poniedziałek, 30 grudnia 2013

Noworoczne dzwony...

  Lubię słuchać dzwonów... Ich muzyka wyraża najróżniejsze emocje i przeżycia. Wczesnym rankiem słyszę kościelne dzwony- te z zachodniej strony zwiastują deszcz, a te od wschodu- piękną pogodę!

" głos dzwonów zawołał z oddali
- już czas na poranne pacierze
i nutą Godzinek Maryję lud chwali
co wytrwał przez wieki w praojców wierze..." 

W historii malarstwa odnajdujemy również wiele dzieł o tematyce" Anioł Pański", a na dźwięk dzwonów utrudzeni pracą na roli, odkładali kosy i sierpy by wielbić Boga i Jego Matkę...Nie malowałam nigdy tego tematu, ale kto wie...
  Dzwony obwieszczają nam też odejście Starego Roku i przybycie Nowego...
Towarzyszą refleksji, a im więcej takich chwil człowiek ma za sobą tym bardziej ceni sobie każde takie przejście!
Lubię dzwony i dzwoneczki i wszelkie podarowane mi, cenię wyjątkowo.
Okazuje się, że trochę się ich zebrało, czas więc na ich prezentację w te szczególne dni roku:

Dzwonki w postaci aniołków, podarowane przez różne Osoby, jest tu nawet dzwoneczek ( aniołek w granacie) od Basi z bloga http://basiapawlak.blogspot.com/

A to niezwykle cenne pamiątki, dzwonki moich Synów z czasów ich uczestnictwa w oktawach Bożego Ciała.

I dzwoneczki z różnych podróży, również dzwonek wygrany w candy u Madelinki z bloga http://przeplatanekolorami.blogspot.com/

A to dzwonek dla Taty- od Dzieci- ze znaczkiem jak najbardziej zasłużonym dla Taty...


A teraz- właśnie- marzenia dodają nam skrzydeł, więc Wam życzę pięknych marzeń na Nowy Rok i pięknego ich spełnienia...
A skoro mowa o marzeniach...
Podziwiam frywolitkowe prace Blogowiczek! I hafty wstążeczkowe również!
Gdyby któraś z nich zechciała zrobić tymi  technikami dzwoneczek do mojej kolekcji, sprawiłaby mi olbrzymią radość!( bardzo nieśmiało proszę)

A " grudnioka", który jako weteran zakwitł właśnie teraz, dedykuję Wam wraz z wierszem  i życzeniami szczęścia w 2014 roku.

Kartki z kalendarza

Trzymam w ręku stos kartek z kalendarza
zapisanych wszystkimi barwami pór roku
w których radość przeplata się w nadzwyczajny sposób
z troską by nic się nie zagubiło.
Spoglądam w kartki
odbijające blask złota granitów
i serc bez których
nie zabłysną żadne kamienie świata.
W moich kartkach z kalendarza
jest jeszcze wiele słów i myśli
ofiarowanych w podzięce
za najpiękniejsze barwy i pory roku
ciągle przypominające mi
kim byłabym bez innych. 

54 komentarze:

  1. Imponujaca kolekcja dzwoneczków też mam troszkę swoich :)
    Najlepszego w Nowym Roku !
    pozdarwima

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jakoś przytuliły się do aniołków, których jest cała masa!

      Usuń
  2. Wiersz jest tak piękny że az łzy pociekły mi znasz mnie Basieńko taka moja natura a aniołków i dzwonków masz co nie miara teraz to i ja mam wiele aniołków bo tak to miałam mało aż dwa jeden z gipsu a drugi na obrazku śliczne jeszcze raz te twoje rozmyślania buziaki ślę oraz życzę szczęśliwego Nowego Roku i wszystko co najlepsze kochana zdrowia przede wszystkim buziaki ślę Marii z rodziną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu za Twoją wrażliwość i za wszystko!

      Usuń
  3. wspaniała kolekcja, Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie wykonam dla Ciebie dzwoneczek frywolitkowy. Prześlij na mojego maila swój adres.Wszystkiego dobrego w Nowym Roku życzę i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bardzo mnie Janeczko zaskoczyłaś i najmocniej ucieszyłaś. Twoja reakcja była taka szybka, mimo, że mało się znamy. Wiem, że robisz piękne rzeczy. Myślę, że dzieki temu dzwoneczkowi zbliżymy się bardziej! Już teraz ogromnie Ci dziękuję!

      Usuń
  5. Trzy, dwa, jeden, głośno liczmy,
    już końcówka naszych zdarzeń,
    pozostaje nam wspominać,
    co staruszek przyniósł w darze.
    Czy, ten rok był dobry dla nas?
    Czy, łaskawy los nam sprzyjał?
    Czy, przyjaciół mamy nowych?
    Czy, zakwitła miłość czyja?
    Nie żałujmy chwil minionych,
    odpłynęły, gdzieś w nieznane,
    chodzić trzeba i pod górkę,
    brać musimy, co nam dane.
    Jaki, będzie ten co przyjdzie?
    Niesie dary w worku na dnie,
    marzeń morze, życzeń krocie,
    niech się spełnią, kto ich pragnie.
    SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!

