poniedziałek, 15 kwietnia 2024

Jestem bogaczem:-)

 „Bogaty – to nie ten, kto ma dużo pieniędzy, lecz ten, kto może sobie pozwolić na życie wśród uroków, jakie roztacza wczesna wiosna”. Antoni Czechow

O tym moim bogactwie pisałam już wiele razy, ale niedawno trafiłam na ciekawe cytaty o wiośnie na równie ciekawym blogu Urocznicy urocznica.pl/blog/ i postanowiłam pokazać ten mój wiosenny majątek, którym się delektuję każdej wiosny.
Biel kwitnących sadów na tle wiosennej zieloności lasów tak bardzo mnie czaruje, że chyba zaryzykuję twierdzenie, że to najpiękniejszy obraz natury.

Przez kilka ostatnich dni chłonęłam kwietniowe piękno świadoma, że nic nie trwa wiecznie, a każda następna wiosna nie jest nam zagwarantowana.
Moją radość mącił jedynie niepokój, że tak mało pszczół pracowało w tym czarującym sadzie, może wiosna przyszła zbyt wcześnie...
W naszej Małopolsce pojawiła się o miesiąc wcześniej niż w ubiegłym roku.
Wystroiła się jak najpiękniejsze panny młode...
Zanurzałam się więc w ten majątek wielokrotnie, strzegąc jak stary skąpiec, każdego kwiatu.
Podchodziłam, wdychałam głęboki zapach, bo każde drzewko kwitnące pachnie inaczej.
Las pomieszany z sadem mieści też bzy i kaliny, wyściela trawniki milionem stokrotek i mniszków, kosmatką łąkową i bluszczykiem kurdybankiem.
Słońce dokonuje cudów między gałęziami drzew, a liczne ptactwo koncertuje o każdej porze dnia.
Czy ktoś jeszcze wątpi, że jestem bogaczem?
Oby tylko porywisty wiatr, zimny deszcz, nie okradli mojego majątku...

23 komentarze:

  1. Też się tym martwię. Bo moje drzewka owocowe są wystrojone niczym panny młode. Kwitną na całego.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie Basiu ja nie wątpię. Jesteś szczęściarą mając taki widok codziennie. Uważam i nie wiem czy słusznie, że kwitnące drzewa, to najpiękniejszy widok w ogrodzie. Tyle kwiecia, zapachów w jednym miejscu. Wiosna przyszła nieco za wcześnie i mało jest owadów. Już wiem, że nie spróbujemy w tym roku mirabelek, bo przytrafił się przymrozek, kiedy zakwitła. Owadów też nie widziałam, bo było zimno. Ale widoku nikt mi nie zabierze i napawałam się nim codziennie. Ja też jestem bogata. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie.
    U nas jeszcze miejscami kwitną dzikie śliwy - miasto zdobią festony różowych kwiatów (powoli przekwitają). Ale zrobiło się zimno, więc nie wiem jak to będzie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosna w tym roku rzeczywiście przyszła szybciej niż zawsze . To prawda, że największym bogactwem jest radość z podziwiania piekna a przede wszystkim umiejetność zauwazania tego piekna. Cudne fotografie. Radosnego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń
  5. Basiu!
    Prezentujesz przecudne zdjęcia. Lubię ten czas, gdy bielą się drzewa, świat jest taki piękny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas w zachodniopomorskim było tak do wczoraj. Dziś mokro i zimno oraz w okolicach spadł nawet śnieg. Wiosna spłatała figla. Pięknie u Ciebie Basiu , ja również nie mogę się napatrzeć na te cudnie kwitnące drzewa. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tu nie radować się takim bogactwem?

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiosna jak każdego roku "odziewa się" w najpiękniejsze szaty pełne delikatności nie zważając, że noce mogą być zimne. Nęci swym pięknem i dobrostanem. Oby jak piszesz pszczoły wreszcie przebudziły się i skorzystały z tych dobroci. Niech trwa jak najdłużej tańcząc na wietrze, mieniąc się w słońcu, ciesząc nasze spragnione oczęta. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie bogactwo uskrzydla, ale i zniewala myśli na amen! Piękne wiosenne ujęcia, Basiu, aczkolwiek faktycznie wszystko ruszyło zdecydowanie za szybko... pszczół mało, teraz ochłodzenie z zapowiadanymi przymrozkami... oby to piękno przetrwało.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Niewątpliwie jesteś szczęśliwym bogaczem, bo trudno taki majątek ukraść. Grożą mu zapowiadane przymrozki, co sprawia, że nawet kwietne bogactwo nie zapewnia pełni szczęścia, ale co się nim nacieszyłaś - to Twoje. Mam nadzieję, ze rośliny obronią się przed kaprysami pogody.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ przecudnie masz, Taki widok to jak w bace. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgodnie z sentencją na początku posta jesteś baaardzo bogata, a do tego to piękne błękitne niebo i słoneczko wzmacniają ten stan :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Pieniądze są ważne, ale nie najważniejsze, bez nich nie da się żyć, Ale fajnie że potrafisz się cieszyć takimi pięknymi widokami. Fakt jesteś bardzo bogata !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak, drzewka owocowe tej wiosny kwitną przepięknie, ale wieje silny, bardzo zimny wiatr i na trawniku mnóstwo białych płatków. Niczym konfetti...Nie wiem czy owady zdążyły zapylić...
    Piekne zdjecia, Basieńko!

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepięknie wokół Ciebie Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie, wiosennie. Cieszę, że mój blog okazał się ciekawy i przydatny. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam takie widoki. W tym roku, niestety mrozek wiele takich kwiatuszków zniszczył. Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepięknie wszystko zakwitło i super zdjęcia *.* Czasami największym bogactwem wcale nie są pieniądze, ale możliwość dostrzegania piękna chociażby otaczającej nas przyrody,
    W świecie gdzie wszystko pędzi za dobrami materialnymi człowiek tak naprawdę czasami nie potrafi cieszyć się z małych rzeczy... Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj mżawką za oknem Basiu
    Takiego bogactwa życzę jak najwięcej. Niestety wszystko spieszy się w tym roku nie wiadomo gdzie. Jak to możliwe, że od tygodnia kwitną kasztany?
    Pozdrawiam kwietniowymi kwiatami kasztanów

    OdpowiedzUsuń
  20. Moje bogactwo ulokowałam teraz w krzewach kwitnących bzów...

    OdpowiedzUsuń