sobota, 11 czerwca 2016

Spełniły się różane marzenia.

Rosły przy ulicy Reymonta w Krakowie.
Każdego roku okrywały się herbacianym kwieciem w czasie moich wytężonych zmagań z wiedzą geodezyjną na krakowskiej AGH. Czerwiec był czasem kolokwiów, egzaminów, a na naszej uczelni nie brakowało  bardzo ambitnych wykładowców.
Zasiadałam więc na uboczu, obłożona stertami skryptów i przyswajając ogrom wiadomości, od czasu do czasu chłonęłam piękno różanych krzewów róż krzewiastych- olbrzymich, starych, okrytych setkami kwiatów w herbacianym kolorze.
Mój narzeczony ( obecny Mąż), też obłożony podobną ilością AGH-owskich skryptów, nie podejrzewał pewnie, że za x lat będzie pielęgnował w swoim ogrodzie równie piękne róże.
Marzenia się spełniają i od lat, w czerwcu cieszymy nasze oczy niezliczoną ilością kwiecia.
Niektóre z odmian kwitną nieprzerwanie aż do pierwszych przymrozków, inne zakwitają z ogromną siłą w czerwcu, a w sierpniu powtarzają kwitnienie.
Są niezwykłe, każda ma inny kształt kwiatu i inny zapach.
Mam setki ich fotografii, bo każdego dnia wydają mi się jeszcze piękniejsze- królewskie róże...
A teraz mała statystyka:
róż piennych czyli na pieńku:-) mamy 13, róż pnących 4, róż krzewiastych 10, róż rabatowych 8.
Wszystkie one "pięknią" się wzdłuż ogrodzenia, więc w czerwcu o tej porze można spacerować godzinami. I wszystkie są tak wspaniałe dzięki opiece ich Ogrodnika czyli mojego Męża:-)
Róża to symbol miłości, więc niech krótki wiersz, który zamieszczam poniżej,będzie dopełnieniem jej przesłania...
Pytanie
Co zrobić
z pierwszym promykiem słońca
o wczesnym poranku
jak go zatrzymać w sobie
jak się nim podzielić
do jakiej koperty schować
jaką pocztą wysłać
by trafił do celu?
Pomyślę z miłością
niech ona będzie
kopertą, pocztą, drogą
do tych
których kocham …

Namalowałam dziesiątki " różanych " obrazów. Ale dziś prezentuję ich naturalne piękno.

Wszystkim, którzy dotrwali do końca różanego posta, życzę wszelkiego piękna na nadchodzący czas.

52 komentarze:

  1. Basiu, zachłysnęłam się ich pięknem. Są cudne. Jak dobrze wpaść z rana do Ciebie, świat staje się piękniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Różany raj. Ile tu piękności :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne róże ,moja mama ma ich wiele w swoim ogrodzie i tylko czekam aż wszystkie rozkwita by je na zdjęciach uwiecznić ...ach dziękuję za te różane chwile :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Są piękne w kolorze układzie płatków i pewnie ślicznie pachną. Spacerowanie w ogrodzie różanym sama przyjemność. : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Różana estakada kwiatów jest przepiękna, nie dziwię się, że je uwielbiasz od lat wespół z mężem. Wiersz oddaje w pełni ich piękno, jest taki - brak słów, do jego określenia. Uwielbiam Cię Basiu, za te chwile jakie mogę spędzić na Twoim blogu oglądając i czytając to wszystko. Miłego wypoczynku w towarzystwie różanych kwiatów i ich zapachu.)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rok rocznie obrażam się na róże (chociaż niczemu niewinne) bo ciągle przemarzają, w tym sezonie też jedną straciłam, obiecuję sobie, że nigdy więcej żadnej róży... a potem cieszę się jak małe dziecko kiedy zakwitnie któraś... Wasze są cudne. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama tez mam taka kolekcje ;) zdjec róż :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę wchodzić na Twojego bloga- brak dostępu.

      Usuń
  8. Basiu, nie na darmo różę obrano królową kwiatów... Cudny ten Twój zakątek różany i troskliwa ręka Ogrodnika działa w nim cuda. Jakże tam musi pachnieć!
    Pozdrawiam Cię z serca:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne róże masz w ogrodzie :-D zresztą wszyscy co mają róże mają pięknie. Najbardziej podoba mi się ta żółta na początku postu. Chociaż żółta róża nie ma dobrej opinii to ta u Ciebie jest przecudna :-D pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam tę radość, gdy podziwia się cuda z własnego ogrodu, gdy można nacieszyć nimi oczy.
    Róże - olśniewające!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż brak słów zachwytu. Przekaż, proszę, gratulacje mężowi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ach! Uwielbiam:) Masz teraz w ogrodzie mały różany raj!

