piątek, 22 kwietnia 2022

Motyle już są.

 U mnie pojawiły się w lutym, bardzo wcześnie, ale zaraz pofrunęły do lutowej Solenizantki i Jubilatki.

Stanowiły też ważny akcent w nieco mrocznej, ale bardzo intrygującej powieści, która również poszybowała w podarunku dla Osoby świetnie piszącej i wiem, że Ją zainteresowała.
Książka godna polecenia. W tym zastraszonym świecie, warto dbać o zachowanie wolności, dobrze rozumianej.
A potem motyle pojawiły się na pierwszych kwietnych gałązkach oraz na kobiercach, które przykryły znaczne obszary mojej wiejskiej krainy.
Niczym niezmącona radość
przysiadła na zagonach życia
zielenią się kłosy
niemyślące o zapachu żniw
za wcześnie na smutek
gdy głogi bielą sięgają nieba i ziemi
lekkie pierzaste dmuchawce przycupnęły
na zielonej murawie
u moich stóp bratki żółcą się wiosną
oszalałe ze szczęścia
czarny kos śmiesznie zdąża do wodopoju
różowieje już niebo
nasycone fioletem zmierzchu
Czarodziejskie zapachy wiosny
siadają na ramionach mojego Chrystusa
zanurzonego w kępie bzu
w którym schowałam moje marzenia.

Za piękne życzenia świąteczne dziękuję Janeczce http://janeczkowo.blogspot.com/i Lence http://zaciszelenki.blogspot.com/
Maksowi https://kochamswojswiat.blogspot.com/ i Eluni http://rekodzieloeluni.blogspot.com/
Agusi https://aga-craft.blogspot.com/  i Agatce https://aggajas.blogspot.com/
oraz Iwonce, Podróżniczce, która tym razem obdarowała mnie obrazkami przedstawiającymi polskie Piety, ten wyjątkowy sposób przedstawienia boleści Matki...
Moja magnolia ukazała się na Święta w pełnej krasie, ale zaraz po Świętach mały przymrozek pomalował jej płatki na brązowo- szkoda...
Serdecznie pozdrawiam i życzę spokoju i ciepła.

41 komentarzy:

  1. Ja też bardzo lubię motyle. Piękne karteczki dostałaś Basiu, to miłe, że ktoś o nas pamięta. Wśród obrazków religijnych widzę Matkę Boską Osiecką, która wiele razy mi pomogła. Do sanktuarium wchodziłam ze łzami w oczach, a wychodziłam z uśmiechem. Piękne zdjęcia Basiu, miło było gościć u Ciebie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Motyle to taki urocze temat ,bardzo je lubię bo zwiastują wiosnę🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne Basiu te Twoje motyle i śliczne wiosenne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny obraz. Tyle się w nim dzieje i taki dynamiczny. Cudo.

    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia moich obrazów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi słyszeć pochwałę od Fachowca- dziękuję.

      Usuń
  5. Coraz mniej się spotyka kwitnących łąk. Fajnie,że je wypatrzyłaś i nam pokazałaś. Wiersz jak zwykle piękny. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak już wiosennie Basiu u Ciebie. Na wschodzie wiosna trochę później przychodzi - owocowe drzewka jeszcze nie kwitną. Cudny motyl malowany, piękny wiersz.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z drzewek to tylko wczesna czereśnia zakwitła i to słabo.

      Usuń
  7. U nas też już są motyle ale kwiatów muszą długo szukać bo wiosna bardzo spóźniona.
    Piękne życzenia dostałaś Basiu. Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiosna w tym roku coś powoli się rozkręca, jest zimno i kwiatów też mniej niż w innych latach to i motyla trudno zobaczyć. U Ciebie na zdjęciach prezentują się wspaniale. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie " wyłowione" kadry, bo wiele ich nie ma.

      Usuń
  9. Basieńko, Twoje motyle sprawiają, że mogę się cieszyć wiosną pomimo tej paskudnej pogody.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  10. " Krótko żyją motyle, wyleciały na chwilę na wiatr. Lato pali upałem a wiatr pachnie jabłkami jak sad..." motyle to takie ziemskie Anioły :) Basiu ostatnie zdjęcie z magnoliowymi kwiatami-miód na moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tę porę.Ze wszystkimi tymi drobnymi kwiateczkami, których są całe łany. Uwielbiam patrzeć na zawilce i przylaszczki, których u nas są pełne lasy. Pierwsze motyle to zwykle cytrynki, swobodnie bujają nad ogrodem. Ale tak na prawdę to pierwsze u mnie są pszczoły już z zakwitnięciem przebiśniegów szukające pożytków.Życzę Ci Basiu pięknej pogody abyś mogła spacerować z wnukami i opowiadać im o wiośnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Potrzebuję widoku takich pięknych motyli jak na Twoim obrazie, dają nadzieję, że wiosna wkrótce nad zaszczyci swoją obecnością.
    Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj w Dniu Książki Basiu
    Tak, tak dzisiaj mamy takie święto. 
    A motyle już są. Tydzień temu widziałam takiego kolorowego pazia w środku miasta.
    Pamiętasz moją opowieść o nich?
    https://szimena.blogspot.com/2018/07/ulotne-motyle.html
    A takimi zielono-żółtymi łąkami bym pospacerowała z Tobą.
    Pozdrawiam szelestem kartek z krainy kwitnącymi drzew i zapraszam na recenzję opowiadań. A może i Ty mi coś polecisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam " Dziewczynę z Paryża", ale to smutny czas II wojny światowej, trudno mi dotrzeć do końca, mimo że ciekawa.

      Usuń
  14. W tym roku wiosna jest chłodna i bardzo cieszą kolejne, zakwitające kwiaty. Cudowne są łany ziarnopłonu wiosennego i zawilca gajowego. Trudno spotkać motyla gdy jest tak zimno. Na twoich zdjęciach wyglądają prześlicznie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ojej ile kwiatów i motyli na obrazie, cudnie po prostu. :-) Właśnie miałam zajrzeć, bo mam wolne, to sobie czytam i zaskoczył mnie Twój komentarz. Myślę, że najbardziej obrażają uczucia katolików Ci co szerzą nienawiść, mordują, zmuszają, kłamią ludziom, zamiast szerzyć miłosierdzie jak uczył Pan Jezus. To ta hipokryzja powoduje bunt.Chyba o tym napiszę w następnym poście, jeśli mnie nie zamkną. Pozdrawiam Cię serdecznie Basiu. Wierzę, że mnie zrozumiesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze szanuję prawo człowieka do jego odmienności, byle tylko nie wyrządzał nikomu krzywdy.

      Usuń
  16. piękne wiosenne motyle,ja też Basiu dziękuję za przepiękną kartkę

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne! Te motyle ;)) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Urokliwe motyle cieszące się kwiatami. Piękny obraz Basiu. Zachwycam się łanami ziarnopłonu, fiołkami, stokrotkami, zawilcem. Jak miło jest spacerować wśród takiego piękna natury. Kilka dni temu na jeden dzień zagościło u nas słońce i przybyły motyle Rusałka Pawik. Było ich naprawdę sporo. Cieszą oczy takie widoki. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  19. Basiu piękne te Twoje motyle i fotki wiosny cudo, Pozdrawiam i jestem na fb U Ciebie na bieżąco Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeszcze czekam zawsze na akacje (robinie). Dziś u nas pachniało bzami i czymś słodkim, nie do końca wiem czym. I kaliny kwitną. Wszystko naraz niemal.
    Ale Twoje zdjęcia urocze!

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiosna nas zasypuje kwieciem.

    OdpowiedzUsuń