piątek, 20 kwietnia 2018

Kwietniowy pokłon Gaździnie Podhala.

Ośnieżone szczyty Tatr oglądane spod Nowego Targu, błyszczące w kwietniowym słońcu, muszą oczarować każdego.
Niestety, więcej się z mojej komórki wydusić nie dało, ale zapewniam Was, że widok był fascynujący. Stałam w słońcu jak urzeczona.
Wokół mnie ścieliły się kobierce wiosennych kwiatów, a niewzruszone szczyty iskrzyły się złotem wymieszanym z bielą.  
Łącząc pobyt w Sanktuarium Ludźmierskim z kwietniowym postem, w którym czas na kolejną " Rozmowę z Madonnami"   posyłam Wam rozmową z Panią Podhala. 


Ludźmierska- Królowo Podhala

Musiałam wrócić do Ciebie
Królowo Podhala
wpatrzona w ośnieżone szczyty Tatr
musiałam Cię znów zobaczyć
by zamknąć ramy minionego czasu
spojrzeć na berło
którym powołałaś do służby Papieża
musiałam się zachwycić
krainą której królujesz
przejść po różańcowych ścieżkach
wysłanego modlitwami ogrodu
i zostawić tam paciorki radości
i ziarenka smutku.



Królowa Podhala przyciąga liczne rzesze wiernych. Cudowna figura, wg ustaleń historyków powstała ok. 1400 roku.
Jedna z legend głosi, że jej fundatorem był kupiec wracający z Węgier, który utknął w bagnach, a za uratowane przez M. Bożą życie, ufundował figurę do kościółka, którego światła zobaczył podczas wspomnianego niebezpieczeństwa.
W 1963 roku Prymas Polski Stefan Wyszyński w asyście ówczesnego biskupa krakowskiego, Karola Wojtyły, koronował łaskami słynącą figurę. Podczas udzielania błogosławieństwa wiernym, z rąk Maryi wysunęło się berło, które uchwycił bp Wojtyła.
Ten fakt uznano później za proroctwo przyszłego powołania Polaka na Stolicę Piotrową.
Zdarzenie upamiętnia pamiątkowa tablica.
Ojciec Święty Jan Paweł II odwiedził Sanktuarium dwukrotnie, w 1979 i w 1997 roku.
W ołtarzu polowym znajduje się kaplica, gdzie umieszczono relikwie Świętego Polaka.
W centrum Ogrodu Różańcowego znajduje się pomnik Jana Pawła II w postaci klęczącej jako symbol umiłowania modlitwy przez Papieża.
Teren wokół Sanktuarium, pięknie zagospodarowany, sprzyja modlitewnej zadumie i daje możliwość odpoczynku.
Na terenie ogrodu znajdują się stacje Drogi Krzyżowej, obok jest Dom Pielgrzyma, gdzie zapewne można spożyć posiłek.
Zwróciłam też uwagę na pozostawiane tu krzyże przez odwiedzające Sanktuarium grupy.
Miejsce jest piękne i godne zwiedzenia.
A z ogrodu znów rozciąga się widok na majestatyczne Tatry.
Przepiękne stacje różańcowe wykonane są z białego marmuru.
Oto Zwiastowanie.
Z życzeniami dobrego weekendu pozostaję...

36 komentarzy:

  1. pięknie , udanego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  2. Zabrałaś nas Basiu na cudowna pielgrzymkę. A zajrzyj dziś do moich medalików, bo tam będzie inne sanktuarium. Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowna pielgrzymka razem z Tobą, chetnie bym tam pojechała ale jak na razie to tylko marzenia
    serdeczności Basiu

    OdpowiedzUsuń
  4. Miejsce naprawdę godne zwiedzenia. Również Basiu pięknego weekendu:-). Dziękuję za wycieczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Basiu, dzięki Twoim pięknym zdjęciom i opisom, nabrałam ochoty, żeby się wybrać do Sanktuarium w Ludźmierzu. Czasami trzeba trochę odpocząć, zwolnić i pomyśleć, naładować akumulatory.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, byłam, podziwiałam, ale w letniej odsłonie. I Tatry nie były wówczas tak łaskawe ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiscie, piękne i niezwykłe miejsce! Widać to na Twoich fotografiach, czuć w Twoim opisie, Basiu! A te Tatry w tle - boskie, cudowne, tak dawno ich na zywo nie widziałam!:-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za wirtualną pielgrzymkę w niezwykłe miejsce. Krzyże robią niesamowite wrażenie. Udanego weekendu Basiu.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam tam raz i oglądaliśmy bardzo wysokie palmy.
    Jak zawsze dobrze się z Tobą zwiedza.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy tam nie byłam, ale dzięki Tobie i Twoim fotografiom mogłam poznać to cudowne miejsce. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie tam...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Stacje różańcowe wykonane z białego marmuru są urocze; nie są smutne,
    cierpienie nie jest tak wielkie.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak tam jest pięknie. Życzę wspaniałych wrażeń. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezwykłe miejsce na duchową przygodę :)
    Miłego weekendu Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekne góry, niezwykłe miejsce i bardzo ciekawa relacja. A ja teraz czekam na zdjecia jabłoni...

    OdpowiedzUsuń
  16. Jutro się wybieram w Tatry, więc mam mały prolog! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne jest to sanktuarium.
    Nasza Polska jest piękna; nie doceniamy jej urody :)


    OdpowiedzUsuń
  18. cudne niezwykłe miejsce :) dziękuję Basiu za wpis o tym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Patrząc na pierwsze zdjęcie zatęskniłam za Tatrami, ja znam ten widok najbardziej latem.
    Sanktuarium przepiękne :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Byłaś w pięknym miejscu, do tego trafiłaś na świetna widoczność. Widok na Tatry z oddali zawsze jest tym, o czym marzę jadąc w tę część Polski.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Rzeczywiście miejsce to jest piękne. W dodatku w otoczeniu gór - aż chciałoby się tam pojechać. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Amazing place, great shots.
    Have a nice weekend
    Hugs
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne miejsce i piękne widoki. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  24. Basiu złota, nigdy nie miałam okazji być... dobrze, że chociaż wirtualnie - dzięki Tobie.
    Album już na warsztacie.
    Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję za wszystkie wizyty.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowne krajobrazy i wspaniały wiersz dla Gaździny Podhala.
    Byłam kilka lat temu. Też mnie to miejsce oczarowało.
    Chętnie wrócę tam kolejny raz.
    Ślę serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie byłam jeszcze, choć bardzo bym chciała. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. Aż trudno oderwać wzrok od tych zdjęć. Dziękuję Basiu. Nie zawsze można odwiedzić podobne miejsca, ale dzięki takiej treściwej fotorelacji można się poczuć tak jakby się tam było.
    Serdecznie Cię pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń
  30. Witaj :)
    Zwiedziłam z Tobą kawałek pięknego miejsca,nigdy tam nie byłam i raczej nie będę,ale dzięki Tobie poczułam że tam jestem :)) bardzo,bardzo Ci dziękuję i jeśli pozwolisz to zostanę u Ciebie na dłużej, bo bardzo tu miło i pięknie :)
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Marylko, że Ci się spodobało. Cieszę się, że zostaniesz u mnie.

      Usuń