niedziela, 28 czerwca 2020

Małgosi pragnę podziękować szczerze...

Dobrze jest gdy się ma gdzieś tam, choćby daleko, przyjaciół, którzy pomogą w potrzebie.
Taką Osobą jest Małgosia https://papierowy-jarmark.blogspot.com/, czarodziejka z krainy pięknych albumów i wszelkich kartek, która potrafi poratować w potrzebie.
Długo myślałam nad właściwym prezentem dla Kapłana, który już 40 lat służy ludziom realizując w godny sposób swoje powołanie.
Znając jego wielką cześć dla Matki Bożej, pomyślałam, że ofiaruję mu zbiór moich poezji pt. " Rozmowy z Madonnami", który zawiera 25 modlitw do Matki Jezusa przedstawionej w Jej różnorodnych Wizerunkach. Zbiór nie ukazał się jeszcze drukiem, więc należało mu nadać godną oprawę.
Pomyślałam i natychmiast poprosiłam Małgosię o wykonanie albumu, który pomieściłby moje wiersze- modlitwy.
Gosia szybko i z radością przyjęła wyzwanie i sama zaproponowała, że wydrukuje i wkomponuje teksty. Jakież było moje wzruszenie, gdy zobaczyłam, że Małgosia zrobiła wszystko, łącznie ze zdobyciem i wklejeniem odpowiednich wizerunków Maryi.
Album jest przepiękny, każdy najdrobniejszy detal jest wykonany z ogromną starannością, estetyką, smakiem.
Twórczyni włożyła w niego swój talent, pracę i radość wynikającą z dzielenia się z innymi swoimi talentami.
Małgosiu, dziękuję Ci pięknem kwitnących lilii i czekam teraz na Twoją prośbę, bo i ja chciałabym Ci sprawić radość.
Małgosia nie zapomniała o mnie i Wnukach kochających jak babcia, słodycze ( niestety to chyba obciążenie genetyczne!)
Dla babci są również cudne korale, takie jak babcia lubi, duże, okazałe, w pięknej kolorystyce.
To są chwile, które wnoszą  w życie człowieka ciepło i serdeczność.
Małgosi po stokroć dziękuję, a Was zapraszam do podziwiania.
Takie albumy ( Gosia wiele razy mnie obdarowała) zawsze budzą we mnie podziw i szacunek dla Twórcy.
Mimo nawału letnich prac, nie potrafię odłożyć książek i z wielką radością korzystam z dwóch wspaniałych bibliotek: w Oleśnie i w Żabnie.
Od wczesnego dzieciństwa fascynowała mnie powieść historyczna. Tak jak fascynowała mnie historia. Kiedy na końcu roku szkolnego, kupowałam od starszych uczniów książki do następnej klasy, wiadomo było, że w połowie wakacji będę mieć materiał z historii dogłębnie przepracowany. W historii nie było dla mnie nic trudnego, wszystko było ciekawe, związki przyczynowo- skutkowe nie budziły we mnie grozy. Jedną z ulubionych epok był czas obejmujący panowanie Jagiellonów.
Z przyjemnością wzięłam po latach do ręki opowieść o Bonie i jej aspiracjach ukierunkowanych na wzmocnienie pozycji Jagiellonów w Europie.
Zainteresowanie podsycała moja dawna fascynacja dziejami zakazanej miłości Barbary i Zygmunta Augusta. Śledziłam ich losy we wspaniałych kreacjach filmowych stworzonych przez Dymną i Zelnika, a obraz J.Simmlera " Śmierć Barbary Radziwiłłówny" należał niegdyś do moich ulubionych
Z pasją zbierałam przed laty zeszyty " Kroniki Polski" i wszystkie widokówki, które ukazały się nakładem pewnego wydawnictwa. Mam je do dziś, to już pamiątki.
Wszystkim Wam posyłam letnie serdeczności z różanego ogrodu, który wręcz czaruje każdego dnia.
Ale do róż jeszcze powrócimy...
Tymczasem dziękuję za wszystkie odwiedziny i komentarze:-)

51 komentarzy:

  1. To się nazywa pomocna dłoń :) świetnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne lilie. Zawsze podziwiam talenty artystyczne wszelakie u innych osób. Pięknie wykonany album, pomysłowo wszystko dobrane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basieńko, wiesz, że dla Ciebie zawsze tworzę z ogromna przyjemnością. Lilie są wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dlatego Małgosiu ciągle mam nowe pomysły na Twój talent .

      Usuń
  4. To niezwykły i bardzo wyjątkowy album z równie pięknymi wierszami - cudna pamiątka Basiu.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne kwiaty i cudowny album ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiałam już album u Małgosi. Przecudny!
    Piękne kwiaty. Pozdrawiam Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia.

    Zachwycający album. Ale naprawdę dobry człowiek po prostu przyciąga innych dobrych ludzi.
    I to jest piękne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny album i piękny od serca prezent. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny album i piękne wiersze w nim :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. Album w szlachetnej kolorystyce, w nienachalnej, doskonałej szarości:-)
    Gratuluję pomysłu wykonania, a zawarte treści i obrazy będą miłą pamiątką dla oddanego pasterza; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia, wspaniały prezent, adekwatny do okazji.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie wykonana książka, o wiele bardziej wartościowa niż wydrukowana. Cudowny prezent. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie prezenty są zawsze szczególne, nie można ich kupić w sklepie

      Usuń
  13. Piękny prezent, cudne lilie... Same cudownosci
    Aż nie wiem czy podziwiać czy co napisać... Książka jest przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekne lilie! Koncepcja i wykonanie albumu zachwycaja. Trudno sobie wyobrazic piekniejszy prezent.

    OdpowiedzUsuń
  15. Album cudny i lilie również, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Niezwykły album. Jestem nim zachwycona. Przypuszczam, że obdarowany był nim oczarowany.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widziałem już ten album u Małgosi i uwierzyć nie mogę, jak można stworzyć coś tak pięknego. Wspanialszej oprawy Matka Boża i Twoja poezja, Basiu, nie mogły otrzymać. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Z jaką ogromną przyjemnością Basiu do Ciebie zajrzałam, wieki u Ciebie nie byłam. Ale jak przeczytałam, że okres pandemii był dla Ciebie czasem duchowego rozwoju, modlitwy, to już jestem o Ciebie spokojna :) U ciebie jak zawsze treściwie, pięknie, mądrze. Twoje rozmowy z Madonnami przecudne, powinny doczekać się druku, a przepiękny album - to nietuzinkowy prezent. U nas wiele się zmieniło, trudno czasem bardzo, ale walczymy :) ściskam mocno i serdecznie, do zobaczenia kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Brak mi słów, aby wyrazić swój podziw dla pięknego wykonania albumu. Treść modlitw w połączeniu z całą oprawą jest cudowna. Jak dwie utalentowane osoby połączą siły to stworzą piękne dzieło. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  20. powzdychałam na albumikiem,rewelacyjny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny jest ten album. Czytałam Twoje wiersze; są pełne miłości i wiary.
    Wizerunki Maryi są dobrane idealnie. Piękny to będzie tomik poezji maryjnych.
    Serdecznie Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Album przepięknie opracowany, brawa dla wykonawczyni. Mam nadzieję, że wydanie książkowe Twoich wierszy będzie równie starannie wydane. Oglądałam serial o Bonie i "Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny",ale też w ramach "W starym kinie" miałam okazję obejrzeć przedwojenną wersję filmu o ostatnim z Jagiellonów i jego żonie Barbarze. Kreacja Jadwigi Smosarskiej była dla mnie rewelacyjna. Jeżeli będziesz miała okazję obejrzeć, to polecam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten album to będzie wspaniały i wzruszający prezent. Jest przepięknie wykonany i podkreśla wyjątkowość Twoich wierszy. Kwiaty cudnie Ci kwitną, to znaczy, że tym razem ogród nie ucierpiał? Ja mam w tym roku w ogrodzie szczególnych roślinnych gości, to olbrzymie dziewanny, które się same wysiały. Wkrótce pokażę. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj drugą połową roku Basiu
    Tak, piękny album dostałaś. Z radością znalazłam wiersz o Matce Boskiej Śnieżnej. To chyba najnowszy wiersz? Może pora wydać kolejny tomik? Czekam nieustająco
    Pozdrawiam zapachem świeżo skoszonej trawy

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepięknie opracowany album i wspaniały pomysł na prezent dla kapłana !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękny album!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniały taki prezent dla księdza :-) Oglądałam serial Królowa Bona w tv, dawno temu, już wtedy polubiłam tą kobietę, chociaż jeszcze nie wiedziałam co to tak naprawdę znaczy być żoną króla obcego państwa ;-) Uściski serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowne lilie i pięknie wykonany album.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękny album. Na taką okazję - idealny!
    Moc serdeczności zostawiam.

    OdpowiedzUsuń