapką w ręku
dla swego podopiecznego
przebiegł przez kładkę
zostawiając kilka
anielskich piórek na krzaku głogu
pędził zdyszany i bosy
bo pierwszy dzwonek
rozrzucał gromadę maluchów
po szkolnych korytarzach
by w porę pochwycić
swoją miłość
nim zdąży rozbić kolano
zebrałam złote piórka
i wetknęłam w kajecik wierszy
z nadzieją
że Anioł musi
po nie wrócić.

Dla Was zaś to dzikie wino pnące się ku niebu po starej stodole.

48 komentarzy:

  1. Przepiękne obrazy Basiu, jestem pełna podziwu dla Twoich talentów, super wiersz dobrałaś.:) Serdeczności Basieńko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne te twoje anioły jeden od dawna jest u mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny wiersz...
    Myślałam dziś o Tobie właśnie w kontekście anielskim :). Czyli kojarzysz się z aniołami. Pięknie tak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu kochana! Otacza Cie tyle pięknych aniołów o wielkich oczach i smukłych dłoniach. O sercach bijacych jednym rytmem z Twoim sercem. Łagodnych, delikatnych, mglistych a mimo to rzeczywistych.Niezwykły to świat!:-)*

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje obrazy mają wiele do powiedzenia. Są różnorodne i barwne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Basiu, Twoje anioły są nieziemsko piękne! A wiersz opisuje to, czego doświadczam na co dzień, tak mi się przynajmniej wydaje. Bo Anioły mają w szkołach pełne ręce roboty;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne te anioły! Coś niesamowitego!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz już wiem, dlaczego tak lubię malować anioły - 2 październik to dzień mojego ślubu, dziś minęło 36 lat. Jednak czuwają :)
    Wspaniały pomysł Basiu na upamiętnienie tych wszystkich obrazów, to piękna pamiątka.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, na pewno nie zabraknie Ci nigdy ich opieki. Tego Ci życzę, byś zawsze była bezpieczna i szczęśliwa, a przy Tobie Twój Mąż i cała Rodzina.

      Usuń
  9. Przepiękny anielski album. Ja także gorąco wierzę w opiekę Aniołów. Co prawda nigdy nie pokusiłam się żeby namalować, ale trochę wierszy o nich napisałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeden z Twoich Aniołów jest u mnie na honorowym miejscu. Chociaż według mnie Anioły są nie tylko w niebie, ale i na ziemi. A Ty się Basiu do nich zdecydowanie zaliczasz. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ileż pięknych aniołów. Cudne!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Basiu aniołki nad nami czuwają :-) piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dziękuję za wszystkie ciepłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  14. you are a great artist..

    Please visit: http://from-a-girls-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Basiu,przepiękna kolekcja aniołów,masz talent i wielkie serce,niech anioły cały czas czuwają nad Tobą i całą rodziną :)
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie piekne prace! jest Pani bardzo utalentowana!
    mama trójeczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Aniu, pozdrawiam Trójeczkę- dzieci to największy dar i nic się z nim nie może równać.

      Usuń
  17. Piękne i bardzo oryginalne te Twoje Niebieskie istoty.Każdy inny, ale wszystkie urzekają urodą i oryginalnością. Wierzę w anioły i ich moc. Sama, wiele razy doświadczyłam ich obecności. Mam taką małą książeczkę, w której są modlitwy i rozmyślania na temat anielskiej pracy, często z niej korzystam, szukając pomocy w codziennych sprawach.

    OdpowiedzUsuń
  18. Basiu Twoje Anioły są piękne.
    Niektóre z Twojej wspaniałej kolekcji zamieszkały pod moim dachem i cieszą oczy.
    Uwielbiam Anioły w każdym wydaniu.
    Pozdrawiam cieplutko 😚

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkie Anioly sa piekne, i mozna je ogladac bez konca. Àle najbardziej w pamiec i serce zapadly mi te z pierwszego zdjecia, na tle gor, wsrod ukwieconych makami lak. Urocze dzikie wino. Czekam na wiecej zdjec jesieni...

