wtorek, 15 sierpnia 2017

" W sierpniu każdy kwiat woła: zabierz mnie do kościoła".

Pisałam już w swoich postach o święcie Matki Bożej Zielnej i o dożynkach, i o wojskowych paradach w rocznicę " cudu nad Wisłą",     i o zwyczajach święcenia ziół i wieńców na dziękczynienie za szczęśliwe zbiory z pól.
Dziś w święto Wniebowzięcia Matki Najświętszej chcę się z Wami podzielić obrazami z polskich łąk i pól oraz obrazem, który namalowałam na prezent ślubny dla Moniki.
Panna Młoda wstępuje w związek małżeński w najbliższą sobotę i poprosiła mnie o wizerunek Maryi otoczonej polnymi kwiatami.
U nas jest taki zwyczaj, że małe dzieci z rodziny państwa młodych zanoszą obraz na uroczystość ślubną do kościoła.
Poświęcony podczas mszy św. wędruje z nowożeńcami do ich domu by im towarzyszyć na nowej drodze życia.
Sierpień to czas pielgrzymek, żniw, kwitnienia ziół, więc pomysł Moniki świetnie współgra z otaczającą nas rzeczywistością.
Zbieram zioła i kwiaty na łąkach
brodzę o świcie razem z bocianami
pośród nawłoci odbierających barwy
promieniom ogromnego słońca
dotykam pełni lata
zaczarowanej w mocy ziół 
nie umiem zaśpiewać Godzinek
więc Święta Panienka zstępuje z nieba
by mnie wyręczyć
a może tęskni do ziół i pól
i razem z nami zrywa bukiety
skoro Zielną lud ją przyzywa...
Dziękuję za liczne odwiedziny na moim blogu.
Raduje mnie każdy komentarz i każdy jest dla mnie ważny, również wtedy gdy czas nie pozwala wyczerpująco na niego odpowiedzieć.
Serdecznie Was pozdrawiam i życzę piękna na każdy dzień odchodzącego w dal, lata...
v

48 komentarzy:

  1. a mnie te kwiaty kojarzą się z ....miodami
    nawłociowy czy dziurawcowy .........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miód nawłociowy jest pyszny. Dziurawiec( ale na tych zdjęciach go nie ma- już przekwitł)zbieram i suszę dla mojego Wujka na herbatki, które korzystnie działają na układ trawienny.

      Usuń
  2. Jakie piękne są twoje posty, przemyślenia i zdjęcia, którymi się z nami dzielisz. Podczas czytania nieustannie towarzyszy mi zachwyt. I myślę, że możliwość zaglądania tutaj to coś nieocenionego, wspaniałego...

    Obraz cudowny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Patrycjo, że młode osoby cenią sobie takie wartości.

      Usuń
  3. Jak zwykle, Basiu, czytałam ze wzruszeniem
    "On niebo okrywa chmurami,
    deszcz przygotowuje dla ziemi;
    sprawia, że góry wypuszczają trawę
    i zioła,by ludziom służyły" -(Ps 147,8)
    Myślę sobie, że Bóg nie musiał myśleć długo, by trawie i drzewom nadać kolor zielony. Zapewne bawił się przednie nadając polom i łąkom całą gamę barw i zapachów. Zasiedlił je owadzim światem, dla miodu i chleba... dla nas...
    Serdeczności posyłam i Tulę do serca <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne łąki i piękne słowa:)cóż dodać:)
    pozdrawiam Cię Basiu:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Kochana :)
    Dziś wielkie święto Maryjne więc i post powinien być piękny i pogodny. Wróciłam ze Mszy i jestem bardzo rozczarowana, dlatego nie wiem czy powinnam teraz pisać do Ciebie, bo nie wiem czy mi wyjdzie ładny wpis. Tu gdzie mieszkam nie księża nie przywiązują uwagi do tradycji mimo, że jest to wieś. Ale na szczęście mam Ciebie i już od lat po powrocie z kościoła, siadam z chłopakami (zalicza się do nich też mąż) i po prostu czytam im twoje posty o tradycji, o historii danych świąt i o tym wszystkim, o czym w danym momencie napiszesz. Tak też będzie i dzisiaj. Jeszcze mi się rozeszli po domu, ale zaraz siądziemy i będę czytać. Bardzo Ci dziękuję za tego bloga, za tradycję, za umiłowanie Chrystusa. Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, dziękuję Ci, że napisałaś te słowa, choćby właśnie dlatego warto nadal prowadzić bloga- to jest najlepsza motywacja.

      Usuń
  6. Dzisiaj święto. Kiedy słonce świeci to serce się raduje. Kwiaty na łąkach w ogrodach, w kościele... Lubię ten dzień, ten czas.
    Bardzo fajne i ciekawe tradycje macie Basiu. Twoja miejscowość to jak jedna wielka rodzina. Nie jeden raz dałaś temu przykład.
    Miłego, słonecznego dnia Basieńko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś kolejna wioska- Wielopole- przywiozło żniwny wieniec do poświęcenia, i tak każdego roku inna wieś podejmuje ten trud.

      Usuń
  7. CUDOWNY obraz!!! I wspaniały zwyczaj! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Młoda zaplanowała cały weselny wystrój w kwiatach polnych.

      Usuń
  8. Przepiękne sielskie widoki i przeuroczy wiersz !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny obraz dzięki któremu stanie się zadość tradycji. Zdjęcia także piękne, pełne uroku. Już widać na każdym kroku, że lato zmierza ku jesieni. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny zwyczaj i obraz :) Twoje posty zawsze skłaniają mnie do przemyśleń... Z babcią zbierałyśmy kwiaty sierpniowe, aby w "Zielnej" je poświęcić :) uwielbiam polne kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały wiersz. Bardzo radosny. Obraz jest przepiękny. Wszystko, co robisz, ma w sobie dużo radości. Uwielbiam łąki, uwielbiam je obserwować. :)

    Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda rzecz czyniona z miłością daje wiele radości...

      Usuń
  12. Basiu, czekałam na ten piękny dzień. Byłam pewna, że dzisiaj na Twoim blogu pojawi się wspaniały post z cudownymi zdjęciami, wiersz i oczywiście obraz. Obraz z Maryją, która będzie towarzyszyć na Nowej Drodze życia. czyż może być coś piękniejszego?
    Basiu,
    Ty wiesz, że kocham Twoje wiersze, czy i ten może być moją pamiątką? mogę go skopiować?
    Miłego świętowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Łucjo, możesz go skopiować, a niebawem wyślę Ci " Rozmowy z Madonnami".

      Usuń
    2. Basiu,
      bardzo dziękuję, wiersze są cudowne. Już je zapisałam, aby ich nie utracić.
      Dziękuję za email'a znowu ma Twój adres.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Basiu kochana, obraz Zielnej Mateczki jest taki piękny! Twój wiersz przywołał mi przed oczami Jej widok - idącej polami i pochylającej się z troską nad każdą roślinką.
    Tulę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się starałam aby Młodzi byli zadowoleni.

      Usuń
  14. Jaki piękny obraz i wiersz również! Lubię to święto i dzisiaj wyjątkowo wcześnie wstałam, by nazbierać ziół do kościoła. Nie było łatwo, bo wszystkie łąki w pobliżu akurat skoszono,ale mały bukiecik udało mi się poświęcić. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny zwyczaj i piękny prezent dla młodej pary.
    Twoje zdjęcia są przecudne. Basiu, co to za roślina z tymi ciemnoróżowymi kwiatami? Czyżby jakiś rdest? Pozdrawiam serdecznie. ☺

    OdpowiedzUsuń
  16. Tegoroczne lato ubogaciło łąki w kwiaty. Dlatego grzechem byłoby nie zanieść Maryji choć małego bukietu w podzięce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny obraz, piękny wiersz, cały post jak zwykle skłaniający do przemyśleń...
    Zwyczaj zanoszenia kwiatów do kościoła jest piękną tradycją, szkoda że tak mało osób o niej pamięta. Moja babcia na ten dzień robiła malutkie wianuszki z ziół, potem one wisiały koło okna w kuchni i długo jeszcze pachniały na cały dom.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny post w piękne święto.Cudny czas.

    OdpowiedzUsuń
  19. Sierpień , środek lato i mnóstwo kwiatów...
    Piękny obraz i wiersz, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. dziwne, nigdy w ten sposób nie myślałam... Dziękuję za to, iż mogłam odkryć inny sposób patrzenia na świat. Pozdrawiam, Basiu!

    OdpowiedzUsuń
  21. Polne kwiaty i zioła są najpiękniejsze... Ale jeszcze bardziej wyjątkowe są Twoje wiersze i obrazy!!! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  22. dla mnie to święto i Nawłoć kojarzą się już z jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniały pomysł z tym obrazem, Basieńko. Myślę, że młodzi będą z niego zadowoleni :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Urzekła mnie Twoja Mateczka Basiu, to przepiękny prezent ślubny.
    Przesyłam serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Basiu:) Jak rzadko spotyka się takie wrażliwe osoby, tak pięknie pokazujące piękno naszych łąk...Zostałaś obdarowana wieloma talentami, to Twoje skarby i potrafisz przyciągać ludzi, to prawdziwy skarb:)
    Obraz dla Moniki piękny, zatrzymujący na chwilę.
    Dziękuję za te momenty zatrzymania i zachwytu nad życiem. Dobrych dni Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Droga Basiu przepiękny obraz :) W sierpniu jest tyle pięknych kwiatów, na naszych polskich łąkach i w ogrodach :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny obraz :-) uwielbiam kwiaty dosłownie wszystkie, te polne mają swój urok :-) pozdrawiam cię cieplutko Basiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepiękny obraz Basiu. Matka Boska w wianuszku na głowie... prosto z łąk przyszła do nas:) Cudo! Cudny jest rownież wiersz, rozbrajający.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  29. Basiu piękna jest, u mnie w kościele wczoraj były Dożynki i ten kosz który malowalam pięknie się prezentował. Pozdrawiam Q.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny obraz! Ja wyhaftowałam sobie sama na ślub i obraz ten towarzyszy nam już kilka lat. Zapraszam do mnie na Candy i do obejrzenia mojego obrazu: http://grandmothermartha.blogspot.com/2017/09/ikona-kolejna-odsona.html
    Pozdrawiam ciepło!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Za to tylko nie lubię zimy, że nie mamy pięknych kwiatów w ogrodach. Czekam z utęsknieniem na pierwsze krokusy https://florexpol.eu/387-krokusy-cebulki pierwszy śpiew ptaków i wiosenne powietrze. Zima bez śniegu nie ma żadnego uroku prawda? Ponura pora roku, oby do wiosny, oby do lata.

    OdpowiedzUsuń