sobota, 29 kwietnia 2017

Różowym kwieciem mnie zasyp i obudź moje wspomnienia...

Pozwalamy im żyć dlatego, że cieszą nasze oczy i są z nami od lat...
Rosną na skraju naszego "laso- ogrodu" i mają tyle lat, o dużo lat. Nasze stare jabłonie pośród innych drzew owocowych.
Drzewa, a jakoby należały do rodziny. Powtarzają swój życiowy cykl każdego roku i każdego roku zasypują nas bladoróżowymi kwiatami. Przez kilka dni trwa seans piękna. Stare gałęzie obsypane kwieciem kierują się ku słońcu i zapraszają pod baldachim delikatnych płatków.
To nic, że potem zrzucają niedojrzałe jabłka w ogromnych ilościach na trawnik, że trzeba je wywozić, sprzątać, że muchy, że osy, że dodatkowa praca...że...
Z wiekiem człowiek staje się coraz bardziej sentymentalny, toteż nie wycinamy starych jabłoni. Niech sobie rosną.
Właśnie teraz rozpoczęły spektakl kwitnienia, ale pogoda jest nieodpowiednia
Zafascynowana starymi drzewami wystrojonymi w nowe szaty, namalowałam Anioła z kwiatem jabłoni.
Mimo wielu obowiązków i trudnych spraw, które gdzieś nieustannie krążą, cieszy mnie fakt, że udało się mi doprowadzić do finału projekt organizacyjny gimnazjum na przyszły rok i dopełnić wszystkim nauczycielom etaty w szkołach podstawowych.
Nikt w następnym roku nie zostanie u nas bez pracy.
Do tej radości dołączyły inne, blogowe, bowiem Małgosia ( też nauczycielka) obdarowała mnie wspaniałym przepiśnikiem, w który wpiszę tylko moje wypróbowane przepisy stanowiące niejako " specjalność Basi".
Małgosia z http://papierowy-jarmark.blogspot.com/
bo o Niej mowa, do tego cudeńka dołączyła piękna karteczkę z osobistym bardzo wpisem i oczywiście słodkości- uwielbiane przeze mnie chałwy i marcepany. Przydały się bardzo, bo gdy stres przybiera duże rozmiary, to moje łakomstwo rośnie.
Dziękuję Ci Małgosiu z całego serca.
Trafiłaś we właściwy czas- Ty wiesz...
 Piękną niespodziankę poczyniła mi Agatka  https://aggajas.blogspot.com/
Agatka wykonała dla mnie śliczną zawieszkę z inicjałem i jak pisze, kojarzy mnie z kwiatami, dlatego druga strona tonie w kwiatach.
Dziękuję Ci Agatko za wiosenny dar, który cudownie wpasował się w mojego posta.
Nawet dołączona karteczka jest wiosenna, ptaki i kwiaty zdają się zapewniać, że czas cieszyć się wiosną.
Z wiosennymi pozdrowieniami zapewniam, że zaglądam na zaprzyjaźnione blogi systematycznie, choć nie zawsze czas pozwala mi na pozostawienie komentarza.

36 komentarzy:

  1. Kwiaty jabłoni są piękne i pięknie pachną :-). Super że tyle upominków dostałaś. Ja nie mogę się z Wami bawić w takie różności, bom jest lewa w takich cudach :-). Jedynie czyjeś dzieła podziwiać mogę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kwiaty jabłoni mają wielki urok,zainspirowały Cię Basiu fantastycznie.Anioł cudny.Piękne prezenty dostałaś,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basienko cudowne prezenty otrzymałas a patrząc na Twoje dzieła tone, masz takiego talenta że głowa mnie boli bo ja dwie lewe ręce mam i tylko podziwiać mogę. Ach.
    No i te jablonie. U nas jeszcze nie kwitnie czekam i czekam, chyba też nasza liczy wiele wiosen bom teście juz ją zastali gdy się sprowadzili i ja też ją 12lat mam i zostawilam dla tych pięknych kwiatu i owocu przecie. Pięknej kolorowej majoweczki. Dużo slonka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze gdy kwitną jabłonie idę pod drzewa "się nawąchać". Od dziecka marzą mi się perfumy o zapachu kwiatu jabłoni. To mój najulubieńszy zapach. Pięknego Anioła namalowałaś, a kwiaty jabłoni na obrazie jak żywe. U nas w szkole też wszyscy zachowali pracę, na razie. Ja się cieszę, bo następny rok będzie moim ostatnim, przechodzę na emeryturę. Pozdrawiam serdecznie. ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo kapryśnej pogody wiosna zawsze jest piękną porą roku, kiedy kwitną drzewa i inne kwiaty. Piękne są te prace, gratuluję tym Koleżanką takich umiejętności. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak kwitną jabłonie w ogrodach prawdziwy raj. Nasze jabłonie są jeszcze małe więc trudno o taki widok ale mnie cieszą te kwiatuszki, które pojawią się pewnie za kilka dni, a będzie ich zaledwie kilka. Piękny Anioł w tych kwiatach i bardzo ładne prezenty. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy przyjdzie wiosna, uwielbiam kwitnące jabłonie, mam trzy drzewa po dziadkach są stare, ale cudowne i nie wyobrażam sobie ogrodu bez jabłoni, cudny Twój anioł Basiu i piękne prezenty, Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Cóż mogę napisać, Basiu... Sercem,myślami i głęboką modlitwą jestem z Tobą <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje mi się, że starość czy ludzi, czy zwierząt czy drzew jest podobna - wiele by się chciało zrobić niewiele już wychodzi bo nie starcza sił i organizm już nie taki. I może właśnie te drzewa jedynie jeszcze mogą pieknie zakwitnąć na wiosnę dając pokarm pszczołom :) Jesteście niesamowici, że umiecie szanować starość, mało kto to umie. Ja też jestem sentymentalna :)
    Moc buziaków :D

