niedziela, 19 czerwca 2016

Rodzina to taki skarb, który ma się" pod ręką.."

Za oknami mojego domu
las szumi kołysankę wspomnień
przywołując czar dzieciństwa
otoczonego miłością rozkwitłych róż.
Te same ptaki na gałęziach czeremchy
podziwiają słodkie grona akacji
bo gdy szumi las
w jego mowie słychać głos babci
przywołującej gospodarstwo
na południowy spoczynek
potem muzyka drzew
przybiera tony matki i ojca
liście zrzucają figle brata
a stokrotki zabawiają się w chowanego
z wiejskimi dziećmi
te same promienie słońca nad lasem
rzucają dotyk ciepła i nieskończoności
w nowe życie
osłonięte tą samą miłością

różnobarwnych róż.
Strofami wiersza przywołałam moje szczęśliwe dzieciństwo w dniu, w którym w naszej diecezji obchodzi się Dzień Rodziny.
Jako, że sama miałam szczęśliwe dzieciństwo i mój Mąż tak samo wspomina atmosferę jego rodzinnego domu, zrobiliśmy wszystko, by nasi Synowie też mieli szczęśliwe dzieciństwo.
Nam się udało, oby i im się udało stworzyć swoim dzieciom kochające domy.
Przed tym starym domkiem, którego część się zachowała, rosła róża pomarszczona, pachnąca i obsypana kwieciem.
Dziś rosną inne róże, całe mnóstwo, a wraz z ich zapachem przywołuję wspomnienia tych rodzin, które przed nami...i snuję życzenia tym rodzinom, które po nas...
Usłyszałam dziś takie zdanie: rodzina to najcenniejszy skarb, który mamy przy sobie i właśnie dlatego nie zawsze zauważamy jego blask...
Wszystkim, którzy tu dotrą, życzę by ich rodziny zawsze rozświetlały pięknym blaskiem miłości wszystkie drogi wszystkich ich członków.
Wszak róże są symbolem miłości, dlatego jest ich tu dziś tak wiele...
O każdej porze są piękne, wieczorową porą mają  szczególny urok...

47 komentarzy:

  1. Śliczne kwiaty! Miło na nie patrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne róże i piękne wspomnienia :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne krzewy, takie dorodne, a kolory fenomenalne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Napatrzeć się nie można, tak pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie teraz kwitną róże:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rodzinę traktuje się jak coś oczywistego i coś, co będzie zawsze. I tylko ten, kto ją straci patrzy na to z bolesnej perspektywy. Kochajmy swoich bliskich nie tylko od święta, bo oni są częścią sensu naszego istnienia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne piękne Róże :-) piękny wiersz, piękne życzenia :-)
    Dziękuję Basiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. W tak pięknym ogrodzie chyba każde dziecko byłoby szczęśliwe. Widać, że macie rękę do kwiatów. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Rodzina ach rodzina lecz kiedy jej ni ma....
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rodzina to prawdziwy skarb ! Róże mnie zachwycają, są przepiękne Basiu :)
    Pozdrawiam ciepło i życzę udanego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne róże:)dla mnie rodzina jest najważniejsza w życiu:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Zatopiłam się w Twoich wspomnieniach, otuliłam płaszczem serdeczności, uroniłam łzę wzruszenia... Basiu Droga, życzę spełniania się marzeń i przychylności losu- Tobie i twojej rodzinie :) Foteczki jak zwykle cudowne, z cudownymi kwiatami, a gdy przymknąć oczy, można zanurzyć się w ich zapachu... Pozdrawiam cieplutko i do serca tulę <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie tu dziś i różano ... :-)
    Zawsze zazdrościłam koleżankom, które miały sześcioro rodzeństwa .
    Sama miałam tylko siostrę, malutka taka rodzina ...
    Pozdrawiam niedzielnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rodzina ważna jest bo w niej wzrastamy, czasami z wszystkich sił powielamy i pielęgnujemy szczęście tam zaczerpnięte, a czasami na przekór światu próbujemy zbudować to czego w domu rodzinnym nam zabrakło. Róże przepiękne, czuję ich zapach. Obok mnie suszą się płatki mojej pachnącej róży, będzie dodatkiem do herbatki. : )

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za Wasze słowa, a Mariolce za przypomnienie o różanych płatkach w herbacie:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem pod wrażeniem Twojego ogrodu różanego. Gratulacje dla Męża :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podwiązywałam dziś pnące róże u Teściów. Z nadzieją, że Teść jeszcze je zobaczy...

