wtorek, 8 września 2020

Ogłaszam bardzo, bardzo trudny konkurs!!!

Wyschły kropelki deszczu i dzień Matki Bożej Siewnej przywitał nas piękną pogodą, co wedle ludowych przysłów zwiastuje suchą jesień i piękną pogodę w najbliższych czterech, a nawet ośmiu tygodniach. Cieszę się z takich zapowiedzi. Jesień zwolniła tempo po ostatnich opadach i wycofała się dyskretnie.
W tradycji ludowej, dzień Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, zwany jest dniem Matki Bożej Siewnej bo w tym dniu święci się ziarna zbóż i innych wartościowych roślin.
Ja święcę ziarna kwiatów i w nawiązaniu do tej tradycji postanowiłam ogłosić konkurs, przyznaję, bardzo trudny. Ziarna są jeszcze w łupinkach, proszę zatem odgadnąć, z jakich kwiatów zostały zebrane. A więc, start, słonecznik pomijamy, on służy jako wsparcie innym:-)
Dla umocnienia Tych, co nie wierzą w swoje siły, przytoczę ostatnie zdarzenie.
Otóż Małgosia ( Mistrzyni albumów wszelkich i karteczek ) poprosiła mnie o namalowanie obrazu dla dostojnych Jubilatów
Barbary i Marka w stylu ikony z Patronami Szanownych Jubilatów.
Trudności dodawał mały rozmiar obrazu ( wiecie, że precyzja nie jest moją mocną stroną:-)
Ale się zawzięłam i oto jest, już u Małgosi, która obraz zaakceptowała bo to wspaniała Dziewczyna.
Zatem, zapraszam, konkurs trwa do następnego posta. Na zwycięzcę czeka nagroda- niespodzianka.
Dla ułatwienia dodam, że na pewno nie ma tam nasion mieczyków, prezentują się one jeszcze w pełnej krasie.
Zbieram ostatnie krople deszczu, a w dłoni zamykam suche ziarenka, które dziś będą poświęcone.
Do następnego spotkania.

27 komentarzy:

  1. Konkurs rzeczywiście trudny Basiu
    Poznaję chyba panienkę, cynię. Może jeszcze dzwonek i rubekia?
    Ale nie jestem pewna

    OdpowiedzUsuń
  2. Basieńko, tym razem nie wezmę udziału w konkursie, bo niestety zupełnie nie rozpoznaję tych nasion. Za to jeszcze raz dziękuję Ci za wspaniałą ikonę - kolejny dowód Twojego wielkiego talentu i serca.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozpoznaję tylko dwa - to za mało :) Nie chcę psuć innym zabawy to zamilknę. Za to zdjęcia piękne a obrazy cudne :) Cóż za wspaniały pomysł na prezent. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trafiłam do Ciebie od Marylki, ale u Gosi tez podziwiałam Twoje ikony. Jeśli to nie decoupage, a sama pisałas te Ikony, to ukłony do ziemi. Z przyjemnością zostanę na dłużej :) konkurs zupełnie nie dla mnie, tylko słonecznik poznaje :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Konkurs trudny Basiu, można się łatwo pomylić. Ale może komuś się uda :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Basiu, przepiękne zdjęcia. Na to z dużym planem nieba nie mogę się napatrzeć... ależ piękne <3
    Ikona zachwyca, podziwiam Twój talent i to w wielu dziedzinach <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękna ikona Basiu.:) Konkurs rzeczywiście trudny, rozpoznaję tylko jedną roślinkę. Trzymam kciuki żeby komuś udało się rozwiązać zagadką. Pozdrawiam serdecznie Basieńko.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Konkurs chyba nie dla mnie, ale będę kibicować tym, którzy się zdecydują wziąć w nim udział. Śliczne zdjęcia.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardo trudny konkurs. Rozpoznaje kilka roślinek ale reszta🤔🤔🤔nie będę podpowiadać. Hihi. Piękne kadry.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani Basiu ! Piękny obraz i wielki talent ... co do konkursu spróbuję nieśmiało zaproponować , może to : monarda zwana bergamotką czy pysznogłówką , aksamitka , cynia , jeżówka , georginia ( dalia) ,rudbekia , naparstnica ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ziarenka pięknie się ułożyły, ale niestety miałaś rację. Trudno odgadnąć. Mieczyki piękne. Lubię te kolory i ich niesamowite kwiaty. Cudne obrazy namalowalaś kochana. Podziwiam. Zapowiedzi pięknej jesieni mnie zadowalają, bo jeszcze mam chęci pojechać nad morze powdychać jodku. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam szans zgadnąć, normalnie się nie znam. hehe Konkurs mega trudny. :D No popatrz Basiu, a ja już tak tęsknię za deszczową, szarą jesienią i na nią czekam, a tu właśnie zapowiada się słońce, a ja chcę szarości. hehe Może potem będzie moja ukochana jesień. :) Cudne zdjęcia, a to trzecie od dołu z kropelkami jest moim ukochanym. :)

