sobota, 5 września 2020

" Gdy nadejdzie właściwy czas, zrozumiesz wszystko".



Tak niedawno była wiosna i kwitły konwalie, niedawno, bo nawet nie zdążyłam zaprezentować obrazu malowanego specjalnie dla Janeczki- tej z Janeczkowa, która tworzy przepiękne rzeczy, a dla mnie wyczarowała różową chustę, więc czynię to dziś, by uzupełnić anielską galerię.
Bardzo lubię malować kwiaty i anioły. Zarówno jedne, jak i drugie, mają w sobie niezwykłą moc płynącą rzeką piękna w nurty codziennej zwyczajności.
Obrazów " kwiatowych" i " anielskich" powstało "nieskończenie wiele", a ta tematyka wcale mi się nie nudzi.







W ogrodzie nadal pięknie, ale nie wszystkim jego mieszkańcom się podoba. Próbowałam zasadzić parę " giergonów", ale nie powaliły nas na kolana. Widocznie tylko na poletku za drogą czuły się jak u siebie. Kupiłam siedem bulw, jedna zginęła, pięć próbuje kwitnąć! a szósta ma nadal małe pąki, to chyba będzie odmiana zimowa:-)))
Te najdzielniejsze dały się sfotografować:-)
Ogród rozjaśniają i rozweselają słoneczniki i kosmosy, a także dziwaczki i jestem im za to wdzięczna.
Mam już trochę przemyśleń na następny sezon, ale najpierw trzeba go doczekać, co nigdy nie jest pewne...
Lilie, które posadziłam bardzo późno w donicach, umiały okazać swoją wdzięczność.
Katar, który od dwudziestu lat dopada mnie we wrześniu ( każdego roku- chyba mam alergię na wrzesień), zrujnował moje plany dotyczące Narodowego Czytania- wiadomo, musiałam się wycofać.
Ale dziś z domowego zacisza polecam kolejną książkę jednej z moich ulubionych Autorek, pełną zagadkowych wydarzeń, które zmieniają życie młodej modelki osaczonej przez apodyktyczną matkę.
Przypadkowy pobyt w chacie starej zielarki na Podlasiu staje się początkiem barwnej historii, która prowadzi do szczęśliwego finału.
Zgadzam się z Autorką, pewne rzeczy rozumie się dopiero wówczas, gdy nadejdzie właściwy czas.
Mój najmłodszy Wnuk Tomasz skończył dziś dwa latka, a ja muszę zaczekać na właściwy czas by go ucałować, wszak katar nie trwa wiecznie:-)
Serdecznie pozdrawiam wszystkich tu zaglądających i zostawiających dobre słowo.

31 komentarzy:

  1. Piękne te dalie, jak i pozostałe kwiaty. Życzę szybkiego pozbycie się kataru, wiem jaki bywa uciążliwy. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak się cieszę, że znów kwitną dalie. Nie wiem co bardziej mnie zasmuciło wiadomość, że przemarzły czy że już ich więcej nie będzie. Może za domem jest inna gleba i jak by je osłonić jakimś szpalerem szybko rosnących krzewów a na ten czas zwartym ogrodzeniem to ruszyły na nowo :) Cudne są.
    Piękny obraz :) Wszystkiego dobrego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie zachwycają Twoje anioły. Emanuje z nich spokój, dobroć, odrobina zadumy. Często pokazuję je córce, potrafi nieźle rysować, czasem nawet chwyci za farby, ale na razie specjalizuje się w postaciach typu Manga. No cóż...na wszystko musi nadejść właściwy czas :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie ukwiecone u Ciebie Basiu, obraz też śliczny, mi osoba z obrazu kojarzy się z Tobą.:) Basiu wszelkiego dobra dla Twojego wnusia, dużo zdrówka i radości.:) Dla Ciebie też moc serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny anioł z konwaliami. Pięknie malujesz Basiu, podziwiam zawsze. Kwiaty cudowne. W moim regionie kosmosy nazywamy bociankami:) Uściski serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  6. dziwiaczki to te wyżej nakrapiane? bo mnie zaintrygowały :) super obraz, z pewnościa bardzo się ucieszyła z prezentu

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniołów i kwiatów nigdy za wiele, pięknie tu u Ciebie. Poszukam tej powieści bo wydaje się w sam raz na nadchodzące długie wieczory. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdrówka! ja we wrzesniu przestaję mówić, w tym roku wyjątek- ale gardło boli:-( kwiaty piękne- zupełnie jak z działki mojego taty :-D POzdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Basiu, wszystkiego najwspanialszego dla Twojego Wnuczka, 2 latka, toż to duży Chłop :) A Tobie zyczę, aby katar minął jak najszybciej...To zapewne jakaś alergia, czy myślałaś na co? Coś musi pylić w tym czasie... Moi Chłopcy też dostali małych katarków, z którymi aktywnie walczę wszelkimi domowymi sposobami. Pochodzili tydzień do przedszkola i już katarek... Niestety

    Książka intryguje, chętnie bym poczytała, gdybym znalazła wolną chwilę. U mnie z tym niestety ostatnio ciężko.

    Troszkę przeraziło mnie zdanie odnośnie Twoich planów, przemyśleń co do ogrodu i tego, że najpierw trzeba dotrwać do kolejnego sezonu, co nigdy nie jest pewne... To przerażające, ale i ja zdaję sobie sprawę z takich rzeczy i nigdy nie biorę jutra za pewniaka...

    Ale póki co ściskam Cię mocno i życzę samych pozytywnych myśli kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Basieńko droga, każdy twój anioł zachwyca. Malujesz całym sercem.
    Tulę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Twój ogród Basiu wciąż wygląda pięknie. Zawsze jak do niego zaglądam przypomina mi się to piękne, giergonowe pole:) Anioł śliczny, taki Twój.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  12. Basiu! Wszystkiego najlepszego dla Wnuczusia!
    Piękne są Twoje dalie. Na poletku sadziliście duże karpy a te kupione w centrum ogrodniczym to prawie liliputki więc nie można spodziewać się okazów. Zobaczysz, w przyszłym roku będziesz nimi zachwycona!
    Twoje anioły i kwiaty zawsze budzą zachwyt.
    Życzę Ci dużo zdrowia i szybkiego pozbycia się kataru:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Basiu! Anioł ma Twój uśmiech! masz talent i wielkie serce!
    I tak jak ja kochasz dalie! Teraz dopiero zaczynają swój festiwal. Musze też w blogu napisać parę słów o moich daliach, bo tylko o ptakach nawijam! no i dziękuję Ci za to, ze zaglądasz do mojego bloga! To ważne i motywujące!
    Wiesz, jak się nazywa ta czerwona dalia?

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękny obraz!
    Masz zachwycające dalie! Z moich czterech najpiękniej kwitną czerwone pomponiki, pozostałe albo za wysokie i wiatr z deszczem je złamał, albo jakieś pokręcone i leżące.
    Książkę na pewno wypożyczę, bo lubię tę autorkę.
    Pozdrawiam Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne te dalie, szczególnie ta różowa nakrapiana, co tam dużo mówić wszystkie są śliczne. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny obraz anioła - przepiękny; robi wrażenie.
    Pamiętam tę uroczą różową chustę.
    Zdjęcia kwiatów są jak namalowane obrazy.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny obraz a Janeczka na pewno zachwycona.
    Uwielbiam kwiaty.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudne dalie.
    Twoje anioły są niepowtarzalne u niezwykłe ;).
    Ufam, że katar szybko minie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję. Zdrówko wróciło, deszcz mocno polał kwiaty, czekamy na słoneczko zeby je wzmocniło.

    OdpowiedzUsuń
  20. Basiu, masz przepiękne kwiaty, szczególnie dalie zawsze mnie zachwycają! Jako motywy swoich obrazów wybrałaś najpiękniejsze tematy, bo cóż może być wspanialszego niż kwiaty i anioły :). I najważniejsze, że malujesz prosto z serca, a to się czuje, patrząc na Twoje dzieła.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakie piękne kwiaty. Myślę, że w następnym roku będzie ich więcej. Przecież dwa lata z rzędu nie może być tak okropnej pogody. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Basiu cudny i kolorowy ogród, tyle pięknych kwiatów :)
    Anioł zachwycający, jesteś czarodziejką :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkiego najlepszego dla wnusia - dwa latka to nie byle wiek! Niech rośnie na radość rodziców i oczywiście dziadków. Piękny obraz, bardzo mi się podoba.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowny obraz Basiu i piękne kwiaty na koniec lata. Dalie są wspaniałe.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Basiu, spóźnione, ale z serca płynące życzenia dla Wnuczka.:)
    Obraz - Anioł prześliczny, taki radosny.
    Zdjęcia kwiatów także piękne.
    Serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj niedzielnie Basiu
    Przez ten konkurs nie było mnie tutaj wcześniej. ały czas o nim myślę, ale nie mam żadnych szans. Wiele kwiatów znam, ale do Twojej znajomości ich nazw daleko mi. Dzisiaj to dla mnie Kosmos, który podziwiam. Może dzięki Tobie, ja dziewczyna z dużego miasta trochę się podszkolę.
    Ciekawa jestem też Twoich pomysłów ogrodowych na przyszły rok.
    A anioł z moimi ukochanymi konwaliami.... Sama wiesz...:)))
    Życzę dobrego i spokojnego tygodnia

    OdpowiedzUsuń