    OdpowiedzUsuń
  20. Basieńko, piękny hołd złożyłaś anielskim przyjaciołom i opiekunom.
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
  21. Cieplej robi mi się na duszy, kiedy patrzę na te Anioły w tak różnorodnym wydaniu. Muszę chyba poważnie pogadać ze swoim, bo coś się znowu leni albo z zimna schował się do szafy :) Z wiatrem ślę buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Basiu, stworzyłaś przepiękne Anioły, są takie delikatne, zwiewne i takie różne <3 Masz mnóstwo pomysłów i cudnie przelewasz je na płótno :D
    Pozdrawiam Cię serdecznie, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Basiu!
    Przepiękne obrazy Aniołów. Masz prawdziwy dar malowania i pisania wierszy.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Patrzyłam kolejno na Twoje anioły i oczy otwierały mi się z zachwytu coraz szerzej i szerzej! Piękne !!! I każdy inny tak jak różni są ludzie. Zdałam sobie sprawę, że nigdy nie namalowałam anioła. Lepiłam je (dawno ) z masy solnej i takimi obdarowałam rodzinę i przyjaciół. Pozdrawiam Basiu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdjęcia jesieni jeszcze będą! A Anioły, rzeczywiście, skoro każdy z nich ma innego podopiecznego, to muszą się i one różnić:-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj już październikowo

    Dziękuję jak zawsze za słowa pozostawione na moich stronkach
    Wpadłam dzisiaj do Ciebie na chwilkę z krótką wizytą. Chciałabym się pożegnać. Nareszcie wyjeżdżam. Może sprawiła to moc Anioła Stróża? Nie jest to niestety urlop, ale tylko przedłużony weekend. Długo na niego czekałam. Nie będzie to wyjazd wypoczynkowy, ale zawsze... Może znajdę czas na długi spacer dookoła jeziora i zachwycę się jesienią? A przecież wczoraj było lato. Pamiętasz? Tak, było lato... upalne i słoneczne, czasem chłodne i gwałtowne. Teraz można już poczuć powiew prawdziwej jesieni. Ten czas zazwyczaj zachęca nas do coraz częstszych chwil spędzanych w domu. Ja jednak zdecydowałam się na podróż.
    Życz mi tylko proszę, aby pogoda dopisała i może podarujesz mi na drogę jednego ze swoich aniołów? Ale którego mam wybrać?
    Pozdrawiam ostatnimi przygotowaniami do wyjazdu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zabrać wszystkie, ale ja wskazuję na anioła jesiennego, czyli z tych na desce, anioł z rudbekią w aureoli.
      Najbliższe dni będą piękne, więc Ci życzę cudownych chwil.

      Usuń
  27. Przepiękne... i każdy inny? Niesamowite :) Wszystkiego dobrego Ci życzę i aby wciąż twój Anioł Stróż prowadził Cię przez życie :)
    buziaki :D

    OdpowiedzUsuń
  28. uwielbiam Anioły chyna spróbuję sama namalować...

    OdpowiedzUsuń
  29. Wow same anioły, w takiej ilości robią niesamowite wrażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Anioły to mój ulubiony temat malarski.

    OdpowiedzUsuń
  31. Od razu człowiek się czuje bezpieczniej, :-)) Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Basiu, nieustannie podziwiam Twój talent! Ile cudnych aniołów, nie można się napatrzeć. Ja też wierzę w ich nieustanną opiekę:)
    Ściskam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wspaniała kolekcja aniołów! Jesteś pod dobrą opieką;)
    Pozdrawiam Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepiękne anioły a jeden z Twoich aniołów zajmuje zaszczytne miejsce w moim salonie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo się cieszę gdy ktoś umieszcza moje prace w swoim domu- to dla mnie motywacja.

    OdpowiedzUsuń
  36. A ja wierzę Basiu, że moja Ania jest takim pięknym Aniołem i dodaje nam sił.
    Twoja kolekcja Aniołów jest imponująca.
    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja też w to wietzę Basiu całym sercem...

    OdpowiedzUsuń