piątek, 7 lutego 2014

W sercu radość, słońce za oknem, a w wyobraźni zakwitły bratki...

Kolejny, piękny zimowy dzień za nami.
Dla mnie kolejny ważny tydzień, bo w tym tygodniu mogłam się cieszyć radością kolejnych urodzin moich synów Konrada i Kamila...
Macierzyństwo jest najpiękniejszym darem losu...
Dlatego właśnie w sercu radość...
Dlatego wspomnienia...
Dlatego życzenia...
Szczęście...

Powstały więc bratki,( nieduży olejny obraz) one są zawsze w symbiozie ze słońcem i z radością. Lubię, kiedy zakwitają w skrzynce pod oknem starego domu, w którym szczęśliwie upłynęło moje dzieciństwo!

Radością zakwitły już hiacynty:
O radości kiedyś napisałam:

Widziałam radość w twoich oczach
dwie błyszczące iskierki
w których odbija się płomień świecy
tak cieszą się ludzie
dla których wiatr to szum za oknem
a płatki śniegu to baśniowe dary
oczekiwanie- spełnienie
i znów oczekiwanie
jak muśnięcie- dotyk czyjegoś serca
o barwie świeżego śniegu
radość jak ptak
przycupnęła na świerku
zapalonymi lampionami dobrych myśli
potem usiadła na ramieniu
by pozostać w domu
w którym będzie jej ciepło
bo radość często puka
w otwarte drzwi
w których odbija się zawsze błękitne niebo.

Takiej pięknej radości na nadchodzące dni Wam życzę- szczęśliwa, blogująca matka:-)


40 komentarzy:

  1. Wszystkiego dobrego Basiu :))))
    A wiesz, że w domu rodznnym męża bratki w skrzynkach kwitną dalej uparcie?? i to na dworze :)) u nas zimy prawie nie było - wiosna- nie wiosna...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szalenie lubię bratki - tak, one zawsze w symbiozie ze słońcem :)
    Chyba sobie kupię hiacynta... Narobiłaś mi smaku :))
    U mnie obecnie słońce zastępują w domu żółte tulipany :)
    Podoba mi się ogromnie obraz radości przycupniętej na świerku...
    A dziś widziałam podczas drogi wielkie myszołowy (bodajże) dumnie siedzące na czubkach cueniutkich młodych drzewek. Aż nie do wiary: taki kij ze dwa metry maksymalnie, kilka gałązeczek maleńkich po bokach a na czubku dumne ptaszysko :))
    pozdrawiam serdecznie! (jubilatów również - ale Ci się udało w jednym tyogodniu ;) )

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu - wszystkiego dobrego dla Ciebie i Twoich synów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego dobrego dla Twoich synów i Tobie nieustającej radości z macierzyństwa, bowiem przez całe życie jesteśmy Matkami swoim dzieciom ;) Wszystkiego dobrego również dla Ciebie na nadchodzący czas... Dziękuję za Twoje wiersze, którymi karmię swą wyobraźnię i serce. Obraz piękny, Basiu...
    Pozdrawiam ciepluteńko ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ach ,jak zwykle cudowne chwile wytchnienia i odpoczynku u Ciebie Basiu :)
    lubię te chwile wszechobecnego piękna :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne Basiu wspomnienia pełne wytchnień bardzo ci odpoczęłam przy twym poście tego mi brakowało spóźnione dla synów najlepsze życzenia przekaż bardzo proszę , bardzo mnie zachwyciła rwa akwarela jest cudowna tryskająca wiosną tej akurat nam wszystkim brakuje myślę - śliczna na stole porcelana zupełnie jakbym była w odległych czasach tak odebrałam twój post dzisiejszy zdrowia wam życzę i wszystkiego dobrego buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu znowu śliczny obrazek namalowałaś:))) Tak bratków się już chce, na razie muszą hiacynty wystarczyć. Moja pierwsza partia już przekwita........

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego najlepszego dla synów! Wodniki to dusze artystyczne:) Widać to u Konrada, który robi piękne zdjęcia:)
    Tyle radości w tym poście, do tego radosny obraz z bratkami...U Ciebie wiosna w duszy i na blogu:) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne bratki Basiu zmalowałaś ;)
    Wszystkiego najlepszego dla synów :)

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu, uśmiecham się do Ciebie słonecznie!

      Usuń
  10. Piękny obraz bratki i wiersz cudny ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bratki, kwiatki już nie długo będą cieszyć nas , wiersz prawda z prawdy , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  12. Bratki bardzo wdzięczne...wiersz o radości piękny...bardzo milo u Ciebie jak zawsze,pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za miłe komentarze:-))))) i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Basiu bratki piękne. Życzenie proszę złóż i od mnie. A co do porcelany jest boska i bogata wzłocenie. Piękna. Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeczytałam kilkukrotnie Twój wiersz o radości i za kazdym razem wywoływał on we mnie ciepły usmiech...Radośc naprawdę puka do drzwi tych, któzy potrafią ją usłyszeć, dostrzec, nie pominąc i nie zasnuć wiecznym malkontenctwem i pretensjami do losu. Czasem wystarczy mały promyk słońca, stokrotki w ogródku, czyjś serdeczny usmiech i...radosc jest. Wita sie z nami niesmiało. Trzeba wówczas przytulić ja tkliwie do serca. Otoczyć pełnym wdzięczności usmiechem...
    Pozdrawiam Cie Basiu ciepło!:-))

    OdpowiedzUsuń
  16. Pociechy z synow zycze. Wodnicy to cudowni ludzie, moj najstarszy bedzie mial ur. 10.02.
    Ten obrazek jest jednym z Twoich najladniejszych , jakie do tej pory pokazalas...moze i najladniejszym.

    OdpowiedzUsuń
  17. "bo radość często puka
    w otwarte drzwi
    w których odbija się zawsze błękitne niebo."
    Piękne słowa:))dzieci są czymś najpiękniejszym co nas w życiu spotyka:)
    uściski dla Ciebie i synów:))dużo radości:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne słowa, fotografie i obraz...

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzieci, to jest to co najlepsze przydażyło mi się w moim życiu... Pociechy z Twoich Ci życzę.
    Piękny ten aniołek z różowymi skrzydłami, ma taką szczęśliwą twarz.........

    OdpowiedzUsuń
  20. Zacznę od ŻYCZEŃ z głębi serca płynących dla Twoich Pociech.A dalej to już na prawdę nie wiem, bo zarówno namalowane przez Ciebie bratki jak i Twój wiersz uwodzą mnie na równi.Przepiękne.
    Serdecznie pozdrawiam i pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Więc najlepsze życzenia , a obrazy twoje zachwycają pozdrawiam Anulka

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj blogująca matko,macierzyństwo dodaje nam skrzydeł,uduchawia co widać w Twoich pięknych wierszach i pracach jakie tworzysz Basiu.Niech radość spełnienia we wszystkich dziedzinach Twojej twórczości będzie motorem napędowym na dalsze lata.Niechaj synowie będą Twoją siłą napędową w codziennym życiu.Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i Twojej rodziny życzę.

    OdpowiedzUsuń
  23. A u Ciebie Basiu jak zwykle chwila w zaczarowanym pięknym świecie,takim gdzie bratki takie delikatne choć z natury silne mogą znaleźć swoje miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jejku, jak tu miło ... oj, w pierś się biję, że dopiero tu zajrzałam !
    Za wiosenką i mnie tęskno ! Bratkami i ja uwielbiam się otaczać - uśmiechnięte kwiaty, wierne kwiaty :)
    Basiu-cudnie malujesz ! Piękna praca ! I tyle tu poezji ... ach :)))))
    Cieplutko pozdrawiam :) Bea

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję i cieszę się z Twojej obecności:-)

      Usuń
  25. Wszystkiego naj z okazji tak pieknego świeta blogująca matko! :) I nie przez przypadek te piekne wiosenne kwiatki na twoim blogu:) i piękny wiersz napisałaś, piękny...

    OdpowiedzUsuń