    OdpowiedzUsuń
  10. W Małopolsce jak zwykle wszystko wcześnie :) U mnie dopiero kwitną czereśnie i wiśnie. Na jabłonie trzeba jeszcze poczekać.
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja na kwitnienie moich starych jabłoni muszę jeszcze poczekać, ale mam podobne co do nich uczucia jak Ty. Co z tego, że jabłka z nich w większosci robaczywe a rosna tak wysoko, że nie siegne by zerwać ich przed spadnięciem. Kocham te moje trzy jabłonie, szanuję i uwielbiam ich widok o każdej porze roku. Niedawno pewien ogrodnik doradzał mi by ściąć te wg niego bezsensownie rosnace drzewa i posadzic sobie na ich miejsce młode jabłkonki. Popatrzył na mnie jak na głupią, gdy powiedziałąm mu, że dla mnie te drzewa są jak starzy ludzie - godni szacunku, pełni pięknych wspomnień i dający mi spokój a wiec nigdy ich nie zetnę.Wzruszył tylko ramionami z ironicznym uśmieszkiem. Jakąż więc ulgą jest spotkanie kogoś, kto myśli i odczuwa podobnie:-)!
    Pozdrawiam Cię ciepło, zapracowana, jabłoniowaa Basiu!***

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedy patrzę na kwitnące jabłonie to serce się cieszy razem ze mną. To widok, który potrafi rozchmurzyć każdy zły nastrój. Śliczne zdjęcia. Piękny obraz. Ja Ciebie Basiu podziwiam za Twoją kreatywność. Ze wszystkiego czerpiesz inspirację i wprowadzasz w czyn to co cieszy Twoje oko. A potem pokazujesz nam.
    Serdecznie Cię Basieńko pozdrawiam i życzę słonecznej, pogodnej i udanej "majówki" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Basiu
    widok kwitnących jabłoni, gruszy i prawdopodobnie wiśni to balsam dla mojego serca.
    Twój Anioł jest przepiękny a zdjęcia jak zwykle wspaniałe.
    Mój ogród jest mocno podtopiony. Pomidory, sałaty, rzodkiewki stoją w wodzie. Przyjdzie czas, że będę musiała to wszystko wyrwać i nasadzić nowe. My też ze względów sentymentalnych nie wycinamy drzew w sadzie Dziadzia, to tak jakbyśmy utracili cząstkę siebie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kwitnące drzewa są balsamem dla mojej duszy i radością dla oczu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Basiu, obraz raduje serce. Anioł cieszy się, że kochasz stare jabłonie i doceniasz ich piękno.
    Kochana, tulę i zawsze pamiętam - pamiętaj...

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się, że tyle Osób kocha stare drzewa...

    OdpowiedzUsuń
  17. Stare jabłonie mają swój urok ! Jestem zachwycona Aniołem, jest przepiękny !
    Pozdrawiam ciepło :) Udanego długiego weekendu !

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak byłam mała, to lubiłam siadać pod jabłoniami w sadzie moich dziadków. Ten obraz zawsze będzie mi się kojarzył z dzieciństwem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Super fotki i piękne prezenty dostałaś.

    OdpowiedzUsuń
  20. Basiu, to wspaniale, że u Was nikt nie stracił pracy w szkole. Bardzo dobra nowina. Czyli się da.
    Ja także kocham drzewa owocowe i nauczyłam się je cenić, szczególnie teraz, kiedy tak łatwo jest wyciąć każde drzewo, a doczekać się kolejnego dużego, to już nie...

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszyscy nauczyciele mają pracę na najbliższy rok, ale niektórzy np. fizyk, chemik, biolog będą dojeżdżać do czterech szkół, bo w małych szkołach podstawowych jest po kilka godzin tych przedmiotów.Jest to oczywiście z wielką szkodą dla uczniów, bo jakim sposobem nauczyciel może się w pełni zaangażować w życie czterech szkół??? skoro cały czas musi zmieniać miejsce pobytu,to jest jeden z dużych minusów reformy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiosna moja ukochana pora roku,uwielbiam patrzeć na kwitnące drzewa,krzewy, kwiaty,to raduje moje serce.
    Pięknie masz w ogrodzie,drzewa w rozkwicie. Cudownego namalowałaś anioła,zachwycam się nim.😊😍😘
    Prezenty zawsze cieszą,a jak są ofiarowane od serca to tym bardziej,same piękności 😊
    Pozostawiam same ciepłe myśli 😊

    OdpowiedzUsuń
  23. Stare jabłonie to te najpiękniejsze. Dostojne, rozrośnięte, wolne. Jakie wspaniałe zdjęcia. Pozdrawiam wiosennie i serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja wczoraj dopiero zachwycalam się kwiatami jabloni.Rosnacymi przy bocznych drogach.Sliczne prezenty.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Super zdjęcia, Basiu też mam stare drzewo przy tarasie. Jest wyjątkowe i piękne. Piękne dostałaś prezenty. Pozdrawiam i buziak posyłam,

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj Basiu:) Zachwycił mnie anioł z kwiatami jabłoni we włosach...CUDNY!!! Gratuluję także dbałości i troski o pracę dla nauczycieli, jesteś niezwykła swej dobroci.
    Doskonale Cię rozumiem z sentymentem do starych drzew. Ja też tak mam. Gdy kilka lat temu kupiliśmy działkę ze starym sadem, to robiliśmy wszystko, by wyciąć tylko te, które kolidowałyby z budową domu, reszta cieszy nasze oko. Nawet nie wyobrażam sobie sytuacji, by tych drzew nie było. Ileż one wiedzą, ile słyszały i widziały....:)
    Przepiśnik PIĘKNY!!! Bardzo mi się podoba:)
    Basiu, ściskam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Na moim osiedlu kiedy się wprowadziliśmy i zaczęli je zazieleniać posadzili jabłonie:))też mają już sporo lat,a jabłka rodzą pyszne,tylko teraz już po prostu nie zdążają dojrzeć bo patologia "musi"je zniszczyć.
    Anioł w kwiecie jabłoni śliczny:))

    OdpowiedzUsuń
  28. tak to prawda teraz kwitna jablonie
    lubie

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja też się wczoraj zachwycałam różowymi pąkami jabłoni. Nie rozwinęły się jeszcze bo zimno, ale wygląda, że będzie dużo owoców. Jesteś wspaniała, że zadbałaś o nauczycieli i nikt nie został bez pracy :-D Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  30. Stare jabłonie cieszą wzrok wiosną i jesienią, nawet, gdy mają owoce, które nie bardzo dają się jeść.
    Grauluję sukcesów w pracy ....
    Pozdrawiam cieplutko.
    Anioł cudny.

    OdpowiedzUsuń
  31. Kocham kwitnące drzewa owocowe; u mnie dopiero startują czereśnie;
    wspaniałe niespodzianki otrzymałaś
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Natura potrafi zadziwiać swym pięknem, tym , że wszystko jest tak dobrze zaplanowane i poukładane. Uwielbiam ten okres kiedy drzewka owocowe zakwitają :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Tyle kwiatów na Twoich zdjęciach,u nas jeszcze czereśnie słabo kwitną. Wspaniałe upominki otrzymałaś,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Pięknie namalowałaś.
    Przy moim totalnym beztalenciu, pozostaje ,zachwyt, nad tymi którzy w rękach mają złoto
    zolza73.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Basiu, obraz jest przepiękny.
    Nie mogę oderwać od niego oczu...
    Ja etat w przyszłym roku jeszcze będę miała, co potem, nie wiem...
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Sliczna wiosna w kwieciu! Anioł mnie urzekł swoją buzią. Cudowny.

    OdpowiedzUsuń