czwartek, 3 grudnia 2015

Słów parę o Barbarach...w wigilię ich święta.

Nie wiem co skłoniło mojego starszego brata by przekonać rodziców, że jego maleńka siostrzyczka musi mieć na imię Basia.
On też nie pamięta, wszak to było mocno ponad pół wieku temu.
Jedno jest pewne, jestem mu wdzięczna bo to imię bardzo mi się podoba.
Kiedyś z pasją śpiewałam wszelkie piosenki o Barbarach, a ta w wykonaniu K. Krawczyka bardzo pasuje do temperamentu Basiek, które znam:-)

Barbara tu, Barbara tam
Nie trzyma się zegara, zawsze gdzieś gna
Dopiero tam, już znowu tu
Wciąż muszę za Barbarą gonić co tchu

Barbara ma pomysłów sto
Pięć rzeczy robi naraz, co ja mam z nią
Barbara tu, Barbara tam
Los chyba mnie pokarał, nie wiem już sam...

Jak wiecie, prowadząca tego bloga Baśka ma mnóstwo pasji i wiecznie " coś do zrobienia"...

Kiedy bywam w starych kościołach, które kocham niezmiennie, wypatruję mojej Patronki, św. Barbary, która niegdyś była bardzo popularną świętą i często występuje w ikonografii razem z Katarzyną, Małgorzatą i Dorotą. Moja Święta opiekuje się niebezpiecznymi zawodami, na czele z górnikami, jest patronką dobrej śmierci oraz budowniczych katedr.
Na obrazach przedstawiana jest z Kielichem i Hostią, z katedrą gotycką w dłoni i z palmą męczeństwa lub mieczem ( wszak ojciec poganin skazał ją na śmierć za Jej przynależność do chrześcijan).

Poniższe zdjęcie pochodzi ze starego kościółka na Roztoczu, ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy miejscowości, jako, że zwiedziliśmy wówczas wiele pięknych świątyń.
Ta św. Barbara zamieszkuje drewnianą świątynię w Lipnicy Murowanej.
A tak przedstawił moją Patronkę kilka wieków temu miejscowy rzeźbiarz w Binarowej.
W pobliskiej drewnianej świątyni, którą niedawno opisywałam jako kościół z czasów licealnych, w Dąbrowie Tarnowskiej- Barbara z Hostią, czyli patronka szczęśliwej śmierci.
A już prawdziwie króluje w kościele oo. Jezuitów p.w. św. Barbary w Krakowie, opodal Kościoła Mariackiego.
                  Tyle o Świętej.
A wracając do dnia dzisiejszego odpowiadam na pytania zadane przez Beatkę  której za wyróżnienie mojego bloga dziękuję i cieszę się, że mam wiernych Czytelników.
Polecam Wam pięknego bloga Beatki http://pasjebet.blogspot.com/ 
i odpowiadam na pytania przez nią zadane.
1. Od kiedy prowadzisz bloga?
Założyłam go na swoje urodziny, prawie trzy lata temu ( niebawem ogłoszę candy)
2.  Co było impulsem do założenia bloga?
Mój starszy Syn ( sam prowadzi bloga fotograficznego) zasugerował mi, że powinnam swoją twórczość plastyczną i poetycką zaprezentować szerszemu gronu.
3. Czy dużo czasu zajmuje Ci pisanie postów?
Jestem bardzo szybka w działaniu, w przeciwnym razie nie byłabym w stanie ogarnąć licznych obowiązków.
4. Czy piszesz posty z wyprzedzeniem?
Zazwyczaj tak. Korzystam z wolnej chwili, a post udostępniam zgodnie z planem.Choć bywają też posty spontaniczne,wywołane konkretnym wydarzeniem.
5. Czy znajomi, rodzina i przyjaciele wiedzą o Twoim blogu?
Tak, wiedzą, nie ukrywam działań, które są moją pasją. Nie mam powodu żeby się tej czynności wstydzić.
6. Czy najbliżsi wspierają Cię podczas tworzenia wpisów?
Mój młodszy Syn  czasami coś u mnie napisze, a reszta Najbliższych podczytuje bloga.
7. Jakie blogi lubisz najbardziej?
Bywam na różnych blogach, bowiem interesuje mnie wiele rzeczy. Niektóre Autorki " nadają na podobnych falach", więc dobrze się tam czuję.
8. Czy spotykasz się z osobami prowadzącymi różne blogi?
Niestety, nie miałam okazji poznać żadnej z Osób, które cenię za prowadzenie bloga. Znam tylko p. Kasię, która jest fotografem, ale prowadzi bloga sporadycznie.
9. Czy wierzysz w przyjaźń blogową?
Tak, wierzę. Przyjaźń to takie wyjątkowe uczucie, że pokonuje odległości i inne realne przeszkody.
10. Czy myślałaś o zamknięciu bloga?
Nigdy. Jak dotąd, dał mi wiele radości i pozwolił poznać wiele wspaniałych Osób.
11. O czym marzysz?
Marzeń mam wiele, ale najistotniejsze z nich to szczęście i zdrowie moich Bliskich.
Dziś nie będę nominować żadnych blogów, ale polecę Wam blogi prowadzone z pasją przez Barbary, do których zawsze z wielką radością zaglądam. 
http://czterdziestkatoniegrzech.blogspot.com/ 
http://iscwstroneslonca.blogspot.com/
http://szeptyserca.blogspot.com
http://barbarahaft.blogspot.com/
http://basiapawlak.blogspot.com/
http://basja.blogspot.com 
A ja już świętuję, bowiem nasza wspaniała, pracowita i utalentowana Janeczka z bloga http://janeczkowo.blogspot.com 
przysłała mi cudnej urody naszyjnik, bo wie, że kocham frywolitkę i wszelką biżuterię.

