czwartek, 1 października 2020

"Aniołom Swoim rozkazał o Tobie..."

Każdy z nas zapewne pamięta obrazek Anioła Stróża przeprowadzającego bezpiecznie przez kładkę dwójkę uroczych dzieci.
To najpopularniejsze ujęcie anielskiego opiekuna wraz z tekstem krótkiej modlitwy zwykle jest początkiem religijnego wychowania w rodzinach. Cieszymy się, gdy dziecko potrafi powiedzieć modlitwę do swojego Anioła Stróża.
Z biegiem lat, zapominamy, że Anioł Stróż jest nam zadany na całe życie, po to, by nas chronić w sytuacjach znacznie trudniejszych niż przejście nad potokiem. Wąska kładka z dziecięcego obrazka symbolizuje życiowe trudności, których nie brak każdemu z nas.
O uratowaniu naszego życia, tuż po odmówieniu Litanii do Świętych Aniołów, pisałam kilka lat temu na blogu, a owa historia związana miejscem zdarzenia z wypadkiem naszym, a wcześniej przed ponad pięćdziesięciu laty, mojej brzemiennej Mamy, wydaje się nieprawdopodobna, a jednak...
Dlatego, każdego roku, przypominam o święcie Aniołów Stróżów , które przypada na dzień 2 października.
To czas rozkwitającej jesieni, przybierającej wspaniałe kolory, a jednocześnie czas, który każe nam zwolnić nieco tempa i pozwolić się "zapatrzeć" w niematerialną stronę świata.
W mojej malarskiej kolekcji aniołów znalazł się kolejny, nazwany aniołem szczęścia, bo powędruje do Osoby, która zechciała pomóc choremu Szymkowi, zasilając zbiórkę pieniędzy na jego leczenie.
Smutnym jest fakt, że covid opanował umysły społeczeństwa w takim stopniu, że zapomina się o innych, bardzo poważnych chorobach, a ciężko chorzy muszą prosić zwyczajnych ludzi o " wdowi grosz". Nie będę się rozwodzić nad hipokryzją ludzi, którzy ustanawiają pewne prawa, bo to temat rzeka, a mnie nie zależy na wywołaniu burzy, więc pozwólmy każdemu mieć własne zdanie.
Niech ten słonecznikowy anioł przyniesie szczęście Osobie, która zechciała pomóc...                                                                                         

Na tym poletku nigdy nie było dziewanny, a teraz pojawiła się w pełnej krasie i stanowi o jego niezwykłości, choć przysłowie mówi, że " gdzie uboga panna, tam kwitnie dziewanna".
Wyjaśniam, że mowa tu o piaszczystych, nieurodzajnych ziemiach, które w dawnych latach nie przynosiły plonów, tym samym osłabiając szansę dziewcząt z ubogich gospodarstw na "dobre zamążpójście". Bowiem głównym czynnikiem swatania małżeństw był status majątkowy rodzin młodych.
Teraz dziewanna może się spokojnie rozrastać, bo młodzi chłopcy przysłowia nie znają :-)))
Kolejnym okruchem piękna są pajęczyny błyszczące o poranku w słonecznym blasku.
Niby delikatne, ale mocno trzymają się innych krzewinek. Na tym również polega ich chęć przetrwania.
Pajęczyną świtem rozbudzoną
oplatam moje myśli strwożone
kruche jak ona sama
zawieszona pod jesiennym niebem
co z tysiąca maleńkich nitek
splata jesienny wianek
muskając czule wspomnienie lata
stąpam delikatnie i cicho
bo obie pragniemy spokoju
choć jesień się z wiatrem kołysze
rozmawiamy o słońcu
z nadzieją na dotyk ciepła
co ogrzeje zatroskane serca...

Z jesiennym pozdrowieniem wędruję Waszymi blogami by spotkać się z dobrymi okruchami życia.

71 komentarzy:

  1. Piękny Anioł :) niech dobro wraca do dobrych ludzi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, wiadomość półautomatyczna, choć za sterami człowiek - może wrzucisz swoje treści lub fotografie na portal dla twórców:

    https://t3kstura.eu/

    Zapraszamy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba każdy z nas chciałby mieć takiego anioła szczęścia lub opieki przy sobie. Uwielbiam słoneczniki,!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia.
    Przysłowie o dziewannie znałam w odwrotnej kolejności: "Gdzie rośnie dziewanna, tam uboga panna". :)
    Jestem pełna podziwu, że tyle ludzi gotowe jest pomagać w najrozmaitszy sposób. To przywraca wiarę w ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzymy udanych obchodów święta Anioła Stróża. Niech całe nasze życie będzie zawsze chronione Jego obecnością. Obraz anioła wśród słoneczników prezentuje się wyjątkowo.

    Pozdrowienia z dalekiego kraju Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, masz rację. Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
    2. Nie ma za co, Basia.
      Dziękuję również za odwiedzenie mojego domu.

      Usuń
  6. Przepiękny anioł i wspaniałe kadry Basiu. Nawet niepozorną pajęczynę pięknie sfotografowałaś. Oj natrudzą się nieraz aniołowie, dobrze jak umiemy docenić pomoc. Serdeczne uściski Basiu.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam koleżankę, której Anioł nie może nawet głowy odwrócić, bo momentalnie coś wywinie:-)

      Usuń
  7. Anioł piękny Basiu. Pajęczyna na zdjęciu - misterna i delikatna. Cudo natury.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. zapewniam cię że mój anioł stróż ma ,,anielską ,,cierpliwość

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny obraza Anioła wśród słoneczników. Zachwyciły mnie misterne sieci pajęcze.
    Cudowne zdjęcia, Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękny obraz Anioła ! Wspaniale że powędruje do tak szlachetnej Osoby !
    Nie wiedziałam że pajęczyna może być fotogeniczna !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pajęczyna - istny cud natury! Piękny jest także Twój obraz i wspaniale, że powędruje do kogoś o wielkim sercu :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Basiu, Twój wspaniały obraz na pewno ucieszy osobę o wielkim sercu.
    Niech aniołowie strzegą Cię na wszystkich Twych drogach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny obraz. Chyba każdy z nas ma swojego Anioła Stróża.. Piękne zdjęcia... Dziewanny i u nas się bardzo mocno rozsiewają... I pajęczyn mnóstwo, pieeknie je sfotografowałaś. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja tak lubię dziewanny :) Piękny anioł!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziwne te czasy nastały, ważne jednak, że mimo to, na tym świecie są nadal takie szlachetne i dobroduszne osoby jak Ty, Basiu. Bardzo lubię kępy kwitnącej dziewanny, wyglądają one wyjątkowo w krajobrazach polnych, czy łąkowych. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pamiętam, jak z kuzynami na wyścigi recytowaliśmy przed babcią "Aniele Boży...", bo każdy z nas chciał być w tym najlepszy.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny jest Twój anioł. Bardzo mi się podoba w fiolecie i w otoczeniu słoneczników. Zawsze Basiu piszesz ciepło i od serca. Pozdrawiam serdecznie 💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny jest Twój Anioł, piękne słowa poezji. Zdjęcia urocze...
    Obrazek z Aniołem Stróżem wisiał nad moim łóżkiem w dzieciństwie. Niestety nie wiem, co się z nim stało... Ale w moim obecnym mieszkaniu mieszka spora grupka Aniołów.:)
    Pozdrawiam Cię mocno.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękny ten aniołek.piekne też dziś mamy święto anielskie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj słonecznie Basiu
    Anioły kocham, a na niteczki babiego lata czekam
    Dzisiaj święto Aniołów Stróżow.
    Niech Anioł otula Cię swoim opiekuńczym skrzydłem każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny ten Anioł, nawet nie wiedziałam że dziś jest takie święto. Zdjęcia również bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Basiu podziwiam bardzo Twoje zdjęcia są cudowne , bardzo profesjonalne. Ta pajęczyna w różnych ujęciach mnie urzekła.
    Co do Anioła jest niesamowity w tych słonecznikach i mam nadzieję że uciszy osobie obdarowaną. Zresztą sam fakt że pomogła potrzebującym czyni ją dobrą i serdeczną osoba.
    Pozdrawiam i dziękuję za wizyty u mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz Aniu, że do dyspozycji mam tylko komórkę:-)

      Usuń
  23. postanowiłam zajrzec na bloga w rocznicę mojego zniknięcia, a tu taki piękny wpis. O Aniołach i cudownej jesieni. Dziękuję Basiu za to, ze u Ciebie zawsze ciepło i swojsko. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko, że odnowiłaś naszą znajomość.

      Usuń
  24. Piękny gest Basiu a anioł jeszcze piękniejszy - bije od niego cudny blask:) Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny ten Anioł, a mgły cudownie zatrzymane w kadrze, tak delikatne, jak delikatne są te anielskie stworzenia.
    Wiersz tez odpowiednio skomponowany, delikatny, jak mgielka.
    Pięknego wieczoru, Basiu, niech Cię Twój Aniół Stróż strzeże, jak zwykle :)

    OdpowiedzUsuń
  26. A namalowany przez Ciebie Anioł wisi nad moim łóżkiem. Ale i bez obrazka pamiętam o nim każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękne zdjęcia pajęczyn - delikatnych jak koronki dziergane szydełkiem. Twoje Anioły zawsze mają moc i chronią Ciebie i obdarowanych przyjaciół. Trzymaj się w zdrowiu.

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzien dobry Pani Basiu. Po dlugiej nieobecnosci w blogosferze, z ogromna przyjemnoscia spaceruje sobie tutaj i podziwiam urok moich rodzinnych stron. Od slonecznikowego posta na pozegnanie lipca do pazdziernikowych pajeczyn - wszystko mnie zachwyca. Popieram decyzje odnowienia daliowej kolekcji! Na pewno jakies malenkie poletko sie znajdwie w przydomowym ogrodku, - dalie zdecydowanie na to zasluguja! Pozdrawiam serdecznie i zycze pieknej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Kasiu, że znów tu jesteś. Martwiłam się Twoim milczeniem. Czekamy na nowe posty...

      Usuń
  29. Piękne są zdjęcia pajęczyny - zjawiskowe.
    Chciałabym odzyskać mój kontakt z moim Aniołem Stróżem.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny Anioł wśród słoneczników i piękne zdjęcie pajęczyny, a dziewanny uwielbiam. Niestety mimo kiepskiej gleby nie udało mi się zaprosić ich do ogrodu. Pozdrawiam ❤️🌹🌻🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie same decydują o miejscu zamieszkania:-)

      Usuń
  31. Basiu kochana, Anioł Stroż jest piękny darem od Boga. Moi Chłopcy wiedzą, że nigdy nie są sami i że zawsze mogą porozmawiać ze swoim aniołem stróżem, gdy tylko tego potrzebują. Oni bardzo w to wierzą, wiedzą że jest niewidzialny i wiedzą, że Anioł zawsze jest z nimi.

    OdpowiedzUsuń
  32. Każdy Twój Anioł jest bardzo piękny. Zachwycają mnie te sieci pajęczyn oplatające rośliny. Wyglądają prześlicznie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam takie przeróżne wspomnienia z dzieciństwa ... Mój brat malutki jak to dziecko nie do końca rozumiał modlitwę, dlatego troszkę zmienił ją na bardziej zrozumiałą dziecku ...sens odpowiedni wyszedł tylko słownictwo fajniejsze ;) ...przez wiele lat oboje modlulismy się jego wersją;)
    Twój anioł przepiękny jak zawsze ♡ A pajęczyny uwielbiam, najbardziej taki po delikatnym deszczu;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudowne zdjęcia Basiu. Anioł urokliwy, pełen wewnętrznej ciszy, uspokaja...
    Ja mam takiego anioła zawsze przy sobie. Chroni mnie, wiem bo doznałam kilka razy jego opieki w trudnych dla mnie chwilach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Anioł Stróż to mój wierny towarzysz..chociaż czasem o nim zapominamy, a ten cytat z tytułu należy do moich ulubionych. Ten malowany anioł, którego podarowałaś na pewno ucieszy osobę, która otworzyła swoje serce na potrzeby innych..a co do hipokryzji i tego co się dzieje wokół covida to niestety masz racje, temat rzeka ale nie na blogi. Pozdrawiam serdecznie i Pamiętam !

    OdpowiedzUsuń
  36. Jesiennie i kolorowo. Kiedy się popatrzy w ten deszczowy dzień, to aż milej na duszy :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń