czwartek, 28 października 2021

Zanim jesień poskłada sztalugi...

Jesień, ta nasza, złota, to dojrzała artystka, kolorystka, estetka, poetka. Przepadam za jej wytworami, których ma niezliczone warianty i którymi obdarza nas według własnych upodobań.
W tym roku jest wyjątkowo łaskawa dla nas. Zapełnia moje nośniki pamięci takimi obrazami, że przy niej wstyd mi sięgać po moją malarską paletę. Ale kiedy jesień już  zgarnie palety i sztalugi, schowa na długie miesiące, ja zacznę działać.
Tymczasem oferuję Wam garść poezji w słowie i fotografii.

A teraz wiersz dedykowany moim wiernym Czytelnikom.
Czas jesieni
Chcę cię obdarować pięknem
zasypać złotymi liśćmi
zatrzymać czas
mimo że słońce w pośpiechu
maluje obraz na nieboskłonie
zatrzymuję się oczarowana
chłonę jesienne barwy
zapisuję dla innych
na czas niepogody i słoty
zgarniam obłoki
zanurzam się we wschody i zachody
niepoprawna marzycielka
ciągle dziecko
ze wspomnieniami w kieszeniach życia
daję ci jesienne liście za darmo
wiem że je przygarniesz
bo
jesteś pięknem
piękniejszym
niż jesienne zachody słońca.
Kończy się październik, a róże...zobaczcie...
W taką złotą, piękną jesień udało mi się spotkać prawdziwie Marzenkę, która nie prowadzi bloga, ale czyta mojego, a jej bogaty świat przeżyć wewnętrznych jest wart pochylenia się przed nim...
Spotkanie, spontaniczne i przemiłe, odbyło się w Sandomierzu, którego jesienny czar jest również wyjątkowy...
A jeśli znajdzie się ktoś, kto po przeczytaniu tego posta nie kocha jesieni, to mam na niego straszaka:-)
Do napisania...

25 komentarzy:

  1. Nie dla mnie straszak Basiu, bo jesień kocham:) Dziękuję za wiersz. Jest piękny!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię jesień, więc obejdzie się bez straszaka. Ale zrobiłaś mi jeszcze jedną przyjemność pokazałaś choć tylko troszeczkę Sandomierz, z którym wiążą się jedne z piękniejszych moich wspomnień. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam wiersz, piękny, zachwycam się pięknymi fotografiami kwiatów , które też na jesień są piękne

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu, przepiękny wiersz, tak jak i Twoje barwne kadry! Tegoroczna złota, słoneczna, ciepła i czarująca kolorami jesień, zachwyca nawet mnie - wielbicielkę wiosny i lata ;-))
    Co się zaś tyczy Sandomierza, to niebawem opublikuję post, który będzie opowieścią z tego królewskiego miasta. Już dziś zapraszam Cię serdecznie do poczytania...
    Ślę moc pozdrowień!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wielką przyjemnością poczytam, bo ja byłam tam tylko chwilę...

      Usuń
  5. Piękna jesień w Twoim ogrodzie. Utrwalajmy jej kolory czy to pędzlem malarskim na płótnie, czy pięknym słowem jak ty Basiu robisz, a może fotografią. Niech zostanie wśród nas jak najdłużej.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hahaha Ufff Ja dzięki Bogu jestem bezpieczna, bo kocham jesień. :D Sam tytuł posta jest zachwycający. Dziękuje Basiu za ten wiersz, ja się uśmiecham, jesteś tak piękną kobietą, pięknym, człowiekiem. Cieszę się, że miałaś miłe spotkanie. No jak można nie cenić jesieni, przecież to taka magia, ja mam poczucie, jakby jesień była baśnią, do której każdy może wejść, nie w wyobraźni, a tak naprawdę. No i ta baśń jest dla wszystkich dostępna, tylko nie wszyscy potrafią ją dostrzec, mimo że się w niej znajdują. Ostatnio byłam z rodzinką w lesie i uwierz Basiu, wszyscy zachowywaliśmy się, jak dzieci, jak dzieci, które były w cudnej baśni i mamy gdzieś, jak wyglądaliśmy, byliśmy szczęśliwi. :D Posyłam najserdeczniejsze pozdrowienia, dziękuję za piękne zdjęcia, mnie urzekło najbardziej pierwsze, fantastyczne. Przytulam do serca. <3 :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale to ujęłaś Agusiu, baśń, do której każdy może wejść...nie potrzeba specjalnych zaproszeń, ani drogich biletów. Dziękuję Ci ogromnie za wszystkie ciepłe słowa, którymi mnie tak szczodrze darzysz.

      Usuń
  7. Twoja poezja Basiu idealnie oddaje całe to jesienne piękno:)
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja lubię tylko tą złotą, ciepłą jesień, nie lubię kiedy zaczyna padać, wieje zimny wiatr, a nagie gałęzie drzew wyglądają tak przygnębiająco. Ale mam nadzieję, że ten miły jegomość mi wybaczy:)
    Sandomierz jest niecałe 30 km. ode mnie.
    Uściski, Basieńko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiłam o Tobie do Męża, że to blisko, ale do Ciebie musimy się wybrać oddzielnie, bo w jednym dniu nie sposób wszystkiego dokonać. A Marzenka przyjechała z Gdańska tylko na 4 dni, więc jestem pewna Małgosiu, że mi wybaczysz...

      Usuń
  9. Lubię jesień - potrafi być czarująca. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj kolorową, ciepłą jesienią Basiu.
    U mnie sztalugi jeszcze stoją i każdego dnia podziwiam kolejny pełen barw obraz. Mam nadzieję, że Pani Jesień ubrana w kolorową sukienkę długo będzie przechadzać się naszymi ścieżkami. Ale nawet jak założyć płaszcz przeciwdeszczowy, to i tak będę ją kochać.
    Ale chętnie przytulę Twojego Straszaka. Chyba wspominałam o nim ostatnio?
    A na nowe wiersze czekam już od dawna.
    Pozdrawiam końcówką października

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham wszystkie pory roku , bo każda ma swój niepowtarzalny klimat . Piękny wiersz. Miłego weekendu 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny wiesz,zapadł mi w serce🙂
    Jesień to prawdziwa artystka,ach te barwy....
    Fajnie jest się spotkać z miłą osobą,a Sandomierz to klimatyczne miasto.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękna jesień na Twoich zdjęciach. Rzeczywiście łaskawa w tym roku. Kolory jak w bajkach. Codziennie obserwuję te cuda natury. Niestety spektakl zmienia się z dnia na dzień. Dziękuję za piękny wiersz, a straszak niczego sobie. Doskonale wpisał się w otoczenie. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny post, lubię czytać twojego bloga ;) pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny wiersz Basiu. Romantyczny i taki pozytywny.
    Taką kolorową jesień kocham, ale przeraża mnie koniec...roku.
    Pozdrawiam cieplutko.
    Ania-Pawanna

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak tu nie lubić jesieni? zwłaszcza tak ostatnio łaskawej? to miłe, kiedy blogowe znajomości spełniają się w realu, a strach na wróble nie dla mnie, cieszy mnie każda chwila:-) pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Magnetyzujące zdjęcia od których nie mogę oderwać oczu. Aż trudno mi uwierzyć, że u Ciebie są jeszcze takie piękne kwiaty. Cudowny wiersz. Mam jakiś problem z drukarką gdy tylko zostanie naprawiona jak zawsze wydrukuję do kolekcji Twoich wspaniałych wierszy.
    Świątecznego poniedziałku:)

    OdpowiedzUsuń