    Basiu ogromnie jestem wdzięczna wszystkim Aniołom na Ziemi i Niebie że dane mi było Cię poznać...mam nadzieję że w tym nowym roku spotkamy się osobiście i że będę mogła złożyć na Twoje ręce moje róże czerwone za każdą dobroć którą od Ciebie zaznałam ....
    uściski ślę z podziękowaniem :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu Droga, marzę żeby Cię poznać tak wrażliwą i piękną duszę!

      Usuń
  6. Powstawała u nas kolekcja dzwonków ale jakoś właścicielka chyba zrezygnowała z czasem... Piękny wiersz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna kolekcja U nas w domu to był dzwonek od krowy Wszystkiego dobrego w nowym roku

    OdpowiedzUsuń
  8. piękna kolekcja :-)))


    Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna kolekcja. Dzięki za ciepłe słowa u mnie. Za wiersz dziękuję, piękny. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolekcja radosna i z pewnością rozsiewa dobrą energię,dzwonek z drewniana rączką szczególnie mnie użekł.Pięknego nowego roku ,żeby każdy dzień się do Ciebie uśmiechał:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest zapewne stary, mój Syn dostał go dwadzieścia kilka lat temu i już wówczas był leciwy!

      Usuń
  11. piękne te dzwoneczki! i dla Ciebie w nowym roku samych pięknych chwil życzę :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Basiu mamy taką sama pasję - ja też jestem miłośniczka dzwoneczków, ale niespodzianka . Dziewczyny jak będziecie dziergać te dzwonki to pamiętajcie i o mnie ha ha. Basiu Równie pęeknego nowego Roku życzę Dusia

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzwoneczki aniołki są cudne... Basiu wszystkiego dobrego w NOWYM ROKU, spełnienia najskrytszych marzeń.

    OdpowiedzUsuń
  14. "Gdybym miała życzyć sobie przyjaciela"- znasz zapewne ciąg dalszy, bo kto, jak nie Ty, Basiu... Przecudowny zbiór aniołków masz, a każdy ze swoją "osobistą" historią...
    Pozdrawiam- "Gdybym miała życzyć sobie przyjaciela"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam Jadziu, a jakże...i jestem wzruszona i dziękuję za ten dar i zaufanie jakim mnie obdarzasz!

      Usuń
  15. śliczna kolekcja Basiu...jak bym umiała frywolitkować to bym Ci ze dwa zrobiła :)) ..pozdrawiam Cię serdecznie i życzę wszystkiego naj ..naj...naj w nadchodzącym Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Bożenko, Ty za to robisz inne piękne rzeczy!

      Usuń
  16. Jaki dorodny grudnik!!! Też mam swojego, ale dopiero od trzech lat :))) Chyba mu dobrze, bo też zakwitł!!
    Basiu, dobrego Nowego Roku!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dwa przekwitły, a ten jest bardzo stary. U mnie we wsi mówi się grudniok- gwarowo!

      Usuń
  17. Basiu kolekcja śliczna, grudnik pięknie zakwitł.Wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Grudnik wiedział, kiedy zakwitnąć ;)
    Kolekcja dzwoneczków, bardzo słodka :)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku !!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie u Ciebie zawsze. Dużo serca i radości którymi dzielisz się z nami. Wszystkiego co dobre w Nowym Roku. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  20. Niech Ci dzwonki dzwonią szczęściem
    Niech obudzą roje marzeń
    I jak pszczoła miodne wiersze
    Daj nam w Nowym Roku w darze!

    Wszystkiego najlepszego Basieńko! Zdrowia, spokoju, usmiechu i wielu życzliwych, wrazliwych ludzi na Twej drodze!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie piszesz Olu, a z Pogórza Dynowskiego miałam na studiach dwie najlepsze przyjaciółki- Bliźniaczki!

      Usuń
  21. ale jestes kochana! natchnęłas mnie, moze zacznę zbierac dzwoneczki? mam juz wszak ich kilka:) mają taki radosny wydźwięk! :) bardzo bardzo serdecznie cię pozdrawiam, zycząc tobie i twojej rodzinie dobrego Nowego Roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umówmy się, że ja zdobędę dla Ciebie fajny dzwoneczek, Ty dla mnie i wyślemy sobie w Nowym Roku:-) i będzie miło:-)

      Usuń
  22. Cudnie tutaj:) Jestem pierwszy raz ale będę zaglądać!
    Wszystkiego co najlepsze w Nowym 2014 Roku!!:)
    Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Barbaro :-)

    Wszystkiego co dobre miłe i kochane na Nowy Rok Tobie serdecznie życzę. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję i odwzajemniam szczerze najlepsze życzenia!

      Usuń
  24. Pięknie piszesz,czyta się z wielka przyjemnością...
    Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Basiu wszystkiego co najlepsze i najpiękniejsze w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo ciepło ślę Tobie Asiu życzenia!

      Usuń
  26. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Uleńko- wczorajsi Goście podziwiali Twoje bombki:-)

      Usuń
  27. Basiu, ja również zyczę Ci wszystkiego dobrego i oby Twoja twórcza wena nigdy Cie nie opuszczała, a uczniowie docenili to jak bardzo jestes im oddana.Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń