środa, 12 lutego 2014

Egzotyczne piękno w zasięgu ręki...

Oczywiście, dzięki Kasi, od której, jak już wiecie, otrzymałam wspaniały prezent- mnóstwo przepięknych zdjęć z tych miejsc, które dla nas w realu są niedostępne.
Cieszę się tymi fotografiami, bo kocham piękno, a na dodatek tym pięknem dzieli się ze mną moja była Uczennica, więc radość " starej" nauczycielki jest ogromna:-)
Kasia dodała nazwy w oryginale, więc dla miłośników roślin to dodatkowa niespodzianka.
Dziś "posmakujemy" owoce, zapraszam na ucztę...
Podobała się Wam prezentowana niedawno Adansonia, więc dziś ta piękność w innych odsłonach:-)

Adansonia digitata- baobab afrykański





 I jeszcze coś...chlebowce( gatunek drzew z rodziny morwowatych)
Artrocarpus rigidus

i Astrocarpus integer

a to już Artabotrus hexapetalus czyli krzew manoranjini
I to koniec dzisiejszej wędrówki po Tajwanie, bo czas na pokazanie polskich prezentów od Drogich blogowych Koleżanek:
od Ani http://sielskidomiogrod.blogspot.com/2014/01/serduszka.html?showComment=1391460461106#c6575871843401368938   nadeszło to piękne serduszko walentynkowo- urodzinowe:-)
a od Magdy http://nitkiariadny.blogspot.com/  wymarzona karteczka urodzinowa z haftem ukochanych przeze mnie i mojego małżonka Królowych kwiatów!
 Sami zobaczcie jaki to piękny haft!!!
 Kasiu, Aniu, Magdo, bardzo Wam dziękuję- sprawiłyście mi mnóstwo radości.
Witam serdecznie nowych Obserwatorów, a " długowiecznym" dziękuję za komentarze:-) Miłego dnia i tych następnych:-)



33 komentarze:

  1. naprawdę ślicze są te zdjęcia ....
    takie ...ach :)))
    serducho po prostu przepiękne :)))a kartka jak marzenie :))
    Basiu coraz bliżej Twego święta :)))
    pozdrowienia zasyłam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu, Twoja deseczka też ma się dobrze...

      Usuń
  2. Zdjęcia egzotyczne, niesamowite....aż trudno uwierzyc,że to prawdziwe.....pozdrawiam,Jolka

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia i prezenty niesamowite, serduszko śliczne. Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne zdjęcia! Przyjemnie jest w deszczowy poranek zasmakować odrobiny egzotyki:)
    Basiu, ogromnie się cieszę, że karteczka dotarła i cieszy Twoje oczy!:)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne fotografie i cudne prezenty dostałaś ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Basiu - rozgrzały mnie te fotografie :) Bo rano porządnie zmarzłam i zmokłam ;) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne prezenty
    foto wspaniałe :)

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  8. Świat jest taki piękny !!!! Zawsze mi się marzyło podróżowanie :))) cdnie móc to choć pooglądać wirtualnie - internet to skarb:))
    dobrego dnia Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne te cuda, i te z natury, i te z rąk ludzkich. Bardzo miło, że się tym podzieliłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęciami się zachwycam, prezentami także. Serduszko prześliczne, haft także, taki misterny. Basiu pozdrawiam Cię walentynkowo.

    OdpowiedzUsuń
  11. :) a wiesz Basieńko, że mam taki owoc baobabu u siebie :) Mój jest z Afryki Południowej. Zabrałam go spod drzewa, na którym rósł. Było to 12 lat temu i przez ten czas nie zmienił ani trochę swojej postaci. Podobno taki owoc potrafi przetrwać kilkadziesiąt lat :) Przepiękne zdjęcia!!!! ściskam mocno!!

    OdpowiedzUsuń
  12. super zdjęcia owoców...i prezenty śliczne:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja tak patrzę, patrzę i normalnie nie wiem, co widzę:) Wspaniałe zdjęcia i jakie rozwojowe;) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  14. Słuchałam kiedyś z dziećmi bajki o Bombiku co szukał drzewa baobabu, a dziś zobaczyłam jego owoce. Prezenty cudne. Fajnie że dzielisz się z nami tą egzotyką nie osiągalną dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy takich roślin nie widzialam, nawet na zdjęciu, a co pomyśleć - w realu ;) Jakie kolory, kształty, faktura...

    OdpowiedzUsuń
  16. Chłonę całą tę egzotyke i cieszę oczy- dziękuje, Basiu, że dzielisz się z nami takimi widokami:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne! a kolory niesamowite:) Serduszko i kartka też śliczne i z "duszą":)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz widzę takie cudeńka - wyglądają bardzo egzotycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne serducho i karteczka, A kwiaty niesamowite- aż trudno sobie byłoby je wyobrazić bez zdjęć ;) Pozdrawiam cieplutko i do serca tulę <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo miło Was gościć, dajecie mi wiele radości! Serdecznie pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow! Jakie cudowności...wpatruję się i podziwiam!!! Kolory...ach...

    Serdecznie Cię pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki oraz miłe słowo. Uściski.

    Peninia ♥♥♥
    http://peniniaart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ależ niesamowite te owoce!!!! Tylko dla obejrzenia samych owoców i kwiatów pojechałabym na Tajwan. Jaka niesamowita przyroda, tak różna od naszej. Baobab to od razy skojarzył mi się ze Stasiem i Nel z "W pustyni i w puszczy":)
    Prezenty urocze:)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  23. To musimy pojechać obie:-)))))

    OdpowiedzUsuń
  24. Rozmarzyłam się nad tą egzotyką wspaniałe ujęcia fotograficzne - prezent piękny Basienko - wiesz już tak dwa tygodnie czekam bo miałąś mi coś napisać a ja tylko się niecierpliwię buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudowne, egzotyczne kadry ! Tajwan zachwyca ... nie tylko roślinnością !
    Prezenciory przepiękne :)
    Cieplutko pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo egzotyczne, nic nie znam;)

    OdpowiedzUsuń
  27. że też natura takie cuda potrafi stworzyć! Soczyście piekne! Dla ciebie Basiu jako malarki to z pewnością wspaniała inspiracja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... tylko czasu brak na wszystkie pomysły!

      Usuń
  28. Dziękuję Basieńko że pokazałaś moje serdusio :)
    Czy widziałaś moją poradę odnośnie lawendy?
    Uściski

    OdpowiedzUsuń