poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Bardzo wiosenny post u progu Wielkiego Tygodnia.

Przed nami Wielki Tydzień...
Staram się wykorzystać maksymalnie ten czas, bo nigdy nie wiemy co będzie za rok.
Cieszę się, że "idą" święta, lubię ten czas, zresztą każdy okres roku liturgicznego niesie za sobą inne piękno, z każdym mam osobiste wspomnienia typu: wydarzyło się, było radośnie, było ciężko, smutno, spełniły się moje marzenia, mam za co dziękować, mam dla kogo prosić...
W przyrodzie wiosna- kolorowa, radosna, zaskakująca nas każdego dnia.
Energiczna i szybka, nie czeka na maruderów. Ile kto zdoła chwycić piękna, tyle jego radości.
Zdążyłam nazbierać fiołków, syropy zrobione a i odrobinę nalewki na próbę, będzie.
Bardzo dziękuję za pamięć, świąteczne życzenia przesłane na pięknych karteczkach:
Ewuni  i   Małgosi
BasiMagdusiJadzi  
EluniKrysi , Oleńce, Janeczce
Nie będę się rozpisywać wiele o ostatnim spektaklu wielkopostnym, nie chciałabym być posądzona o przechwałki, ale parę osób czeka na relację.
Powiem krótko, kolejny raz młodzież dowiodła swoich zdolności, pasji, radości życia pokazując na scenie walkę dobra ze złem i końcową wygraną- zwycięstwo Miłości.
A ja się cieszyłam kolejny raz i nie żałuję ani jednego dnia z tych 32 lat spędzonych w szkole.
W środę nasi Uczniowie pojadą z życzeniami i takimi upominkami " własnej roboty" do podopiecznych pewnego Domu Pomocy Społecznej, gdzie starsi, schorowani ludzie czekają na każdy gest ciepła i dobroci...
A moje serce raduje nasza własna, podwórkowa magnolia.
Powiem Wam, że jak tradycja ( moja własna) każe, piekę już części składowe grzybków na Wielkanoc- raz w roku pozwalam sobie na takie szaleństwo.
Życzeń jeszcze nie składam, przybędę do Was tuż przed Świętami:-)

29 komentarzy:

  1. "Ile kto zdoła chwycić piękna, tyle jego radości:... Prawda Basiu ;) Pozdrawiam i do serca tulę <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ pięknie. U nas magnolie już opadają...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia. Tyle cudnej wiosny.
    A młodzież i przedstawienie to wspaniała sprawa. Gratuluję.
    Śliczne karteczki dostałaś.
    Pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wzruszyłaś mnie tą piękną akcją dla ludzi starszych. Dla mnie święta Wielkanocne w tym roku są niespodziewanie bardzo cenne, otworzyły mi oczy na wiele spraw i wręcz odarły z jakiejś skorupy niczym Jezusa Chrystusa z szat i ukazały moją głupotę. - tak w skrócie. Może właśnie na tym polegają te święta?
    Moc uścisków kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia wiosny, która zawladnęła przyrodą i nami:-)
    A czas Wielkiego Tygodnia. ..tak jakby nic nie robiąc kręci się koło nas i pozwala na refleksje i niemo krzyczy aby zwolnić z tego życiowego pędu. ...obyśmy jak najwięcej usłyszeli co ma nam do powiedzenia każdy kolejny dzień z tego tygodnia:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. To taki tydzień do zatrzymania się,przemyślenia,podziękowania:)
    A ja z fiołkami nie zdążyłam,a teraz deszcz i zimno:))

    OdpowiedzUsuń
  7. cudna magnolia i sliczne kartki

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie tu u Ciebie :-)
    I jest Wielki Tydzień :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przedstawienie musiało się udać, nie było innej opcji. Brawa za zorganizowanie akcji dla starszych ludzi, to bardzo ważne, aby od najmłodszych lat kształtować w dzieciach takie postawy. No i wiosna u Ciebie na całego! Pozdrawiam już świątecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. ja uciekam jak moge od tradycji
    chce zyc po mojemu

    fajne te zdjecie magnolii w paczkach
    u nas juz przekwitaja
    jakze ulotne i krotkotrwale jest ich piekno

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam pąki drzew owocowych i magnolii.Jak się młodymi ludźmi umiejętnie pokieruje,to czynią wspaniałe rzeczy,a ich przedstawienia są zaangażowane i wzruszające. Mogę Ci tylko pogratulować. Ciekawi mnie,jakie to grzybki przygotowujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis podałam tu:http://5porroku.blogspot.com/2013/03/przedswiatecznie.html

      Usuń
  12. Jestem zachwycona magnolią ! Pięknie i kolorowo u Ciebie Basiu na początku Wielkiego Tygodnia :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Syrop z fiołków? Pierwszy raz o tym czytam.. Piękne zdjęcia i piękny wielkanocny czas. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Basiu, jakie piękne kwiaty u Ciebie! Te magnolie muszą być zjawiskowe w rozkwicie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Też bardzo lubię ten czas w roku kiedy zbliżają się święta Wielkanocne ... Pobudza mnie do różnorakich rozmyślań.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękna ta Twoja magnolia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniale, że takie święta przypominają, że współczucie i opieka nad innymi to Boska iskierka w człowieku i tego warto uczyć młodych :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Basiu, niech Zmartwychwstały Pan błogosławi Tobie i Twojej Rodzinie na te piękne święta

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiosna rozkwita wszędzie,aż miło popatrzeć jak u Ciebie jest pięknie.
    Zazdraszczam syropu z fiołków,ja w tym roku tylko podziwiam moje fiołeczki,może w przyszłym coś z nich zrobię :)
    Piękna magnolia,też je lubię i ten cudny zapach:)
    Basieńko serdeczności zostawiam dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam magnolie, niestety u mnie jakoś nie potrafią przetrwać. Nie ten klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Poproszę o więcej takich wiosennych zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna magnolia, piękna wiosna. I piękny ten czas oczekiwania na najważniejsza święta w roku.

    OdpowiedzUsuń
  23. Basiu,
    ależ u Ciebie pięknie. Już dzisiaj przychodzę z życzeniami ponieważ jutro zaczyna się Triduum Paschalne i nie będę miała zbyt dużo czasu.

    Droga Basiu!
    Z okazji nadchodzących Świat Wielkanocnych życzę dużo zdrowia, radości, pogody ducha oraz wzajemnej życzliwości, a także wielu spotkań w gronie rodzinnym.

    WESOŁEGO ALLELUJA!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiosennych zdjęć będzie u mnie całe mnóstwo. Mój mały świat jest taki piękny.
    Dziękuję za życzenia. Ja swoje opublikuję w sobotę. Też zamierzam uczestniczyć czynnie w Triduum, nie wyobrażam sobie inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  25. Życzę Ci pięknych świąt.
    W tym roku nie wykonałam kompletnie nic, nawet okna nie daliśmy radę umyć, nie mówiąc o zrobieniu ozdób. Mieliśmy wyjechać na święta, aby nabrać sił przed trudnymi chwilami, ale też się nie udało, bo pogoda jaka jest wszyscy widzą.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  26. Zapomniałam napisać, że magnolia przeurocza.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak zawsze piękny i radosny wpis :) Moja babcia tez kiedyś piekła takie grzybki, a potem maczała je w czekoladzie. Cudo :) Szkoda, że magnolie tak szybko przekwitają. Dla mnie wiosna mogłaby trwać i trwać i...
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń