wtorek, 17 kwietnia 2018

Królowa kilku dni.

Jest taka roślina z rodziny kaktusowatych, królowa jednej nocy, która zakwita nocą i chcąc ukryć przed światem ogromne piękno kwiatu, więdnie przed porankiem.
W naszym starym domu był taki kwiat. Byłam wtedy małą dziewczynką, ale udało mi się jednej nocy doczekać aż rozwinie swoje piękno. Zabłysnął bodajże trzema kremowobiałymi kwiatami tulącymi się do starego okna, za którym rozciągała się szafirowa noc.
Nie pamiętam co się stało z rośliną, wszak od tego czasu upłynęło ponad 50 lat.   
Wczoraj pracowałam ciężko w ogrodzie. Prostując co pewien czas obolałe plecy, spoglądałam na magnolię, która też już ma swoją historię. Był czas, że się odgrażałam, że przyłożę do jej pnia siekierę. Widocznie poskutkowało, bo zaczęła znów kwitnąć...
Pomyślałam, że to królowa kilku dni. Jest przepiękna, ale jej urok trwa kilka dni i nocy.
Już zaczęła zrzucać płatki i do następnego kwietnia będzie stać w skórzastych liściach, a potem w pąkach, bo niebawem je zawiąże.
Wspominałam już kiedyś mistrza Ildefonsa i jego " wyspy szczęśliwe".
Ten liryk kojarzy mi się właśnie z magnoliami w chwilach gdy wiatr tańczy z ich bladymi płatkami.
A ja Wam proponuję moją wersję " wysp szczęśliwych". Zapraszam...

Wyspy

Najprawdziwsze wyspy szczęśliwe
zamykają się w sercu
tam cisza i błękit spotyka się z marzeniem
o bezpiecznej przystani
w której motyle i gwiazdy recytują poezję.
Wyspy szczęśliwe
osłonione przed światem cichą miłością
nie toną w morzu łez
a promienie słońca budzą ciepłym dotykiem
opowiadane wiatrem historie.
Wyspy szczęśliwe zamknięte w sercu
czasami ulatują do gwiazd
by nabrać blasku i napić się ciszy...

Gdy tak podziwiałam moją magnolię, w polu widzenia znalazł się niecodzienny zaprzęg.
Jako, że byli to moi dawni uczniowie, z mojej pierwszej szkoły, poprosiłam ich o możliwość zrobienia pamiątkowych zdjęć.
Oni w przeciwieństwie do tych co kochają samochody i motocykle, jako nieliczni, kochają konie.
Dokumentuję tę wiejską rzeczywistość, która zmienia się bardzo szybko.
Razem z magnolią, pięknej wiosny Wam życzę i trwałego zapamiętywania tych pięknych, ulotnych chwil.
A my od jutra, przez trzy kolejne dni zmagać się będziemy z egzaminami gimnazjalnymi.
Wszystkim Gimnazjalistom życzę by każda z sześciu części była łatwa, a wyniki oscylowały w górnych granicach skali.

66 komentarzy:

  1. Basiu i ja miałam swoją magnolię w R. przez rok naszego małżeństwa, wiatr zdmuchnął płatki i wraz z nimi szczęście.... tutaj nie mam ani jednego kwiatka bo "wszystkie miejsca sa potrzebne, będą potrzebne albo nie wiem czy będa potrzebne....boleje nad tym ale charakteru wiejskiego chłopa nie zmienię "(
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Magnolie są piękne , zasadziłam sobie swoja parę dni temu zobaczymy czy będzie cieszyć me oczy !

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne są te kwiaty. Aż żal że tak krótko można je podziwiać.
    Basieńko, dużo słoneczka, miłego dnia i wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu, od wczoraj moje myśli krążyły wokół magnolii :) Od zawsze chciałam taka mieć w ogrodzie i nie mam, ale już nie chcę. Moje przemyślenia za i przeciw schyliły się ku tej drugiej opcji. Kilka dni uroku ( jeśli nie przemarznie ) tona śmieci i byle jaki wygląd w ciągu pozostałych dni roku, to jednak nie dla mnie.
    Twoja jest cudna i dobrze że darowałaś jej życie, bo możemy w pełni podziwiać jej urok. Dla Panów uczniów, należą się niskie ukłony :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekażę Panom ukłony przy następnej przejażdżce:-)

      Usuń
  5. magnolie są prześliczne, szkoda, że tak krótko kwitną, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna magnolia:-) przepięknych wspomnień :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. moja ma drugi rok a ma dopiero trzy kwiaty

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny zaprzęg, jednak najbardziej zachwycam się dziś Twoją magnolią. Super fotki, będzie można później powspominać. Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Basieńko, choć tak krótkotrwałe jest piękno magnolii, ale za to jak niezwykłe.
    Jak cudne są Twoje wyspy szczęśliwe.
    Życzę powodzenia Twoim uczniom. I swoim też.

    OdpowiedzUsuń
  10. Magnolie mają niesamowity czar...skuszona ich urodą, zakupiłam jeden egzemplarz i w tym roku zakwitł:-D PIęknie u Ciebie! A jutro u nas też egzaminy.....Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna magnolia:)uwielbiam jej kwiaty:)szkoda tylko,że tak krótko kwitnie i niesamowicie śmieci:)))))ale to wszystko można jej wybaczyć w zamian za jej piękno:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale te "śmieci" są urokliwe- romantyczne płatki.

      Usuń
  12. Niestety żadna magnolia nie zniosła zimnych wiatrów Wichrowego Wzgórza. Mimo okrycia, nie przetrwały zim. Twoje są wspaniałe. Pamięta z dzieciństwa magnolie w moim rodzinnym mieście, to ogromne drzewa, posadzone jeszcze przed wojną. Co roku pięknie kwitły. Twoi dawni uczniowie mają cudne koniki i piękną bryczkę. Widać, że kochają koniki, bo zwierzęta ładnie utrzymane. Kocham konie od dziecka, ale muszę je podziwiać tylko z daleka, co często robię w naszym Stadzie Ogierów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniałe magnolie rosną przy zamkach w Baranowie, Łańcucie i na Wawelu.

      Usuń
  13. Podziwiałam dziś magnolie.

    OdpowiedzUsuń
  14. W moim ogrodzie nie mam magnolii:( A to właśnie dlatego, że tak szybko traci swe piękno, a ogród niewielki jest...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam drzewiastą, przycięłam ją i jest nieduża.

      Usuń
  15. Bardzo lubię magnolie, ale u mnie, na wschodzie jest im ciężko. W tym roku z trzech krzaków przed szkołą zostały dwa, jeden nie przetrwał mroźnej zimy:( A na mojej działce, gdzie jest wystawa południowo-zachodnia, nawet nie mam co marzyć o magnolii, wszystkie wymarzają. Taki mamy klimat, ale tym bardziej kocham te rośliny:)

    OdpowiedzUsuń
  16. "Wyspy szczęśliwe" zaczynają się w sercu" bardzo pięknie, a właściwie w głowie, hehe Ja już troszkę umiem je odnaleźć u siebie, uff, a myślałam, że to się nigdy nie uda :-))

    OdpowiedzUsuń
  17. Uśmiałam się Basiu bo ja też straszę swoje niesforne rośliny ...siekierką :) Cudnie okwitła Twoja magnolia, kwiaty są po prostu zjawiskowe. Ja mam późniejszą odmianę i dopiero pąki pękają, czekam niecierpliwie na to widowisko.
    Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. {Ponieważ rośliny lubią z nami rozmawiać, to nie zaszkodzi je czasem postraszyć.

      Usuń
  18. Magnolie przepiękne. Ja robię sobie wycieczkę rowerową do Sopotu i tam w parku oglądam magnolie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam magnolie! Tylko zawsze żal, że przekwitają tak szybko :) Ale Pan Bóg ma gest, że tworzy takie niesamowite rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna jest Twoja magnolia - królowa kilku dni.
    Szkoda, że tak krótko kwitnie; uroczy wiersz. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Magnolia to królowa wiosny, szkoda że tak szybko nas opuszcza. Dobrze, że możemy ją podziwiać później na zdjęciach :)
    Pozdrawiam ciepło:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Prawdziwy cud przyrody. U nas kwitną na początku marca. Piękne zdjęcia, mozna na nie patrzeć
    bez końca.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne magnolie. Jak to się mówi; trzeba mieć rękę do kwiatów :)
    A ja, patrząc na powóz i konie, myślę o tym, jak zmienia się świat.Niedługo, konie będzie można zobaczyć na filmach przyrodniczych...

    OdpowiedzUsuń
  24. Such amazing photos, magnolias are a very beutiful flowers.
    Have a wonderful spring
    Greetings
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    OdpowiedzUsuń
  25. Kocham magnolie za ich delikatność. Nie mam ogródka ale gdy widzę kwitnące nie mogę przejść obojętnie. Bezczelnie zaglądam przez płoty, na chwilę przystaję. Wiersz cudnie współgra ze zdjęciami. Dziękuję za taką ilość zdjęć. Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Magnolie to niekwestionowane królowe wiosny :) Tylko żal, że to ich królowanie jest tak krótkie.
    Ściskam Basiu!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie mam ogrodu - niestety - ale zdjęcia tych magnolii wniosły wiele radości w serce moje:o:-) Lubię kwiaty i mam wiele w domu, ale to zupełnie co innego:-) POZDRAWIAM cIĘ BARDZO SERDECZNIE:-))

    OdpowiedzUsuń
  28. uwielbiam ten czas Magnolii :)

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo lubię magnolie, rosła sobie taka niedaleko akademika w którym mieszkałem i chyba już zawsze kojarzyć mi się będzie z czasami studiów.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękna magnolia, świetne zdjęcia i niecodzienny zaprzęg. Piękny, pełen wiosny post.

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna jest Twoja magnolia, a jakie cudne zdjęcia. Bardzo lubię magnolie. Są przecudne obsypane kwieciem. Niestety u nas sadziłam już kilka razy i zimą zawsze przymarzły. Pozostała jedna. Tak bardzo chciałabym, by pozostała. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo wrażliwe krzewy, a drzewa jeszcze bardziej.

      Usuń
  32. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń
  33. Przez przypadek znalazłam się na Twoich stronkach, które bardzo mnie zauroczyły..
    Będzie mi miło, jak czasem zajrzysz do mnie.
    Nie mogę zaoferować Ci herbatki i czegoś słodkiego, ale zawsze znajdziesz ciepłe słowo.
    Więc:
    Więc chodź pomaluj mój świat
    Na żółto i na zielono
    Niech na niebie stanie tęcza
    Malowana Twoją kredką
    Więc chodź pomaluj mi życie
    Niech świat mój się zarumieni
    Niechaj mi zalśni w pełnym słońcu
    Kolorami całej Ziemi
    Tak, tak, wiem trochę zmieniłam słowa, ale niebieski nie jest moim ulubionym kolorem
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Cię powitać:-) Lubię wszystkie kolory, więc zmiana mi nie przeszkadza:-)

      Usuń