sobota, 13 września 2014

Nici babiego lata, a może marzeń...

Babie lato
tęsknotami oplotło moje marzenia
nicią pajęczą osaczyło serce
odnalazło mnie 
w tej chwili mojego istnienia
o mglistym poranku
potrząsa moimi myślami
prowadzi w ciszę
żebym mogła zajrzeć w serce
zapomnieć każe o prawach fizyki
żeby nieważne stało się ważne
a ważne znów było nieważne...
dotykam ledwie widocznych nici
kolejnego babiego lata
które razem ze mną 
rozmawia o porannych kroplach rosy
zabłąkanych w sercu...
...dawno temu...bardzo dawno...

74 komentarze:

  1. I pajęczyna może być piękna! świetnie to pokazałaś...
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne zdjęcia... szczególnie pierwsze mi się podoba... pajęczyna wygląda na nim jak biżuteria :)
    i piękny obraz!
    Pozdrowienia serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie samo skojarzenie. Piękny wiersz Basiu, zdjęcia, obraz...
      Wzruszyłam się...

      Usuń
  3. Pierwsze zdjęcie z pajęczyną mnie urzekło, śliczne kwiaty:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia, piękna twórczość....Cudnie po prostu. I żeby tak profesjonalnie zamknąć moment w kadrze- trzeba mieć to coś :) pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fotografia fascynuje mnie odkąd syn się tym zajął profesjonalnie:-)

      Usuń
  5. Pajęczyny mają wiele uroku. Te na dworze, w ogrodzie, na łąkach..
    Lubię dalie :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj, Basiu
    Po każdym pobycie na Twoim blogu ogarnia mnie radość. Pięknie piszesz i piękne fotki robisz. Dziękuję.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda rosa na nici pajęczej...ale wplatać się w taką nie lubię...pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  8. piękny wiersz Basiu, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Gosiu, a w pierwszym rzędzie Filipka:-)

      Usuń
  9. Po raz pierwszy odkryłam Twojego bloga i jestem oczarowana zdjeciami. Fantastyczne. Aż sie chce byc tu cały czas.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Basiu czesto mysle , ze siedzisz w mojej glowie, bo czuje i lubie to samo co i Ty. Pajeczyny....tez planuje namalowac, ale wydaje mi sie takie trudne ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu tamtego obrazka nie namalowałam więcej, ale teraz się " zawezmę".
      Fajnie mieć pokrewną duszę!

      Usuń
  11. U mnie też już są :))) A syn się złości jak na nie wpadnie :D Pozdrawiam i jeszcze wieczorkiem wpadnę uduchowić się jeszcze raz... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny wiersz... chociaż najmocniej zapadło mi w pamięci o porannej mgle, no ja z tą mgłą to mam :)) Przepiękne dalie... również zapierają dech w piersiach ale obraz ... ach! obraz jest cudny :)))))
      Wszystko razem jest bajecznie piękne i ... ja i moja dusza uśmiechamy się do monitora i cieszymy się, że tutaj do Ciebie trafiliśmy... :)))))

      Usuń
    2. Nawet nie masz pojęcia jak ja się z WAS cieszę:-)

      Usuń
  12. Twój mąż powinien dostać złotą odznakę ogrodnika za te dalie :)) Wiersz piękny, a zdjęcia urokliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy, że okoliczne Panie popadają w zachwyt!!!!!!

      Usuń
  13. nostalgicznie tak....
    ale cudny ten obraz:):)
    Pozdrawiam moooocnooo Basiu

    OdpowiedzUsuń
  14. Basiu! Twoja poezja to niczym misterna pajęczyna utkana ze słów i emocji, w otoczeniu tak wybornych zdjęć porusza wszystkie zmysły!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kłopoty techniczne, już poprawiam:
      Miło mi Magdo, że Ty to piszesz...

      Usuń
  16. Pełno pajęczyn w całym ogrodzie.

    __________/ / / / / / / / / / / /
    _________/ / / / / / / / / / / /
    _______/ / / / / / / / / / / /
    _____/ / / / / / / / / / / /
    ____________█
    ______▄▄███████▄
    ___▄▄████████████▄
    __▄████████████████▄
    _▄███████████████████
    _____________█▌
    ______________█
    ___█|████____█
    _████/███___█
    _███░█████__█
    _|█░▄▄░▄▄_░█ █_░
    |█░◒░░◒░░█___-░░
    |██░░●░░░/██_ ░░
    _██░▀▀░/██| ___░░
    __███░/██ _______)░░)
    __███_░░░░▒▒▓▓▓▓ ░░/
    ___███░░░▒▓▓▓▓▓▓░/
    __/▒/▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓
    |▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓/
    __▒/▒▓▓▓▓▓/
    ___▒▒▓▓▓▓▓| /
    ______▒▒▒▒▒▒▒
    _____█████████
    ____ █████████
    ___ ██████████___████
    ___ ██████████___███
    __ ██████_████____▒▒
    __ █████____███___██
    __ ████_______█████
    ___ ███_________ ████
    ___ ███ Dzień jest szary
    ___ ███ i ponury.
    ___ ███ Zamiast słońca
    ____▒▒▒ Smutne chmury.
    __█████ Mimo wszystko życzę
    ————- udanego dzioneczka:)
    MIŁEGO WEEKENDU.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko, dziś te życzenia są mi szczególnie potrzebne...

      Usuń
  17. Basiu, Twój ogród nadal piękny, choć już trochę jesienny. A tajemniczy przez pajęczyny cale i te naszarpnięte przez wiatr i ludzi, pozdrawiam serdecznie :)
    Wiersz śliczny...

    OdpowiedzUsuń
  18. Basiu, piękne zdjęcia :) Twoje kwiaty mokre od rosy i utkane w pajęczynach wyglądają bardzo magicznie. Czuje się u Ciebie babie lato :) I jak zawsze Twój wiersz cudownie został zobrazowany pięknymi zdjęciami. Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszykaj Aniu pajęczynowych inspiracji dla domu.

      Usuń
  19. Extra zdjęcia, szczegónie te z pajęczyną :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. piękne pajęczyny niczym zaczarowane nitki i kwiaty równieopiękne jaki obraz -buziaki ślęMarii

    OdpowiedzUsuń
  21. Ładny wiersz napisałaś , i super wyszły zdjęcia z pajęczyną , która była inspiracją do namalowania pięknego obrazka.
    Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrazek bardzo stary, malowany pastelami, ale kiedyś podejmę temat farbami olejnymi!

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. Cieszę się Martuś, że podobają Ci się moje zdjęcia!

      Usuń
  23. Teraz pełna pajęczyn nie tylko na łąkach:) Dziękuję bardzo za dodanie banerka, bardzo się cieszę że są osoby które się na to zgodziły:)
    Ps. Nie wiem tylko bo jak klikam w baner to oczywiście przekierowuje ale coś takiego wyskakuje Niestety strona szukana przez Ciebie w tym blogu nie istnieje. To tak ma być czy coś się stało? Ale to nic się nie dzieje bo przechodzi normalnie:) Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiści, w wolnej chwili spróbuję to zrobić Twoim sposobem.

      Usuń
  24. Uwielbiam pajęczyny i dalie. Nie pisałaś tylko, że masz ich plantację, chyba do tego największą w okolicy. Zdjęcia zroszone przecudowne.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To uprawa mojego Męża, nie ma równej sobie w okolicy!

      Usuń
  25. Jakie piękne zdjęcia, jestem zachwycona tymi pajęczynami :-) kwiaty bardzo malownicze :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Beautiful shots of the spider webs and flowers!

    OdpowiedzUsuń
  27. Pajęczyny zachwycają, są takie romantyczne...Też lubię je fotografować:)
    Piękne zdjęcia Basiu, zauroczyły mnie dalie. Ileż pracy wymaga taka ich ilość! Ukłony dla męża:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kiedyś będąc jeszcze dziewczynką, przeczytałam krótką bajkę o rozkapryszonej księżniczce, która zażyczyła sobie naszyjnik, którego nigdy nikt jeszcze nie nosił i miał być wyjątkowy... I oto pewien bardzo mądry człowiek zabrał ją z rana na łąkę i pokazał pajęczynę z kroplami rosy.Dziewczę to piękne, ale niezbyt mądre zażyczyło sobie ten niezwykły naszyjnik natychmiast! Mędrzec ten zdjął ostrożnie delikatną siateczkę i zarzucił na szyję kapryćnicy... Efekt był wiadomy...hihihi!
    Kochana, ale Ty masz piękne dalie! Wręcz plantację dalii... Takich wysokich w ogrodzie nie mam, muszę koniecznie nabyć.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam tę baśń...
      Na opakowaniach dalii patrz na wzrost, my kupujemy takie 120- 150, choć mamy też kilka 80-100, karłowatych nie sadzimy, miałam kilka w donicach, ale marnie rosły. Różnych odmian mamy ok. 30, a krzaków 44!

      Usuń
  29. Krople na pajęczynie...Łzy w sercu. Wszystko to sie ze soba przeplata, chowa w sobie, wzdycha w dajacej schronienie mgle. Basieńko kochana! tyle wrażliwosci jest w Twoim pisaniu, patrzeniu, spojrzeniu na otaczajacy Cie świat i innych ludzi. Tyle innym dajesz. A pewnie sama czasem tez potrzebujesz oparcia się, wtulenia miedzy słowa, krople, w ciche, serdeczne zrozumienie.Odpoczynku po prostu i ulgi ukojenia zmęczonego serca żeby potem móc pójśc dalej i czynic znów dobro.
    Ciepłę mysli Ci zasyłam, kochana istoto!***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozszyfrowałaś mnie świetnie Pokrewna Duszo!
      Dziękuję Ci...

      Usuń
  30. Basiu piękne pokazałaś pajęczynę. Wielkiej urody jest wiersz i obraz. Pozdrawiam cieplutko Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  31. Basiu:))))zakochałam się w łanie georginii:))))cudne:)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Pięknie, bajecznie, zachwycająco............... Cudowny wiersz, cudowne ujęcia bezcennych chwil, przecudowna natura :) Ach!!! Babie Lato- tak też dzisiaj się czuję...
    Pozdrawiam słonecznie <3

    OdpowiedzUsuń