    OdpowiedzUsuń
  13. Basiu, Twoje roze sa PRZEPIEKNE, szkoda, ze nie maopcji, aby poczuc ich zapach przez komputer. Pozdrawiam i zycze milego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. różami się zawsze zachwycam, piękne są:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Są nadzwyczaj dorodne i piękne, szczególnie zwróciły moją uwagę te o zróżnicowanym kolorze. Gratuluję dobrej ręki. Róże nie są łatwe w pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  16. Basiu,
    ten wspaniały Ogrodnik, Twój Mąż ma wyjątkową rękę do róż i dalii.
    Być może do wszystkich kwiatów bo u Was wszystkie się pięknie prezentują.
    Czy wśród krzewiastych jest i łososiowa?
    Zachwyciła moje serce.
    Serdeczne pozdrowienia dla Ciebie Basiu i dla Wspaniałego Ogrodnika:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podzielam Twoją pasję :) Też kocham róże i nie mogę się na nie napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Basiu, pospacerowałam wśród Twoich róż i jestem zauroczona....
    Wilki szacunek do "ogrodnika".....

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękujemy razem z Ogrodnikiem:-)
    Tak, wśród krzewiastych jest łososiowa i kwitnie nieprzerwanie przed domem.
    Dzis wykonywałam prace ogrodowe i co rusz odrywałam się do róż:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham róże, nie na darmo się mówi że to królowe kwiatów :) Pozdrawiam Basiu

    OdpowiedzUsuń
  21. piękne róże, widać wprawną rękę, są wymagająe i czasem ciężko sobie z nimi poradzić

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudownie i pachnąco jest dzisiaj u Ciebie. Uwielbiam zapach róż. Tyle gatunków masz w ogródku. Widać, że razem z mężem miłujecie te kwiaty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowne róże Basiu. Pogratuluj ode mnie Ogrodnikowi. Ja też kocham róże, najbardziej te stare pachnące odmiany. Tej zimy niestety pożegnałam się z kilkoma krzewami, zmarzły. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Róże pienne przyginamy do ziemi i okrywamy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wasze róże są zachwycające!

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękne róże - piękny dowód miłości do róż i tego, że marzenia się spełniają..

    OdpowiedzUsuń
  27. Cóż można dodać? Zdjęcia mówią wszystko - to piękno w czystej postaci, można patrzeć bez końca na te doskonałe kwiaty. Miłej niedzieli Basiu!

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastycznie róże!!! Piękne zdjęcia Basiu! Pozdrawiam najserdeczniej
    i życzę wspaniałej niedzieli!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  29. ROZE SA NAJCUDNIEJSZYM KWIATEM po prostu KROLOWA pozdrawiam w niedzielę

    OdpowiedzUsuń
  30. Aż sama chciałabym przebywać w tak pięknym ogrodzie

    OdpowiedzUsuń
  31. Jestem pod wrażeniem Twojej kolekcji. Róże są takie piękne i zdrowe. Chylę czoła przed Ogrodnikiem. Moje takie mizerne w porównaniu z tymi, które pokazujesz. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ogrodnik dba, a one odpłacają pięknem:-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Od róż wzroku oderwać nie mogę :) Cudne są! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Złote ręce i złote serce ma Ogrodnik:) Widać, że bardo kocha te kwiaty. Są piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Róże przepiękne, fotki również cudne - sfotografowane róże wysyłają swój zapach. Przynajmniej ja czuję. Miłego dnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  36. Bajeczne...musi wspaniale pachnieć w Waszym ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. To prawdziwy różany raj...

    OdpowiedzUsuń
  38. ten różany ogród musi być cudownym miejscem, pełnym nie tylko pięknych widoków i zapachów, ale i miłości.
    hmmm....nie wiem dlaczego, ale od razu pomyślałam też o różanej konfiturze :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Czas róż nastał....cieszmy się nimi do woli.
    Krzaki dosłownie obsypały w tym roku......
    I jak to dobrze pomyśleć z rana z miłością...podpowiadasz Basiu....

    Pozdrowienia serdeczne posyłam do Ciebie....

    OdpowiedzUsuń
  40. Basiu, macie prawdziwy, cudowny różany ogród, pozdrawiam tym razem Twojego Męża - troskliwego Ogrodnika :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Cudowne róże, bardzo lubię te kwiaty, zawsze mnie zachwycały :-) pozdrawiam kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  42. Pięknie w Twoim różanym ogrodzie :)))
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  43. Basiu, Twój ogród to różany raj !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Są zachwycające :) Każda inna i każda piękna. I jak tu ich nie kochać )
    Pozdrawiam Cię Basiu ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Przepiękne! :)))) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  46. Róże są wieczne. Przez ich długie kwitnienie mogę cieszyć się ich widokiem pod moim domem do późnej jesieni, odwiedzać różany ogród, czy też kupić je w kwiaciarni przez cały rok.

    OdpowiedzUsuń