niedziela, 4 lipca 2021

One naprawdę potrafią czarować.

Każdego roku część z nich pada ofiarą niezmierzonego apetytu nornic. Aby ocalić choć część z nich, posadziłam je w donicach, a po sezonie wysuszyłam ziemię i schowałam do ciemnego, chłodnego pomieszczenia. Niespodziewanie, zabrały się do życia w środku zimy, a ja nie miałam miejsca dla nich. Biegałam z nimi po różnych pomieszczeniach gospodarczych. Azjatyckie nie zakwitły, ale drzewiaste i trąbkowe pięknie mi się odwdzięczyły. Od dwóch tygodni zdobią moje podwórko, przepięknie pachną i urzekają tych, co potrafią wzrok skierować ku kwiatom.

Właściwie powinnam je namalować, ale róże były pierwsze i kwiaty łąkowe i to one " wskoczyły" na mój obraz razem z truskawkami:-)

Lawenda się już suszy, może w tym roku nie będzie się sypać, bo chyba zdążyłam w porę z jej zbiorem.
Takich ostróżek mogłabym mieć całą grządkę, ale mam tylko jedną roślinę...
W tym roku padły mi z niewiadomych przyczyn: trzmielina oskrzydlona i hibiskus bagienny, ale firletka postarała się wynagrodzić tamtą stratę.
Te dzwoneczki darzę wielką sympatią i one dziś znalazły tu swoje miejsce mimo obfitości innych kwiatów.
Na letnie wieczory w ogrodzie polecam lekturę, trochę baśniową, ale trzeba wykroić czas na beztroski odpoczynek.
Serdecznie pozdrawiam z konewką w ręku, od której nie mam żadnego zwolnienia:-)

27 komentarzy:

  1. Wspaniałe są te Twoje lilie. Cały ogród widać tonie w kwiatach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak tu nie kochać kwiatów! Te lilie są cudowne, Basieńko.
    Tulę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne lilie:)))raz miałam przygodę z lilią ,bo na targach ogrodniczych znalazłam cebulę "niebieskiej" lilii.No więc jak wielbicielka niebieskosci mogła jej nie kupić:)))Ale niestety trafiła na oszusta i lilia wyrosła najbardziej pospolita pomarańczowa,taką co można było spotkać w większości ogródków:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne lilie :) Przepiękny obraz. Wszystkiego dobrego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto pochylić się nad każdym kwiatkiem bo to inne kształty kolory i szczegóły. Gdy się fotografuje poznaje się dokładniej ich budowę i wszystko zaczyna być jeszcze ciekawsze. A Ty jeszcze malujesz czyli więcej dostrzegasz. Masz bardzo ładny kwiatowy ogród.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapach lilii jest cudowny. Twój kwietny ogród cieszy oko nawet wirtualnie. Po moim balkonem rośnie taka drobna pomarańczowa ale lubię na nią patrzeć. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. cudne,zapach niesie sie aż do mnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu cudne masz te lilie. Ja niestety musiałam je zlikwidować ze względu na zapach. Kot sąsiadki załatwił mi dwa piękne krzaki lawendy i teraz mam łyso bardzo. Koniecznie muszę uzupełnić braki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak, lilie pachną nieziemsko. Nie mam ich w ogrodzie, ale są u sąsiadki i tam cieszą oczy.
    U nas na szczęście, konewki na razie odpoczną od użytku, - ostatnie deszcze podlały ogród za nas!:-)
    Pięknie jest latem. Niech to trwa jak najdłużej!:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lilie przepiękne... Uwielbiam ich zapach. Ale ja w ogóle lubię mocne zapachy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak tam u Ciebie musi pięknie pachnieć!
    Ogromnie lubię zapach lilii.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne są te lilie, ale ich zapach jest zbyt intensywny. Wczoraj byliśmy w arboretum i zachwycaliśmy się wieloma ich odmianami. Nasze lilie zostają tylko i wyłącznie w ogrodzie, tam ten zapach nie jest aż tak mocny, a stanowią doskonałą dekorację. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe te lilie. U mnie też wiele kwiatów nie przetrwało zimy. Najbardziej jestem rozczarowana tym, ze kupione w ubiegłym roku lilie św. Józefa nie zakwitły. Wyglądają bardzo marnie, a ja nie wiem dlaczego. Rosną na tej samej rabacie, co inne lilie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne masz lilie Basiu, żałuję że u mnie słabo rosną. A lawenda dopiero zaczyna mi kwitnąć:) Pięknie u Ciebie, bardzo kolorowo. Obraz zachwycający. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapach lilii jest zniewalający, ale w ogrodzie mogą rosnąć spokojnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękny masz ogród Basiu... U mnie w ogrodzie tylko liliowce, lilijka od świętego Józefa mi nie wzeszła niestety. Lipcowy ogród jest jednak na tyle wspaniały, że każdą pustkę potrafi zapełnić podwójnie.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. ooo, trzmieliny oskrzydlonej tak szkoda, bo ona przepięknie wygląda na jesień...
    U mnie też mniej ostróżek w tym roku, one są trochę wybredne...Chyba znów będę musiałą zebrać nasionka i po prostu powysiewać w różnych miejscach ogrodu.

    Lilie Twe są śliczne. Ja w tym roku też dosadzałam kilka na tarasie, by pięknie pachniały. Zakupiłam je pod Malborkiem, więc toteż taka trochę pamiątka z trasy.
    Pozdrawiam serdecznie Basieńko! My w Chorwacji teraz, upały straszne, aż męczy te 30 stopni. Ale wiem, że w Polsce też ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostróżki uwielbiam. W tamtym roku kupiłam kilka krzaków i teraz ślicznie kwitną. Lilie są cudne , ale jeszcze nigdy ich nie sadziłam. Piękną kolekcję kwiatów masz w ogrodzie. Pozdrawiam serdecznie 🌞🌞🌞🌞🌞

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniałe lilie Basiu, a najpiękniejsza biała dla Maryi. Pięknie u Ciebie ukwiecony ogród Basiu. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham kwiaty i ogrody !!! Lilie w Twoim ogrodzie są urocze ! Pozostałe rośliny mam również u siebie. Jeśli chodzi o lawendę to u mnie dopiero zaczyna kwitnienie. Mam ją w czterech różnych miejscach ogrodu i kwitnie kolejno. Obraz bardzo ładny ! Pozdrawiam Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Basiu po letniej burzy
    Lilie piękne. Zapach mają też cudowny. Kiedyś możesz je namalować, tylko kiedy znajdziesz czas?
    A Firletki u mnie rozsiały się nie wiem skąd.
    Pozdrawiam orzeźwiającym powiewem wiatru za oknem

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowne okazy lilii. Jak sie nimi nie zachwycac i nie kierowac ku nim wzroku? W rzeczywistosci musza byc jeszcze piekniejsze niz na zdjeciach.

    OdpowiedzUsuń
  23. Basiu!
    Cudne są Twoje lilie drzewiaste. Obraz też bardzo piękny. Mam fioletowe dzwoneczki, też darzę je wielką sympatią. U mnie w tym roku nornice wtargnęły ze zdwojoną siłą. One potrafią przegryźć podwójne plastikowe koszyczki.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ostróżki oczarowały mnie ! Posadziłam sobie kilka lilii w doniczce i jedna puściła odnóżkę, jakby miała zakwitnąć. Na balkonie udały mi się pomidorki koktajlowe i dalia zakwitła. Taki mały ogródeczek, miniatura, hehe, mi się zrobiła, hehe. Ale tęsknie za prawdziwym ogrodem jak patrzę na Twoje bujne, piękne kwiaty. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lilie takie dostojne. Wyobrażam sobie jaki u Ciebie jest zapach. Pozostałe kwiaty również pięknie kwitną. Obraz jak zwykle bardzo mi się podoba. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  26. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881

    OdpowiedzUsuń