czwartek, 6 sierpnia 2020

Posyłam Ci życzenia dużo, dużo radości.

Radość przychodzi znienacka,
przedziera się przez kwitnące pola
i wciska do Twojego serca
przez białe okno, przez stary komin
i drzwi otulone drzewem.
Jest jak błękit niezmącony
i wiosenny zapach.
Posłuchaj,
jak szeleści rytmem codzienności
i uśmiechnij się.
Tak to się zaczęło...mój kolega przyjechał wówczas ( ponad dwadzieścia lat temu), z pewnym pracownikiem Edycji św. Pawła i zaproponowano mi żebym wspólnie z nimi ( Obaj tworzyli poezje) napisała teksty do serii wydawniczej " Pocztowa".
Każdy z nas przygotował teksty do dwóch książeczek, a konkretnie do fotografii, które otrzymaliśmy jako motyw przewodni.
Powyższy tekst dotyczył zdjęcia starej chatki i chyba wówczas podświadomie zapragnęłam fotografować stare chatki ( do dziś nie odpuszczam żadnej napotkanej).
Od tej pory, nieustannie coś piszę i ciągle coś mam w szufladzie, gdyby nie olbrzymie koszty związane z ich wydaniem, moich publikacji byłoby znacznie więcej.
Cieszę się tym, co mam, a za tamtą chwilę jestem wdzięczna bo to był mój maleńki, poetycki ( drukowany) debiut.
W przepastnej szafce zachowały się jeszcze odręczne poetyckie oryginały z lat młodości ( może kiedyś przyjdzie na nie czas).
Ze wspomnieniami w niesamowity sposób kojarzą mi się hortensje, a że z każdym rokiem urzekają mnie coraz bardziej, znów poświęcam im wiele miejsca na moim blogu.
Te ogrodowe nieco ucierpiały w czasie wiosennych przymrozków, niestety, to ich wada, ale mają mnóstwo innych zalet.
Zdecydowanie mniej kłopotu sprawiają bukietowe.
W ubiegłym roku kupiłam vanilla fraise- tak miało być- zakwitła pięknie, nawet " piętrowo",
ale nie mogę się doczekać kiedy się " zarumieni", wszak u sprzedawcy była mocno zaróżowiona (?)
Czekam jeszcze... biała też jest piękna, ale kiedy człowiek się inaczej nastawi...to albo zmieni nastawienie, albo kupi następną roślinkę...
Pewien starszy człowiek zwykł mawiać: nie ma brzydkich kwiatów, każdy jest piękny na swój sposób.
Zgadzam się z tym stwierdzeniem całkowicie.
Kwiat rudbekii na tym zdjęciu służy tylko jako element porównawczy pod względem wielkościowym.
 Ten kolor doznał najwięcej uszczerbku podczas przymrozków.
Powyżej hortensja dębolistna, kupiona razem z rzekomą vanille, nigdy takiej nie miałam i codziennie podpatruję czy jest szansa na kwiat, ale chyba muszę zmienić szkła okularów na mocniejsze:-)
Spośród setek zdjęć hortensji wybrałam tylko kilka- poglądowych bo zapewne i w Waszych ogrodowych zbiorach jest mnóstwo tych letnich piękności.
Dziękując za odwiedziny, zapraszam nieustannie do odwiedzin mojego bloga i oczywiście posyłam Wam życzenia dużo, dużo radości...

35 komentarzy:

  1. Gratuluję Basiu tych twoich perełek poetyckich Lubię Edycję Sw.Pawła. Godne miejsce na wydawanie twórczości.
    Chatka urokliwa :)
    Ja w tym roku nie mam najpiękniejszych okazów hortensji, też chyba przez te przymrozki. Zachowałam z ubiegłego roku 2 okazy wazonowe, przetrwały w domu. Wiosną znów pięknie zakwitły, Teraz kwiaty już maja zasuszone, ale i tak zdobią wazon. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje wydawnicze marzenia są ogromne, ale te związane z hortensjami- znacznie prostsze:-)

      Usuń
  2. Mega potrzebowałam dziś Twojego wiersza! Uśmiechnęłam się i tego było mi potrzeba, dziękuję Basiu. Twoje wiersze powinni drukować, bo są tak pomocne, tak łatwo wpadają w serce. Hortensje masz piękne i ślicznie je sfotografowałaś. Ja również się zgadzam, że każdy kwiat jest piękny, nigdy nie widziałam brzydkiego kwiatka, no nigdy. Nie umiem sobie nawet takiego wyobrazić. Naprawdę Basiu dodajesz radości, mam taki se dzień, ale zaczyna przybierać barw, jak ja Cię do serca tulę i również życzę ogroma radości. :)))))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, nie mam nic przeciw temu żeby drukowali:-) ale dla niektórych pism moje wiersze są zbyt proste, mało pokręcone. Moja radość, to ta, że Wy chcecie je czytać, że Wam rozweselają serce, że podnoszą na duchu.

      Usuń
  3. Taki optymistyczny wiersz, potrzebne są Nam takie słowa. Hortensje są coraz częściej spotykanym kwiatem w ogrodach. Przed laty widziałam je w większości nad morzem, teraz i w naszych ogrodach jest ich sporo. Piękne są. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wiersz! 🙂 Kwiatki cudowne... Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też ci posyłam dużo radości,piękne kwiaty

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz Basiu piękną kolekcję hortensji! Trzymam kciuki za wydanie wszystkich Twoich prac bo w pełni na to zasługują. Dużo radości kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Basieńko, myślę, że Ty się po prostu urodziłaś poetką. Twoje wiersze zapadają prosto w serce.
    Hortensje są takie piękne! Właśnie kończę album z hortensjami w roli głównej.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny wiersz.
    I piękne zdjęcia, ogromnie lubię hortensje...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo radosny wiersz, taki przeczytać rano i masz super dzień. Chatka przypomniała mi domek mojej babci. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiersz bardzo optymistyczny. Kocham wszystkie Twoje wiersze. Gratuluję, że zostawiłaś po sobie ślad. Hortensje cudne. Moje ogrodowe przymarzły wiosną więc nie mają kwiatów. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Basiu!
    Prześliczny wiersz i cudowna kolekcja hortensji.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny wiersz. A hortensje zaczyną różowieć, za jakiś czas. Hortensje bukietowe to naprawdę wspaniałe rośliny, praktycznie bezobsługowe. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ach! jak pięknie... zachwyciłam się wszystkim... ta chatka jest urocza :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Miło jest zobaczyć swój tekst chociażby tylko na kartkach okolicznościowych. Kwiaty Hortensji piękne.Nazwa jednak bardziej mi się kojarzy z imieniem niż rośliną, chociaż wiadomo, że od rośliny wzięto imię, a nie na odwrót. Cytowane przez Ciebie powiedzenie starego człowieka znam w odniesieniu do kobiet "nie ma brzydkich kobiet, są tylko zaniedbane". Przyznam się uczciwie, że nie widziałam brzydkich kwiatów, znam tylko kwiaty, które wyglądają na piękne ale z tych czy innych względów są niebezpieczne, bo trujące. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję publikacji poezji; na pewno zdarzy się jeszcze okazja na wydanie innych wierszy.
    Hortensje są prześliczne i bardzo wdzięczne do fotografowania.
    Życzę udanej niedzieli i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo już wydałam, ale jeszcze sporo czeka "w szufladzie".

      Usuń
  16. I ja Tobie posyłam życzenia radości.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj wieczorem spadających gwiazd Basiu
    Jak wiesz i u mnie panoszą się hortensje. Czekam jednak z nadzieją na tę moją ukochaną, która ciężko zniosła zimę.
    Muszę sprawdzić, czy książeczki są jeszcze gdzieś dostępne. Lubie wszystko co piszesz Basiu.
    Niech spadająca gwiazdka spełni Twoje marzenie

    OdpowiedzUsuń
  18. Uśmiechnęłam się Basiu, czytając wiersz.:)
    Zdjęcia hortensji przeurocze. W ogródku mojej Babci było ich sporo. Pamiętam.
    Ściskam Cię mocno Basiu i życzę, by Twoja poezja "z szuflady" ujrzała światło dzienne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo doceniam Twoją poezję, wszystko, co piszesz płynie prosto z Twojego serca i jest tak szczere... Hortensje masz przepiękne, u mnie kwitnie jeden wielki krzew, reszcie coś niestety nie idzie...

    OdpowiedzUsuń