    Ja też uważam, że Małgosia jest mistrzynią w tym, co tworzy. Obie jesteście mi bliskie. Podziwiałam obraz u Niej na blogu. Basiu, kocham Twoje obrazy. Precyzja,,kogo tam ona, najważniejsze, że czuć serce Twoje w Twych obrazach, a to mało kto potrafi...oddać kawałek siebie. Tęskniłam za Tobą i Twoim blogiem. Sporo się u mnie dzieje, teraz też jestem w pracy na zastępstwie, ale nie ma bata, choć na chwilę muszę być w blogowym świecie, boi inaczej jakiś ten dzień taki niepełny. hehe Pozdrawiam najserdeczniej moją drogą bratnią duszę Basię. :)))) <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmmmm, Basiu, ależ konkurs! Myślę, że to ostróżka, pysznogłówka, cynia, onętek, dalia i... rudbekia?

    A ikony przepiękne, z serca malowane, jak wszystko co wychodzi spod Twojego pędzka. Ściskam Cię Basieńko mocno i proszę o modlitwę za syna mojej kuzynki, który wczoraj trafił do szpitala z niewydolnością płuc... Nie jest dobrze, biedny trzylatek wciąż kiepsko oddycha, teraz robią mu badania na covid, podali antybiotyk, bo CRP kiepskie...

    OdpowiedzUsuń
  14. Basiu, poddaję się...
    Ikony przepiękne.:)
    Pozdrawiam Cię już prawie jesiennie. Zadzwonię Basieńko, może jutro wieczorem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jako zwykły mieszczuch nawet nie próbuję zgadywać, bo nie znam się. Ja tylko podziwiam piękne kwiaty. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie konkurs za trudny. Tylko słonecznik znam. Ikony śliczne , pozdrawiam Basiu serdecznie 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  17. Tym razem konkurs okazał się dla mnie za trudny. Prędzej chyba bym poznała wyłuskane nasiona. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jedno wiem na pewno: to rzeczywiście bardzo trudny konkurs, dla prawdziwych pasjonatów ogrodnictwa. Snuję tylko domysły, ale pewności nie mam. Ikony świetne, bardzo mi się podoba, że nie są tak idealnie wycyzelowane zgodnie ze sztuką pisania ikon, bo chyba nie o to chodziło, natomiast oddałaś w nich to co najważniejsze i z pewnością będzie to wspaniały prezent dla obdarowanych.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ikony bardzo pięknie Ci wyszły Basiu. Miejsce zamieszkania zobowiązuje mnie do uczestnictwa w konkursie. Są to nasiona groszku pachnącego i czosnku według mnie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. O nasionach nic nie piszę, bo jeszcze czekam:-)
    Cieszę się, że malarstwo w stylu ikony Wam się podoba, dziękuję za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  21. Sliczne ikony Basiu, jak wszystkie Twoje prace. Pełne magii.
    Interesujący konkurs i jest rzeczywiście trudny. Myślę, że może być tu: rudbekia, pysznogłówka, cynia, i chyba goździk lub rzodkiewka (podobne nasienniki), jeszcze bławatek lub czarnuszka. Ciężka sprawa z tym rozpoznaniem:) Ale konkurs zacny! Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne ikony, choć piszesz, ze jeszcze nigdy takich nie malowałaś. Konkurs dla mnie jest zbyt trudny, więc do niego nie przystępuję.
    Wspaniałe są kwiaty mieczyków - wspaniałe zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ikony wyszły wspaniale. To piękny prezent. Też dostaliśmy kiedyś ikony z naszymi patronami i był to jeden z najpiękniejszych prezentów ;)

    Konkurs bardzo trudny!

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny obraz Basiu, bardzo piękny:)
    Dawno już nie miałam w ogrodzie mieczyków więc z przyjemnością podziwiam Twoje.
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  25. Zapraszam na ogłoszenie wyników za kilka minut.

    OdpowiedzUsuń
  26. Zachwycam się Twoimi mieczykami. Są bardzo piękne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń