sobota, 10 czerwca 2017

Faceliowe pola zamiast lawendowych.

To wielka tajemnica...Niezmierzona ludzkim umysłem, ale wiara daje nieograniczone możliwości.
W dzień Trójcy Świętej nasza parafia obchodzi uroczystość odpustową.
W pierwszą niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego, czyli w 56. dzień po Świętach Zmartwychwstania Pańskiego obchodzimy uroczystość Trójcy Przenajświętszej. Niedziela ta zamyka w Polsce tzw. cykl wielkanocny.
Święto to zostało wprowadzone jako obowiązujące w całym Kościele w roku 1334 przez papieża Jana XXII.
Wiara w istnienie trójjedynego Boga jest dogmatem i jedną z największych tajemnic chrześcijaństwa. 
Prawda ta ukazuje, że Bóg jest jeden w swojej naturze, ale w trzech osobach.
W sztuce chrześcijańskiej od wieku XII rozpowszechnił się znany nam do dziś symbol Trójcy Świętej: Boga Ojca przedstawionego w postaci starca siedzącego na tronie, Syna Bożego rozpiętego na krzyżu, który jest oparty o kolana Boga Ojca oraz Ducha Świętego w postaci gołębicy.
CZAS
Dostałam w darze czas
nie wiem ile to lat
nie wyczytam z mądrych ksiąg
nie wyliczę na lekcjach matematyki
nie wiem ile razy
będę potykać się o skały
i nie wiem ile razy
będę wdychać zapach łąk i pól
tak naprawdę wiem tylko jedno
warto kochać teraz
by niczego nie żałować potem. 

 
A ja z wdzięcznością za piękno otaczającego nas świata prezentuję kolejne fotografie naszego " wiejskiego raju".
I po co mi marzyć o Prowansji?
 Pola i łąki potrafią odwzajemniać miłość...

49 komentarzy:

  1. Piękny ten Twój raj Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet dziś, przed burzą, z ogromnym wiatrem- piękny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Był czas kiedy nie znałam facelii, ale teraz już o nich wiem i jestem zauroczona tym fioletem na polach :)
    pozdrawiam Cię Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny wiersz i jak zwykle bardzo mocno trafiony w moje przemyślenia. Z psychologicznego punktu umiejętność doceniania tego co mamy przychodzi z wiekiem, młode osoby raczej tego jeszcze nie mają. Piękne zdjęcia, piękny post ale mnie znów zadziwia wiersz.
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny wiersz i przepiękne widoki !!
    Basiu, naprawdę mieszkasz w raju !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie Basiu, jak w raju tylko delektować się zapachem natury i pięknem dookoła, serdeczność aż bije od Ciebie, pięknie piszesz o miłości i radości życia. Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Post był spontaniczny, podobnie jak selfie bez makijażu, w pełnym wietrze, w drodze, w życiu, zwyczajnie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu przepiękne widoki. Wiesz ja też jestem zdania, że u nas w Polsce jest najpiękniej - dlatego każdy mój wyjazd czy letni czy jakiś inny to zawsze w polskie zakątki spokojne, zaciszne....i piękne:)
    Faceliowe pola u nas cieszą oczy - a ja kocham te zwykłe, polne maki.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie, nie trzeba marzyć o Prowansji czy innych zakątkach świata, gdy ma się swój własny kawałeczek raju. Basieńko, pięknymi słowami dziś nas obdarowałaś i pięknymi zdjęciami. I piękna Ty na tle facelii - patrzę i mam wrażenie, jakbym znała Cię od zawsze....
    Tulę mocno<3

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny wiersz. I pola facelii tez piękne, mój M był właśnie na południu i pytał mnie , co to tak pięknie kwitnie. Nie znał tej rośliny. U nas raczej się jej nie sieje, a szkoda. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ piękne łąki:))aż Ci zazdroszczę:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. I po cóż marzyć o Prowansji, kiedy się ma kawałek własnego raju tuż obok, Basieńko... Uwielbienie dla Polskich łąk i takich wiosek jak Twoja :) <3 Całuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Twój wiersz jest niezwykle piękny i poruszający aż do głębi serca.

    Krajobrazy faktycznie rajskie. Mieć takie w sąsiedztwie - to skarb.

    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam maki i chabry (zawsze mi się kojarzy soczek bo nie winko robione z babcią) jednak nie mogę zrozumieć co to jest faceliowe. Oświeć mnie proszę bo przeleciałam trzykrotnie post i nic nie mogę zkumać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Już wiem facelia to roślina z rodziny ogórecznikowatych.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak zachwycamy się tym co daleko w innym kraju. A przecież nasze najbliższe okolice są przepiękne, trzeba je tylko dojrzeć. I to Ty Basiu robisz widzisz to co piękne wokół Ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Basiu pięknie.... umiesz się cieszyć dniem powszednim, który, każdy jest nowym odkryciem....
    serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny wiersz oraz kwitnące łąki i pola. Ostatnio ludzie nastawili się głownie na turystykę zagraniczną,nadrabiając zaległości z czasu komunizmu,a polskich pięknych zakątków nie są ciekawi,a szkoda. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  19. jak miło cie Basiu widzieć,śliczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za ten wpis. Pochylam się nad tajemnicą Trójcy Świętej. Piękny świat wokół Ciebie kochana . Buziaki ślę :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne ukwiecone łąki! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dziękuję.
    Niewtajemniczonym wyjaśniam, że facelię kochają pszczoły, a miód jest ponoć pyszny. Na nasze pola trafiła dopiero przed dwoma laty za sprawą pewnego młodego, ambitnego rolnika.

    OdpowiedzUsuń
  23. Basiu piękne zdjęcia pokazują w jakim pięknym miejscu mieszkasz :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. zjadlo długi komentarz
    drugi bedxie krotki
    kocham pola pelne makow i chabrow

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne widoki Basiu. Natura tworzy najpiękniejsze kompozycje. Jakże mi do nich tęskno. W młodości miałam je z w zasięgu ręki i ciągle zachwycałam się i zachwycam do dziś ich pięknem. A miód faceliowy kupuję każdego roku. Jest pyszny. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  26. Masz rację Basiu, nasze łąki i pola o tej porze roku są piękne i kolorowe. Wcale nie gorsze od Prowansji.
    Pozdrawiam niedzielnie i ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  27. Serdecznie pozdrawiam Gości.

    OdpowiedzUsuń
  28. Basiu, tych pól, tych łąk i kwiatów naprawdę Ci zazdroszczę. Pięknych widoków i cudnych zapachów pewnie inni też Ci zazdroszczą. A tego pola lawendowego mogłaby pozazdrościć Prowansja :)
    Cieplutko Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zrobiłam zdjęcia przed burzą, a wyobrażacie sobie jak to wygląda w słońcu?

    OdpowiedzUsuń
  30. pieknie , a jaki miodzik jest dobry i zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ach jakie piękne widoki...dla niektórych marzenie ;0

    OdpowiedzUsuń
  32. Cieszę się, że ta roślina przywędrowała do nas bo jest piękna i wnosi niepowtarzalny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  33. Nawet znak drogowy macie oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Kochać i dostrzegać piękno wokół nas. Za płotem są też cudne kwiatki, tylko czasami trzeba się trochę pochylić. Pięknie Basiu i pachnąco.

    OdpowiedzUsuń
  35. Pola pokryte kwiatami potrafią zachwycić każdego. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  36. Kocham łąki. Śliczne zdjęcia. Mieszkasz w pięknym miejscu. Cóż to za fioletowy raj. Szkoda, że blisko mnie takiego nie ma. Bynajmniej mogę podziwiać na Twoich zdjęciach. Bardzo podoba mi się ten wiersz pełen mądrości życiowej.
    Pozdrawiam, miłego dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Można tylko powzdychać do tych widoków pól, łąk, kwiatów... Facelia... och jaka ona musi być pachnąca. Miodzik z niej jest przepyszny, tylko mój pszczelarz w tym roku nie będzie go miał. Szkoda, bo go bardzo lubię, oczywiście miodzik, choć pszczelarz też bardzo miły starszy Pan. Basiu dziękuję za tyle piękna, które zatrzymujesz w kadrze i za wiersz. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo lubię te kwiaty. Wysiewam u siebie na rabatkach aby było fioletowo:) Szkoda, że nie pachnie tak pieknie jak lawenda, za to pszczoły ją lubią i motyle... Jednak najbardziej urokliwe to pola z makami i chabrami, zawsze kojarzą mi sie z Polską:) Sliczny wiersz Basiu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja też uważam, że Polska jest przepiękna, co dokładnie widać na Twoich zdjęciach! Przepiękne widoki, cudowne zdjęcia i piękny, jak zawsze, wiersz :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Prowansja jest piękna ale nasze kwitnące pola i łąki są najpiękniejsze. Wystarczy wyjść za próg i spojrzeć!
    Śliczny i mądry wiersz Basiu.
    Przesyłam serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  41. Ależ przepiękne zdjęcia :) widoki wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  42. A ja się zakochałam! W twojej wrażliwości i pięknie tych widoków... I w słowie Twoim, co tak lekko jak motyl do góry wzlata...

    OdpowiedzUsuń
  43. Prześliczna ta nasza Prowansja.
    Bardzo ładnie Ci Basiu w krótkich włosach.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękne zdjęcia Basiu......pokazują urodę naszych rodzimych pól.
    Maki, bławatki i facelia...jeszcze mi tylko brak kąkoli, które gdzieś cakowicie się wygubiły....

    OdpowiedzUsuń