Bardzo Ci dziękuję Janeczko za szczere życzenia na ślicznej karteczce zapisane.
 Róże i różyczki- kwiaty, które kocham, tym razem od Janeczki:-)
Pozostaję w klimacie różanym i...

Wszystkim Basiom, Baśkom, Barbarom, Basieńkom, Basiulkom i Barbarkom życzę nieustającego szczęścia, zdrowia, sił i radości wraz z tym letnim bukietem róż z mojego ogródka.

52 komentarze:

  1. Basiu, oby Ci się spełniły wszystkie marzenia, żebyś zawsze jaśniała takim światłem, jak teraz i żeby nigdy Ci nie zabrakło radości i pasji :))))
    buziaki :***

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu:))a czy ja mogę sobie coś życzyć z okazji Twoich imienin????proszę ,powiększ litery bo niekiedy nie mogę nic przeczytać:)))))
    buziaczki przesyłam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu, z okazji imienin, życzę zdrowia, miłości, spełnienia marzeń, opieki Patronki, świętej Barbary. Wszystkiego najlepszego!!!!
    Mam serdeczną przyjaciółkę o tym imieniu.. Jest cudowną osobą na którą mogę liczyć w każdej sytuacji.
    Podobnie jak Ty, mam dużo zdjęć z kościółków z postacią świętej Barbary. Może kiedyś opublikuję podobny post?
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystkiego najlepszego z okazji imienin, kolejnych twórczych dni

    OdpowiedzUsuń
  5. Basiu, z ogromną chęcią i zainteresowaniem przeczytałam odpowiedzi na moje pytania. Z okazji imienin życzę wszystkiego co dla Ciebie najlepsze, a przede wszystkim błogosławieństwa Twojej patronki świętej Barbary.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Basieńko - imieninowe całusy Ci ślę już dzisiaj z najcieplejszymi życzeniami imieninowymi dla Ciebie i wszystkich Basiek, które do Ciebie zaglądają dziękując jednocześnie za Twoje życzenia dla Baś (czyli dla mnie też :) i za polecenie mojego bloga :)
    Nasza Patronka to piękna, silna dziewczyna. Niech nadal nas, czyli wszystkie Basie i tych, którzy Jej się polecają, wspiera, byśmy także byli piękni i silni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu życzę Ci wszystkiego co najlepsze i co sobie zamarzysz

    OdpowiedzUsuń
  8. Serdeczne życzenia i ciepłe uściski przesyłam Tobie w przeddzień Twojego święta.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za piękne życzenia. Niestety, nie mogę sobie poradzić z prośbą Bożenki, próbuję powiększyć czcionkę w części pytań i odpowiedzi, a blog uparcie zmienia na najmniejszą!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Basiu, wszelkiego dobra - abyś była kolejną świętą Barbarą, już w niebie, nie tylko na obrazach :)) Myślę, że jesteś do tego na najlepszej drodze, więc sił na niej Ci życzę z całego serca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Basiu! wszystkiego najlepszego na jutrzejsze Twoje Święto. Buziaki wielgachne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego co najlepsze zokazjiTwych imienin.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dużo zdrówka Basiu w dniu Twojego święta. Niech św. Barbara zawsze nad Tobą czuwa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Barbóka to ważne święto na Śląsku i ważne imię nadawane wyjątkowo wyczekanym dziewczynkom :)
    najlepszego Basiu

    OdpowiedzUsuń
  15. Basiu Droga, przyjmij i ode mnie najszczersze życzenia z serca płynące: słońca na bezchmurnym niebie, czasu którego wciąż brak, uśmiechu o który tak trudno, nieustającej miłości, wiary w każdy dzień, ziemi co bywa rajem, marzeń co się spełniają, przyjaciół na każdy czas zdrowia, oraz szczęścia, pomyślności, a wieczorem miłych gości :))) Serdeczności życzę i proszę o cierpliwość w oczekiwaniu na przesyłkę, będzie bowiem nieco spóźniona (niestety :p)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z okazji imienin życzę Ci natchnienia na kolejne posty, które czytam z ogromną przyjemnością. Niesiesz radość tym, którzy do Ciebie zaglądają i dajesz nadzieję, że ten świat nie jest tak do końca zły, skoro są na nim ludzie tacy jak Ty. Wszystkiego najlepszego:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Basiu Kochana, z okazji Twoich Imienin składam Ci najserdeczniejsze życzenia spełnienia marzeń. Wszystkich marzeń. Radości szczęścia. Niech Cię nie opuszcza:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Basiu nosisz piękne imie, a co za tym idzie wiele błogosławieństw i talentów, wspaniale je wykorzystujesz i obdarowujesz innych i to jest chyba w zyciu najwazniejsze....obyś cieszyła się tymi darami jak najdłużej i dzieliła je wokół dając radość nie tylko innym ale i sobie, 100 lat!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Z okazji imienin życzę Ci Basiu zdrowia oraz wszelkiej pomyślności:))) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. BAsiu wszystkiego najlepszego z okazji imienin :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkiego najlepszego z okazji imienin :))) uściski

    OdpowiedzUsuń
  22. Niech św Barbara oręduje za Tobą i wyprasza wszelkie potrzebne łaski. : )

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo, bardzo dziękuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Basiu wszystkiego najlepszego z okazji imienin. U nas na Śląsku wielkie święto górnicy świętują. Ja również uroczyście obchodziłam ten dzień jak pracowałam(37lat pracy w górnictwie). Wszystkie Basie,Baśki,Basieńki świętują.Pozdrawiam i samych serdeczności życzę na dzisiaj i zawsze,

    OdpowiedzUsuń
  25. Wszystkiego najlepszego, kochana Basiu! Spełnienia najbardziej upragnionych marzeń i pojawienia sie nowych. Zdrowia, usmiechu i siły do pokonywania własnych słabości oraz do walki ze smokami pojawiaja,cymi sieczasem na Twej drodze. Ściskam Cie gorąco i mnóstwo zyczliwych myzli zasyłam!:-)))***

    OdpowiedzUsuń
  26. Basiu! wszystkiego najlepszego z okazji Twojego święta:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Basiu wszystkiego dobrego, spełnienia wszystkich marzeń !!!
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wszystkiego dobrego w dniu imienin :) Optymizmu, zdrowia, ciepła ze strony napotkanych ludzi, sił do pracy, codziennej dawki radości i pokoju ducha :))))
    Błogosławionego adwentu :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Basiu, z głębi serca wszystkiego co najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wszystkiego dobrego!
    Spełnienia pragnień

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękny Barbórkowy post!
    W dniu imienin życzę Ci Basieńko dużo zdrowia i radości a także nieustającej weny twórczej. Niech Ci się spełniają najskrytsze marzenia. Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  32. Wszystkiego, co najlepsze Ci życzę Basiu w dniu Twoich imienin. Wszystkie Baśki, które znam są wesołe, pomysłowe, pracowite i szybkie. Waszą patronkę straszny los spotkał.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ona uczy wszystkie Baśki...

    OdpowiedzUsuń
  34. Basiu, spełnienia wszystkich Twoich najskrytszych i tych oczywistych marzeń.
    Bądź podporą dla swojej Rodziny w każdym momencie !

    OdpowiedzUsuń
  35. Basieńko dziękuję że jesteś,że piszesz tak pięknie,że tworzysz cudowne obrazy pędzlem i słowem.
    Przyłączam się do tych wszystkich życzeń,niech zawsze świeci dla Ciebie słonko,zdrówka i samych wspaniałych chwil życzę w każdym momencie Twojego życia.
    Buziaki przesyłam również od A,pozdrawiamy najmilej :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Basiu, najmilszych chwil w blogowym świecie i nie tylko. Samych dobrych ludzi obok i realizowania swoich pasji oraz marzeń:)) dużo pogody i uśmiechu:)) tego Ci życzę:) wspaniały post napisałaś i otrzymałaś cudowny prezent. Naszyjnik jest prześliczny. Też mam słabość do różyczek.

    OdpowiedzUsuń
  37. Basiu w Dniu Twoich Imienin życzę Ci wszystkiego co najlepsze, zdrowia i spełnienia marzeń. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Musiałem tu wpaść mimo wszystko ze względu na koleżankę po fachu, w dodatku BARBARĘ. Barbaro, dużo zdrowia życzę , wspaniałych sukcesów w pracy dydaktycznej i wychowawczej oraz radości i miłości ludzkiej na każdy dzień

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo dziękuję wszystkim Paniom i nielicznym Panom:-))))

    OdpowiedzUsuń
  40. Przyłączam się do tych wszystkich życzeń SERDECZNE ŻYCZENIA serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Basiu Wszystkiego Najlepszego Imieninowego !!!!

    OdpowiedzUsuń
  42. Basiu, nosisz piekne imie)
    W kosciele, ktorego patronka byla sw. Barbara, wymodlilam sobie wiele rzeczy)

    OdpowiedzUsuń
  43. To same przyjemności: imieniny (sto lat!) i nominacja, i prezent :-) Fajnie jest lubieć swoje imię, ja z kolei za swoim nie bardzo przepadam, takie twarde ma brzmienie przez to "ż" w środku, że przynajmniej na użytek blogosfery wybrałam sobie inne. A w domu mąż mówi do mnie (na szczęście) Boni ;-)

    OdpowiedzUsuń
  44. Basiu, jeszcze raz samych najlepszych dni życzę!
    Z przyjemnością przeczytałam Twoje odpowiedzi na pytania, które zadała Beatka. Jestem pod wrażeniem Twojej systematyczności, pisanie postów z wyprzedzeniem... Chylę czoła:) Czasem, muszę napisać, myślę o Tobie gdy czytam nowy post. Zaję sobie sprawę z tego, ze masz wiele obowiązków nie tylko w szkole, a jednak znajdujesz czas na Swoje pasje, poezję, pisanie bloga, a nadto odwiedzasz inne blogi. Basiu, jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej osobowości! Zdrowia i jeszcze raz zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo dziękuję, tę energię mam "po Patronce":-)

    OdpowiedzUsuń
  46. bardzo mi miło.....dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  47. Piekne i takie... dobre imię, Basiu! :)

    OdpowiedzUsuń