    OdpowiedzUsuń
  18. W tym roku róże kwitną wcześnie. To moje ulubione kwiaty, szczególnie białe.
    Piękne u Ciebie okazy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Imponujące te Wasze róże, moich część wymarzła. Rodzina to wielki skarb, byłam jedynaczką. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jesteśmy jak duchowe bliźniaczki, wiesz? Właśnie, od kilku dni dopadła mnie melancholia z tęsknoty za osobami, które są już ,,tam" Teraźniejszość jaką mam teraz jest zupełnie inna od dzieciństwa, od kontaktów rodzinnych... Czy to ta współczesność - komórek, komputera sprawia, że się oddalamy? Czy to ten ciągły brak czasu? A może zwykła głupia odległość? Kiedyś ludzie mieszkali blisko siebie to i mieli lepszy kontakt... Znów poezją napisałaś to co w mojej duszy się kołacze a mnie...:)))
    Róże piękne, znać rękę wielkiego ogrodnika :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przywołujesz dzieciństwo Basiu- dziękuję, a róże odzwierciedlają rodzinę,są jak rodzina wytrwałe, bronią co ich, rozwijają się ciągle nas zachwycając, pozdrawiam ciepło Dusia

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapachniało :)
    U mnie niestety róże wymarzają, ale nacieszę oczy u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Święte słowa Basiu... Rodzina jest najważniejsza! Jedni mając szczęśliwą rodzinę nie doceniają tego, bo ciągle za czymś gonią, a inni pieczołowicie pielęgnują to rodzinne szczęście. U mnie zawsze się pielęgnowało, bo tym zapalnikiem byli moi Rodzice. Ja przekazałam pałeczkę mojej córce (mam jedno dziecko) i widzę, że u niej w domu też Rodzina to priorytet. Tego też uczą się moje wnuczki.
    Masz piękne róże. Zgarnęłam ich zapach do mojego domu. Serdecznie Cię Basiu pozdrawiam, mimo deszczu, ale ze słońcem w sercu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. cudnie i magicznie ....az poczułam zapach tych róż

    tak, rodzina to najlepsze co możemy mieć !

    OdpowiedzUsuń
  25. Róże porównanie do Rodziny, trafne i piękne pozdrawiam Anulka

    OdpowiedzUsuń
  26. Basiu, masz rację - rodzina to największy skarb. Jan Paweł II powiedział, że "rodzina jest środowiskiem miłości i życia" - i tak zawsze pozostanie, cokolwiek dzisiaj, w imię postępu, by nie głoszono.
    Upajam się widokiem tych róż...
    Uściski serdeczne:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Och, rozczuliłam się bardzo. Za oknem płacze deszczem niebo i ja bym popłakała..... Ale dzieci też rodzina,hehe,dobrze,że mają serca ... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne zdjęcia,wiersz i życzenia, za które dziękuję Ci Basiu.Tak wygląda życie usłane różami, a że czasami kolec wbije się w palec, to głupstwo, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pięknie piszecie o pięknych sprawach...

    OdpowiedzUsuń
  30. Magiczne piękno róż ... Gratuluje mężowi, który je dogląda(kiedyś o tym pisałaś), teraz mu się odwdzięczają swym urokiem za opiekę. Rodzina to Cud, który musimy pięlęgnować. Pozdrawiam cieplutko i miłego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
  31. Zawsze Basiu piszesz tak pięknie o rzeczach ważnych i tych mniej ważnych,i za to dziękuję:)
    Róże otulają cały Twój ogród,tworząc niezapomnianą esencję miłości.
    Cóż znaczylibyśmy gdybyśmy nie mieli wspomnień,a im one są piękniejsze tym bardziej chce się żyć.Buziak dla Ciebie zostawiam :))))))

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękny wiersz i wspomnienia. Jestem pod wrażeniem piękna Twoich róż. Są takie różnorodne. Każda ma swój niepowtarzalny urok. Trzeba tyle pracy, by tak pięknie rosły i były tak zdrowe. Chylę czoła przed Ogrodnikiem. :):):):)

    OdpowiedzUsuń
  33. Rodzina to fundament naszego życia ceńmy i pielęgnujmy taki SKARB i bedzie dobrze wierszyk oddający caly blask życia widzianego Twoimi oczyma serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Rodzina to największy skarb jaki mamy w życiu i zawsze należy o tym pamiętać!
    Basiu, Wasze róże są prześliczne. Mąż ma dobra rękę do kwiatów.
    Serdeczne pozdrowienia dla Ciebie i Pana Ogrodnika:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zawsze Basiu jest u ciebie tyle ciepła, miłości w każdym słowie. I piękne kwiaty, zawsze patrzę na zdjęcia z wielką przyjemnością. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Wspaniały, pełen ciepła wiersz. Cudowne róże, aż nie można oderwać od nich oczu:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękne te Wasze róże. Widać, że włożyliście dożo serca w ogród. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie slyszlam o Dniu Rodziny, ale Twoj post tak dobrze nastraja. EWszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  39. Też lubię fotografować kwiaty, ale takiego ogrodu nie widziałam jeszcze... masz co cykać :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Też uważąm że rodzina to skarb i trzeba codziennie się o niego starać i dbać.
    pozdrowienia serdeczne Basiu!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękne te róże, aż tak jakoś się milej w sercu zrobiło. :) Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń