czwartek, 4 września 2014

Słoneczne promienie nadchodzącej jesieni...

Słoneczny promyk jesiennego dnia
odbija swoją radość w starych murach
biegnie po skałach
zamienia biel w złoto
a błękit przygina ku ziemi
tak samo błyszczą oczy
odbijające spojrzenie innych oczu
cicho i jasno
tylko puls przyspieszony 
mówi o istnieniu serca
zakochanego w urodzie świata
liście trzymają się mocno
poddane pieszczotom jesieni
karmią się dojrzałą porą
tak jak dojrzałe serca 
karmią się tęsknotą
jesień maluje obrazy
kroczy dostojnie po zroszonych trawach
kolejna jesień z koszem
wypełnionym darami życia.
Jaskółki, którym Mąż stworzył nieprawdopodobnie dobre warunki bytowania i które latem wyglądały tak...http://5porroku.blogspot.com/2014/07/taka-zwyczajna-sobota-jednak.html ...śmieszne żółtodzioby:-)
pomieszkały, wydoroślały, nauczyły się życia pod czujnym okiem swoich rodziców, dały nam wiele radości i... opuściły nasze domostwo! Przez wiele nocy wracały na nocleg, aż pewnego dnia postanowiły urządzić się po swojemu. A jeśli już odleciały do dalekich krajów, to może być to znak wczesnej zimy...
To bardzo mądre i troskliwe ptaki, nic dziwnego, że tak cieszyły nasze serca!
Poniżej- rodzic poucza swoją "piątkę:-)
Wczesnojesienne poranki z rosą w słońcu i misternie tkanymi pajęczynami są ulotnymi chwilami piękna.
 Jakże ich nie zatrzymać w kadrze, jakże nie wyjść na łąkę i jak nie iść boso po rosie...
 Kwiaty wyczuwają nieuchronny czas popadania w bezruch i zadumę!
 Jeszcze trzeba wykorzystać ten dzień, tę chwilę, bo przecież nic nie będzie kiedyś takie samo...
I słońcem trzeba się nacieszyć!
I błękitem nieba- też...
A ja zamykam wszystkie pory w obrazach olejnych.
Pięknych dni letnio- jesiennych Wam życzę:-)

75 komentarzy:

  1. Cudny, pełen delikatnego nastroju wiersz Twego autorstwa i przesliczne pajęczyny z nanizanymi na nie perełkami autorstwa Matki Natury...Kolory, nastroje, zamyslenia, usmiech pełen nostalgii...Oto jesienne czary.
    Pozdrawiam ciepło o poranku!:-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia z pajęczynami (mimo że nie lubię pająków) są świetne! Mam nadzieję, że w tym roku będziemy mogli cieszyć się złotą jesienią. Choć już mi brakuje jaskółek... W zamian ostatnio spotkałem w garażu nietoperza :)
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas krążyły jednego wieczoru, nie wiedziałam, że są aż tak zwinne!

      Usuń
  3. Czarujące zdjęcia, wspaniały obraz. Zazdroszczę genialnego doboru słownictwa :) I choć jesień bywa słotna i kapryśna- dla mnie to najpiękniejszy w roku czas... pozdrawiam gorąco! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wprowadziłaś mnie w dobry nastrój :) Piękny wiersz, śliczne zdjęcia, cudne jaskółki.... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Basieńko, cudnie uchwyciłaś pajęczynę! A te wiersze, które przeczytałam teraz skłoniły mnie do pójścia na długi spacer i napawania się pięknem nadchodzącej jesieni. Dziękuję :)

    Ściskam mocno
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaskółki ??
    Wczesna wiosna ?
    To mi pasuje :-)))
    Kiedyś też nam zrobiły gniazdo w nieodpowiednim miejscu.
    Pilnowaliśmy przed kotami i udało się :-)))

    Piekne zdjęcia...
    Jak Ci sie udało je nie spłoszyć ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam ostrożna, a one zdążyły się do nas przyzwyczaić!

      Usuń
  7. Dziękuję Basiu za piękny jesinny poranek. Już nie mogę doczekać się takich poranków w moim ogrodzie.
    U nas też słonko coraz później wstaje a poranki i wieczory chłodne i aż dziwne to wszystko jak na Włochy we wrześniu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana to wszystko mam każdego dnia, nawet gniazdo jaskółek , a jesień kroczy oj kroczy całe szczęście ,że jest taka kolorowa , piękne kwiaty w wazonie , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie i nastrojowo u Ciebie Basiu. To sama przyjemność pospacerować z Tobą od rana po ogrodzie. Niezwykły wiersz, piękne zdjęcia, a obraz mieni się tyloma kolorami....Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Basiu wiersz uroczy i pełen magii ,
    Twoje zdjecia rewelacyjne ,
    Twój obraz co tu dużo mówić śliczny:)))
    wszystkiego dobrego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas słonka brak, szaro, buro i ponuro, ale nie pada.
    U Ciebie za to ślicznie, kolorowo i wesoło i te jaskółeczki ...Piękny wiersz ... i obraz taki śliczny, naturalny.
    Buziaczki i dobrego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  12. U ciebie jak zawsze piękne słowa współbrzmią z pięknymi zdjęciami.
    Pozdrawiam serdecznie w przepięny późnoletni dzień :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdążyłam się już stęsknić za Twoją poezją:) Dziękuję za przepiękne słowa, utkane z pajęczyny:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Very neat photos of the spiderwebs and flowers!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pajeczynki, jaskółki, kwiaty... Nie mogę nakarmić oczu u ciebie pięknymi zdjęciami i duszy pięknymi strofami. Jestem żarłokiem twego bloga Basiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, nie pożrej go, bo się roztyjesz:-) i komu dasz te piękne ciuszki?

      Usuń
  16. Basiu ,boso rano po rosie ja już raczej nie próbuję , zimno rano strasznie ;)
    Pięknie , pięknie ... i pajęczyna wierszem przepleciona, słonecznik w słońcu , błękit nieba, wszelkie kwiatki i obrazy .

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Krajobrazy, kwiaty, jaskółki i te cudownie tkane pajęczynki cudownie utrwaliłaś na zdjęciach, w poezji i obrazku. Chciałoby się powiedzieć "trwaj chwilo jesteś piękna", bo już nic będzie takie samo, pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękny obraz, Basiu ;) Zdjęcia pajęczyn pozwoliłam sobie skopiować dla celów li tylko prywatnych- gdy będę chciała opublikować to oczywiście podlinkuję do Twojego bloga :) Jaskółki kojarzą mi się z takim domowym zaciszem, gdzie miłość i zgoda panują- zresztą one w innych miejscach nie zakładają gniazd (tak mi się przynajmniej wydaje) Wiersz, Basiu, wzbudził we mnie nostalgię, tę w pozytywnym tego słowa znaczeniu ;) Zresztą, czego bym tu nie napisała, kocham te Twoje strony dla ich klimatu i natury- już pisałam gdzieś: w mieście tylko beton, beton, beton- a na betonie kwiaty nie rosną
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu Droga, korzystaj, ile zechcesz, dla mnie to radość móc się dzielić pięknem...

      Usuń
  19. Piękny obraz, taki radosny :-) Lubię utrwalać na zdjęciach takie szczegóły otoczenia typu pajęczynka z kroplami rosy, będąc na urlopie jakoś przeoczyłam pajęczyny, ale może jutro na grzybobraniu nadrobię :-) Jestem tu pierwszy raz i wnioskuję, że mieszkasz na wsi - to moje marzenie, do zrealizowania w najbliższej pięciolatce. Wtedy będę mogła chodzić boso, kiedy zechcę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na wsi, maleńkiej...Miło mi Cię gościć, zapraszam na stałe i życzę spełnienia marzeń!

      Usuń
  20. A mnie jest szkoda lata..... dziś słyszałam jak mówiono o babim lecie....czyżby to już? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna ta jesień u Ciebie...aż chce się patrzeć, podziwiać i zakochiwać w jej uroku:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Basiu, cudny Twój obraz, zdjęcia niezwykłe, szczególnie jaskółek.
    Nie napiszę nic więcej, Ty wiesz dlaczego...

    OdpowiedzUsuń
  23. To niesamowite szczęście, że mieliście te jaskółki i uratowaliście ich drugi miot. Jaskółki odlatują jako jedne z pierwszych, więc mam nadzieję, że nie jest to zapowiedź wczesnej zimy.
    Ostatnio też fociłam pajęczyny i pewnie niedługo zamieszczę je na blogu zdjęciowym.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinny odlatywać miesiąc po bocianach- tak było w ubiegłych latach... tęskno za nimi!

      Usuń
  24. Zawsze wpadam tu rozmarzyć się:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzień dobry :))))
    Bardzo lubię jaskółki, takie niepozorne a wdzięczne i jak by to powiedzieć ,,takie nasze" :)))
    Co do zachowań ptaszków to ja już od ponad tygodnia widzę z okna pracy jak zbierają się w te swoje sejmiki i nad polami ćwiczą już formowanie szyku i całego lotu wzbijania się, skręcania. Po parę godzin dziennie już ćwiczą, szczególnie to trudne dla tegorocznych :)
    Miłego dnia życzę :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj Basiu dawno mnie nie było ale to tylko z przyczyn technicznych. Odcięli mnie od świata ale najważniejsze że już jestem i mogę Cię odwiedzić. Piękny wiersz. A obraz piękny i radosny. Pozdrawiam cieplutko Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zajrzyj do mnie.......WYGRAŁAŚ CANDY
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastyczne pajęczyny udało Ci się uchwycić na zdjęciach. Piękny obraz i wiersz. Cudowne jaskółki. Wspaniały post dla nas przygotowałaś, można się rozmarzyć :) Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pajęczyny i babie lato zawsze mnie fascynują i przywodzą na myśl Chełmońskiego!

      Usuń
  29. Jesień przyszła wcześnie w tym roku. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Basiu takie cudowne ujęcia poproszę w większej ilości:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, zdjęć mam setki, ale bałam się żeby Was nie zanudzić, fajnie, że dzielisz ze mną tę pasję:-)

      Usuń
  31. Śliczny obraz z jaskółkami serdecznosci pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  32. zawsze Basiu po przeczytaniu Twojego posta mam wrażenie że należy przystanąć i się zastanowić....
    Jak zwykle tu jest pięknie w słowach i obrazach. Dziękuję..........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze Basiu, że przystajesz na chwilkę- dziękuję!
      Wczoraj wręczyłam Twoją śliczną karteczkę!

      Usuń
  33. Basiu, cudowne zdjęcia! I w ptaszkach się zakochałam. Są urocze. Jak dobrze, że o nie dbacie. Pozdrawiam Cię cieplutko, strzelaj duuużo fotek, potem w zimie będzie miło do nich wrócić i się pocieszać...

    OdpowiedzUsuń
  34. Basieńko jak cudowne zdjęcia robisz potrafisz uchwycić wszystko co piękne - zafascynowałąm się - obraz jest cudowny - kochana nie mogłam w wielu blogach wsatwić komentarzy również i ciebie ciągłe problemy z netem ech - wszystkiego dobrego i mam nadzieje żemi błedy techniczne nie z mojej winy wybaczasz - buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  35. Najważniejsze, że jesteś Marii...Uściski dla całej " paczki"!

    OdpowiedzUsuń