piątek, 24 czerwca 2016

Koniec roku szkolnego, robaczki świętojańskie i lato w najcieplejszej odsłonie.

Zakończenie roku szkolnego nieodmiennie kojarzy mi się z różami.
Przed wieloma laty, dzieci na zakończenie roku szkolnego, przynosiły nauczycielom wraz z podziękowaniami, różane bukiety z ogrodu rodziców.

 
Te zamożniejsze dzieci, rzecz jasna, bo te biedniejsze, przynosiły bukiety goździków zwanych żelaznymi lub brodatymi.
 Piękne są i trwałe...
 A wielość kolorów jest ogromna.
Wszystkie wpomnieniowe kwiaty pochodzą z mojego ogrodu, a moi Uczniowie odgadli chyba moją miłość do łąk i pól, bo oto dziś w podziękowaniu za trud edukacyjny otrzymałam przepiękny bukiet zebranych przez nich kwiatów z polskich łąk.
Jak co roku, były ciepłe słowa pożegnania, mnóstwo nagród i dyplomów i niejedna łza się w oku zakręciła...
 A że dziś uroczystość św. Jan Chrzciciela to i zboże już bieleje, a wieczorem na naszym podwórku pojawiły się robaczki świętojańskie- takie latające świetliki!
 Lato w pełnej krasie, upały ogromne, więc żniwa będą niebawem.
 
Na ten piękny czas, wspaniale obdarowała mnie Janeczka z http://janeczkowo.blogspot.com/  wszechstronnie utalentowana i niezwykle pracowita Osoba, od której wszelka biżuteria wzbudza zachwyt moich współpracowników.
Sami zobaczcie:
 Janeczce spodobał się mój poetycki komentarz w Jej candy i obdarowała mnie pięknie- letnim, frywolitkowo- koralikowym naszyjnikiem, który miał już swoją u mnie premierę oraz pyszną różaną kawą, która przydała się na finiszu roku szkolnego, bo przemęczona jestem nieziemsko!
Była też czekolada, którą pochłonęłam przed zrobieniem fotki i karteczkowe piękne podziękowania.
Janeczce bardzo dziękuję za prezent, który sprawił mi wiele radości, a Wam prawdziwej radości życzę na każdy dzień polskiego lata.

46 komentarzy:

  1. Piękne róże, mnie też się zakończenie roku kojarzy z różami. Kochana Moja Nauczycielko z pasją :))) Życzę Ci odpoczynku, nowych pomysłów na przyszły rok i nieustającego zapału. A nam wszystkim z tej okazji życzę więcej takich nauczycieli... jakich? Prawdziwych :)))
    Buziaki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Agatko- nauczyciel musi być prawdziwy- trafnie to ujęłaś!

      Usuń
  2. ach te róże, ślicznie Basiu wyglądałaś, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ piękne róże, wraz z nimi pojawia się prawdziwe lato...
    Odpoczynku Ci życzę miłego , bo trzeba nabrać sił na nowy rok :-)))
    Ślicznie wyglądasz z tym bukietem...
    Pozdrawiam sobotnio !

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za życzenia. W wakacje będę się realizować jako babcia na pełnym etacie.
    A po tej pracy muszę wykonać jeszcze mnóstwo szkolnych formalności" papierowych".
    Tak więc zapowiada się pracowicie:-) i w domu:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Basiu, ileż razy czytam Twoje posty odnoszące się do szkoły, tyleż razy moje usta uśmiechają się od ucha do ucha na myśl, że są jeszcze nauczyciele, dla których nauka dzieci jest pasją, a nie obowiązkiem. Przez jakiś czas byłam w mojej byłej szkole na wolontariacie i od nauczycieli nasłuchałam się różnych rzeczy - niestety, częściej tych negatywnych niż pozytywnych. A Ty reprezentujesz zupełnie inny światopogląd - pełen optymizmu i serdeczności. Podejrzewam, że tym swoim optymizmem zarażasz wszystkich dookoła. Życzę Ci, aby nadchodzące wakacje przyniosły trochę wytchnienia, odpoczynku i okazji do naładowania sił na przyszły rok szkolny. Aby Konradek każdego dnia obdarzał Cię serią uśmiechów, zaś piękno stworzonego przez Boga świata na każdym kroku napełniało Cię zachwytem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie koniec roku kojarzył się zawsze z kwitnącymi piwoniami. To był kwiat najczęściej przynoszony do szkoły. Jednak to było wieki temu. Teraz i kwiaty inne zakwitają w dniach końca roku. A biżuteria tak piękna, że aż oko samo się cieszy. Jak precyzja w wykonaniu gratuluję Wykonawczyni. Basiu życzę wielu miłych chwil podczas zasłużonych wakacji, zdaję sobie sprawę ile wysiłku wymaga nauczanie. Wiem coś na ten temat, bo moja Mama była nauczycielką.

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas jeszcze trzy tygodnie szkoły , ale fakt w sobotniej w Polsce za tydzień rozdanie świadectw .
    W Luxemburskim systemie nie ma świadectw i ocen .
    Co trymestr omawiane sa postępy i wykonanie planowej normy , ale bez ocen i ich poprawiania , liczy sie całoroczna praca , jak robi sie szybkie postępy to przeskakuje sie jakis rok , jak za wolne to poziom robi sie dłużej by sie nauczyć ... Nie tylko przejść dalszej klasy .
    Myśle ze arkana pracy bez cenzurek bardzo by cie zainteresowały .
    A póki co życzę udanych wakacji , wypocznij , by wrócić z nowa energia i pomysłami we wrześniu do swoich uczniów !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się to. Ocena zawsze jest subiektywna, u jednego nauczyciela taka,u innego za to samo inna!!! Liczy się wiedza, jej postęp, umiejętności itp.
      Rodzice często nie mogą tego zrozumieć i włączają się do walki o wyższą ocenę jakby ona miała stanowić o poziomie intelektualnym dziecka. Niestety byliśmy wychowani " na stopniach"i to zostało, mimo, że wprowadza się już ocenianie holistyczne.

      Usuń
  8. CUDOWNY BUKIECIK POLNYCH KWIATÓW OTRZYMAŁAŚ -wspaniale pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne kwiaty.
    I jaki przemyślnie piękny bukiet :)
    Odpocznij!

    OdpowiedzUsuń
  10. Basiu cudnie wyszłaś z bukietem polnych kwiatów :) piekne róże i prezenty :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Basiu kochana, zgadzam się z przedmówcami - jesteś wspaniałym nauczycielem z pasją i ogromnym sercem, a takich dziś potrzeba w szkołach chyba bardziej niż kiedykolwiek. Dobrze, że jesteś... I pięknie wyglądasz w tej słonecznej sukience z bukietem polnych kwiatów. Życzę Ci wspaniałych wakacji, prawdziwego odpoczynku i pięknych chwil w gronie rodziny i w otoczeniu natury.
    A w mojej okolicy te goździki nazywają się kamiennymi:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Basiu przepiękne róże:-) życzę udanych wakacji:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. o Boże jakie cudne róże ....ach :)))))
    uczniowie znają Cię bardzo dobrze i to tylko utwierdza mnie w tym że jesteś Wspaniałym Człowiekiem :)
    ściskam wakacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknego letniego wypoczynku Ci życzę. A na zdjęciu wyglądasz pięknie. Zachwycam się jak zawsze Twoją dziewczęcą urodą :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesteś Jedną z niewielu- kochasz to co robisz i młodzież, bukiet odjazdowy, wypoczynku, nowych znajomości i pełnych wrażeń Wakacji Basiu, pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję Wam za wszystkie życzenia i dobre słowa. To prawda, że szkoła to moja pasja, niezmiennie od 31 lat.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kwiaty w Twoim ogrodzie są przecudnej urody Basiu. Bukiecika z polnych kwiatów bardzo Ci zazdroszczę - jest wyjątkowy... U mnie także w końcu wakacje... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe kwiaty otrzymałaś

    OdpowiedzUsuń
  19. Basiu, teraz trzeba odpocząć - wśród szumiących zbóż, pachnących róż, migotliwych światełkach świetlików :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dostałaś najpiękniejsze kwiaty, bo takie z serca. Uzbierane własnoręcznie. Zasłużyłaś na nie z pewnością. Życzę Ci wspaniałego wypoczynku:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  21. Widać, że szkoła też daje Ci radość. Dużo masz tych pasji, ale to chyba dobrze ;-) Lubię goździki w wazonie, są mało wymagające. Kiedy mieszka się z daleka od pól, tak jak ja (chociaż ciągle we wsi!), to nawet nie wiem, kiedy znikają z nich zboża... Nigdy jeszcze nie widziałam świetlika.

    OdpowiedzUsuń
  22. Kochana, wiem, że mimo końca roku szkolnego przed Tobą jeszcze wiele pracy, dlatego życzę Ci dużo zdrówka i sił. Goździki cudne, też u mnie goszczą. To ulubione kwiaty mojej babci Majki, nazywała je cegiełkami. Te cegiełki rosły w jej ogródku w wielkich ilościach, obok róż i piwonii. Piękne te bukiety polnych kwiatów, szkoda, że nie wszystkie mamy są skore uwierzyć, że "pani" wolałaby takie kwiatki zamiast róż z kwiaciarni. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłych wakacji.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne kwiaty w Twoim ogrodzie i cudny bukiet dostałaś :-)

    udanych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  24. Żywe kwiaty są najlepszą ozdobą kobiety, wyglądasz pięknie Basiu, jakby to był początek roku szkolnego,a nie koniec. Wcale zmęczenia po Tobie nie widać, satysfakcja z przepracowanego roku Cię uskrzydla,tylko nauczyciele z powołania tak mają. Wypoczywaj, po miesiącu zaczniesz tęsknić za uczniami,ale wytrzymasz.

    OdpowiedzUsuń
  25. Basiu, koniec roku szkolnego to czas podsumowania. Nauczyciele oceniają swoich uczniów a uczniowie? Jedni oceniają a inni wspominają... po latach. Jedno tylko jest wspólne. Radość z nadchodzących wakacji.
    Basieńko, taki piękny bukiet kwiatów to znak, że uczniowie Cię kochają i będą wspominać. Piękna i radosna Basia... Ślicznie wyglądasz.
    Życzę Tobie wspaniałych, udanych wakacji i miłego wypoczynku :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Basiu Najdroższa Przyjaciółko, życzę Tobie z całego serca wspaniałych wakacji i spełniania się najdrobniejszych Twoich marzeń. Taki bukiet marzył mi się jako ślubny, ale ta uroczystość zastała nas w październiku. jak zwykle, post pełen wzruszeń... Cieplutko pozdrawiam :)))
    Ps. w takim miejscu chciałabym choć dobę pobyć, od bladego świtu do kolejnego wschodu słońca, nawet bez snu, by się zanurzyć całą sobą i wszystkimi zmysłami w jego naturze...

    OdpowiedzUsuń
  27. Ufam, ze wszystkie życzenia się spełnią. Rzeczywiście cieszę się bardzo z każdego " końca roku" bo na ten sukces składa się wysiłek wielu.Dziękuję Wam serdecznie za tyle pięknych słów. A przyroda, którą mam wokół siebie musi mi zrekompensować brak możliwości dłuższego wyjazdu. Życzę Wam równie pięknego lata!

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniale ! Jesteś nauczycielem z pasją, uczysz wartości, które zaowocują w przyszłości szlachetnością, dobrocią, uczciwością u tych młodych ludzi :-) ps mi też ten fiołkowy naszyjnik bardzo się podoba. Ma talent i serce ta nasza Janeczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Basiu życzę Ci udanego wypoczynku, lata pachnącego kwiatami i dużo słońca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Basiu,
    cudownie wyglądasz z bukietem polnych kwiatów i w tej pięknej sukni.
    Z serca, życzę Ci byś wypoczęta, rozprężyła się, odstresowała się w czasie tych wakacji. Relaksuj się!!!!! bo wakacje szybko miną a Ty znowu będziesz zmagać się z wieloma trudnościami i odpowiedzialnościami.
    Całuję i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Będę się relaksować z 11- miesięcznym, niezwykle ruchliwym Wnukiem, więc odpoczynek będzie bardzo specyficzny:-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie zapisał sie komentarz więć napiszę jescze raz.
    Podziwaim Twój rozany ogród, niesamowita ilość kolorów, pogratuluj Ogrodnikowi.
    Ja również zyczę Ci spokojnych i rodzinnych wakacji. Pięknie wyglądsz. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Róże są bajecznie piękne i doskonałe ale ten jakże symboliczny bukiet polnych kwiatów bardzo mnie wzruszył. Życzę Ci Basiu wspaniałych wakacji i zasłużonego odpoczynku.
    Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  34. Dla róż chyba dobry rok, bo wszędzie przepięknie kwitną.
    Śliczny bukiet z polnych kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Fantastyczne róże! Och a polne kwiaty są takie romantyczne... Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  36. W pełni trafiony bukiet Basiu! Życzę Ci wspaniałych chwil w czasie przerwy wakacyjnej - odpoczywaj, chłoń i ładuj akumulatory na zaś ;-))
    pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękne róże masz w ogrodzie:)))bardzo ładny prezent:))Pozdrawiam i wspaniałych wakacji życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  38. Basiu, wyglądasz pięknie z bukietem polnych kwiatów ! Miło Ciebie widzieć !!
    Życzę wspaniałych wakacji i pięknego odpoczynku !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Dziękuję bardzo za życzenia!

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję, bo się dowiedziałem w końcu jak się nazywają moje ulubione kwiateczki w ogrodzie (w sensie nie że goździki, bo to wiedziałem, ale to że są to goździki żelazne). Ja w tym momencie odpoczywam, o nowym liceum mam zamiar myśleć dziś o 15:00 (wyniki rekrutacji) i dopiero później w okolicach sierpnia. Ale pewnie z dnia na dzień, emocje będą większe. :) Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Basiu pięknie wyglądasz, życzę pięknych wakacji, odpoczynku. Ciągle myślami powracam do Zalipia i bardzo pragnę tam wrócić. Basiu pozdrawiam serdecznie i buziaki posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  42. Miło Cię Basiu zobaczyć taką radosną w dniu zakończenia zajęć szkolnych.....dobrych wakacji Ci życzę. Wypoczywaj......

    OdpowiedzUsuń
  43. Uśmiechasz się do nas pięknie,szczęśliwa że koniec roku już nadszedł???Nie wiem że kochasz swoją pracę,a z natury jesteś pogodną osobą.
    Gratuluję pięknej wygranej u Janeczki,pozdrawiam cieplutko,życzę wspaniałych wakacji :)

    OdpowiedzUsuń